Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi All

Zojuist heb ik m'n ryan ac mini ontvangen en het leek me handig om 'n kabel splittertje te kopen zodat Ryan tegelijk met Laptop (acer extensa 5235) op internet kon zijn.

Tijdens mijn search voor dergelijke splittertje kwam ik veel waarschuwingen tegen over het splitten van utp kabels via een splittertje (vs switch of hub) omdat dit "kwalijke gevolgen" kon hebben of "allerlei problemen" kon veroorzaken. Ik heb specifiek proberen te zoeken naar de gevolgen voor ryan als ie internet moet delen voor hem noch mijn laptop kan ik die informatie vinden,
nu hoop ik dat iemand hier me kan helpen voordat ik met de beste bedoelingen m'n favoriete bezittingen verpruts.

Bijvoorbaat Dank,groet Sarah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet één aparte kabel voor allebei de apparaten naar de router toe?
Welke router is er aanwezig?

Waarom niet draadloos de laptop verbinden en een kabel van je ryan ac mini naar de router?

Splitters/Hubs raad ik over het algemeen af. Maar er zijn vast pro hub tweakers aanwezig :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen een kabel de router is beneden, internet is 'all in' bij mijn huur en mijn huisbazen wonen beneden...vandaar...Beetje vaag Maar mijn andere vraag is nog: ik wil evt. een breedbeeld monitor met hdmi aanschaffen maar in ryans handleiding zie ik daar niets over en vraag me nu dus af of dat problemen op zou gaan leveren?

Alweer bedankt! Sarah

PS je schreef: "Waarom niet draadloos de laptop verbinden en een kabel van je ryan ac mini naar de router? "

De laptop draadloos op internet bedoel je? En dan heb ik met Ryan internet op mn tv? Bestaat de mogelijkheid om bestanden van mijn laptop via ryan op de tv te bekijken? Ik denk dat ik een verkeerde koop heb gedaan omdat mn laptop alleen vga heeft en ryan usb host is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je lijkt het een en ander aan termen door elkaar te gooien. Een HDMI monitor/tv gaat gewoon werken i.c.m. de AC Ryan. Om je internet boven te verdelen heb je een switch nodig. Daar plug je de hoofdkabel in, en die fungeert als verdeler naar je AC Ryan, laptop en eventuele andere apparaten toe.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Gewoon zo doen dus:
AC Ryan Mini -> Switch
Laptop -> Switch
Switch -> ?? (Router neem ik aan?)

Dit doet niks kwalijks, al helemaal niet met de kwaliteit. Het versterkt de signalen zelfs.

Een HUB moet je echter NIET aan beginnen, DAT is wel slecht voor je verbinding. Gewoon een Switch ertussen dus ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En dat kan al vanaf zo'n 25 euro incl verzenden:
http://tweakers.net/price...MlgW7opn1xGg-aUXe9xpJzfgA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL! ja dat zal wel,dat ik vanalles door elkaar haal. Ik ben niet dom maar dit is niet mijn gebied van expertise en ik zit al veel te lang te googelen enzo. Die monitor is wel extra kosten,is het mogelijk om de bestanden van mijn laptop (VGA en USB) via A.C.Ryan op mn tv te kijken? Sorry als dit ook een dommige vraag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

AC Ryan is toch een mediastreamer: Dus ja. Je kan gewoon bestanden over het netwerk delen op je laptop, en dan via het netwerk deze bestanden openen op je AC Ryan.

Haal gewoon deze switch: Heb hem zelf ook, doet het lekker en word amper warm:
pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

25 euro incl verzendkosten bij Azerty (Andere zaak zit in Frankrijk, geen idee of je daar wilt bestellen).

Van: http://www.mediacentersho...JusjI7536YCFVc03godv35vgg
Compacte Full HD netwerk mediaspeler
;) .

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 29-01-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok De Accumilatie van Supiditeit door Info Overload: de reden waarom ik mijn laptop nu niet via ryan op de tv krij is omdat ik met een switch een 'netwerkje'tussen ryan en laptop moet maken via de internet kabel? Ik hoop echt dat ik t nu doorheb,vooral voor jullie 8)7

Omdat ik dus geen toegang tot router heb en ook niet echt 'n netwerk,alleen een laptop en nu die ryan waar ik dus iets te enthousiast van dacht dat dat prcies was wat ik nodig had.. :|

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je moet de AC Ryan als een computer zien, als jij op je laptop bestanden "deelt" over het netwerk, kan een andere computer (Binnen het netwerk) deze bestanden uitlezen. Je AC Ryan kan dit ook (Hier is hij zelfs voor gebouwd ;) )

Ik neem toch aan dat er wel iets van een CD'tje met een programma voor op je PC/Laptop meegeleverd zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee geen cd'tje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en dat "netwerk"moet ik dus nog creeeren,zeg maar, en dat zonder toegang tot router, beetje vreemd allemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus ryan op tv en tegelijkertijd laptop via usb op ryan?
Ik wil het niet allemaal "live"uitproberen voor als ik m terug ga sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik begrijp echt niet wat je nou wilt.. Je wilt toch gewoon bestanden (Films/Fotos/Muziek) op je TV bekijken/beluisteren? Of wil je het scherm van je Laptop op je TV hebben? Want dat is niet mogelijk nee.

Maak trouwens gebruik van de "Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif" knop. Het word op tweakers niet gewaardeerd als je constant je topic bumpt met dubbel of zelfs tripleposts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry.. ja bestanden die nu op laptop staan op tv bekijken, en mijn ecxuses nogmaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je zult IDD een Switch nodig zijn als je op beide apparaten tegelijk wilt internetten, en als je van de laptop naar de Mini HD|2 wilt streamen. Hoe je verder een netwerk kan opzetten staat als het goed is in de gebruikershandleiding.

Pagina: 1