• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik wil graag een computer voor naast de PC en deze ook als een soort NAS gebruiken.
Deze computer wil ik aansluiten op mijn netwerk voor opslag mogelijkheden en ik wil hem gebruiken voor mijn IP camera´s. (Beveiligingscamera's die opnemen).

Ook wil ik hem gebruiken voor de televisie, dan kan ik namelijk al mijn films op deze computer zetten en het dan bekijken via mijn tv.
Zodat ik ook HD films kan kijken zonder ze te branden!

Nu had ik dit op het oog:
http://www.alternate.nl/h...=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Er zit een inboard videokaart in namelijk de HD4250, is deze krachtig genoeg om HD films te bekijken op een 42" TV?
Ik heb namelijk al een keer eerder gehad met een oude pc dat het beeld ging schokken omdat hij het niet aan kon.

Alvast Bedankt!

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Verwijderd

dit is een upgradekit dus de voeding kast enz ontbreken allemaal , de videokaart kan HD afspelen

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Ja dat weet ik dat de voeding etc. ontbreekt maar dat heb ik nog wel allemaal!

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 4250 is prima in staat om HD spul af te spelen, zolang je maar een player gebruikt die in staat is om hardwareacceleratie te gebruiken.

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
De vraag is denk ik meer waar ligt je prioriteit en wat heb je er voor over?

Zo kun je voor lage aanschafprijs voor wat het moet doen gaan. Maar ook voor energie zuinig (het is een server die aan blijft staan), wat dacht je van design? hij staat tenslotte naast je tv. Je zou ook voor stil kunnen gaan, hij staat namelijk in je woonkamer en je bent niet altijd een film op vol volume aan het kijken.

Tegenwoordig kun je al een leuk atom/i3 systeempje aanschaffen dat best zuinig is en gebruik maakt van on die graphics dat ook HD content aan kan.

Tijdje terug zou ik de i3 ipv de atom d550 hebben gehaald. Nu heb ik mijn pijlen op een sandy bridge gezet...

[ Voor 2% gewijzigd door B3U5 op 29-01-2011 13:24 . Reden: verduidelijking ]