Sinds vandaag merk ik dat er iets niet goed werkt aan mijn toetsenbord. Het zou kunnen dat het eerder nog maar half werkte, maar ik merkte vandaag opeens dat het probleem consequent optrad. Het gaat om een Saitek Eclipse III toetsenbord.
Het probleem: Als ik linker-Shift en 1 tegelijk indruk, zou er een ! moeten verschijnen. Als ik hem langer ingedrukt hou, moet er een rij !!!!'s vercshijnen. Het probleem is dus dat hij dit niet goed registreert.
Vooral omdat het toetsenbord wel perfect functioneert op andere systemen, het niet afhankelijk is van het OS en andere toetsenborden op hetzelfde systeem het probleem niet vertonen, heb ik het idee dat ik te maken heb met een van de vaagste problemen ooit
Het probleem is ook dat er niets is wat ik voor garantie zou kunnen sturen, want alles functioneert op andere systemen/met andere toetsenborden nog naar behoren.
Het systeem waar het probleem bij optreed:
Windows x64, maar OS onafhankelijk
Gigabyte EP35C-DS3R
Intel C2D E8400
4gb Kingston DDR2
AMD Radeon HD6850
Ik heb dit topic trouwens in PMG geopend omdat het mij het meest waarschijnlijk zit in het moederbord (of de BIOS) of iets dergelijks. In de software en het toetsenbord zelf lijkt het niet te liggen, vandaar niet in de bijbehorende forums.
Heeft iemand misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen om het probleem te ontcijferen?
Het probleem: Als ik linker-Shift en 1 tegelijk indruk, zou er een ! moeten verschijnen. Als ik hem langer ingedrukt hou, moet er een rij !!!!'s vercshijnen. Het probleem is dus dat hij dit niet goed registreert.
- Rechtershift + 1 levert wel ! op
- De 1 toets functioneert voor de rest perfect
- De linkershift toets functioneert voor de rest perfect
- Ik heb hem ook nog getest op een laptop (ook Windows 7 x64), daarbij werkte alles perfect, er is dus niet iets inherent stuk aan het toetsenbord
- Ik heb een ander OS (Knoppix) geprobeerd op hetzelfde systeem, zelfde probleem
- Ander toetsenbord geprobeert op hetzelfde systeem, dat werkt wel perfect
- Verschillende USB-poorten geprobeerd, geen verandering.
Vooral omdat het toetsenbord wel perfect functioneert op andere systemen, het niet afhankelijk is van het OS en andere toetsenborden op hetzelfde systeem het probleem niet vertonen, heb ik het idee dat ik te maken heb met een van de vaagste problemen ooit

Het probleem is ook dat er niets is wat ik voor garantie zou kunnen sturen, want alles functioneert op andere systemen/met andere toetsenborden nog naar behoren.
Het systeem waar het probleem bij optreed:
Windows x64, maar OS onafhankelijk
Gigabyte EP35C-DS3R
Intel C2D E8400
4gb Kingston DDR2
AMD Radeon HD6850
Ik heb dit topic trouwens in PMG geopend omdat het mij het meest waarschijnlijk zit in het moederbord (of de BIOS) of iets dergelijks. In de software en het toetsenbord zelf lijkt het niet te liggen, vandaar niet in de bijbehorende forums.
Heeft iemand misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen om het probleem te ontcijferen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 16:15 ]