Plotseling probleem bij combinatie toetsenbord+systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag merk ik dat er iets niet goed werkt aan mijn toetsenbord. Het zou kunnen dat het eerder nog maar half werkte, maar ik merkte vandaag opeens dat het probleem consequent optrad. Het gaat om een Saitek Eclipse III toetsenbord.

Het probleem: Als ik linker-Shift en 1 tegelijk indruk, zou er een ! moeten verschijnen. Als ik hem langer ingedrukt hou, moet er een rij !!!!'s vercshijnen. Het probleem is dus dat hij dit niet goed registreert.
  • Rechtershift + 1 levert wel ! op
  • De 1 toets functioneert voor de rest perfect
  • De linkershift toets functioneert voor de rest perfect
  • Ik heb hem ook nog getest op een laptop (ook Windows 7 x64), daarbij werkte alles perfect, er is dus niet iets inherent stuk aan het toetsenbord
  • Ik heb een ander OS (Knoppix) geprobeerd op hetzelfde systeem, zelfde probleem
  • Ander toetsenbord geprobeert op hetzelfde systeem, dat werkt wel perfect
  • Verschillende USB-poorten geprobeerd, geen verandering.
Als ik de 1 toets indruk, en daarna de shift toets, en dan de shift toets loslaat, verschijnt er wel een !. Meerdere !'s lukken echter nog steeds niet.
Vooral omdat het toetsenbord wel perfect functioneert op andere systemen, het niet afhankelijk is van het OS en andere toetsenborden op hetzelfde systeem het probleem niet vertonen, heb ik het idee dat ik te maken heb met een van de vaagste problemen ooit 8)7

Het probleem is ook dat er niets is wat ik voor garantie zou kunnen sturen, want alles functioneert op andere systemen/met andere toetsenborden nog naar behoren.

Het systeem waar het probleem bij optreed:

Windows x64, maar OS onafhankelijk
Gigabyte EP35C-DS3R
Intel C2D E8400
4gb Kingston DDR2
AMD Radeon HD6850

Ik heb dit topic trouwens in PMG geopend omdat het mij het meest waarschijnlijk zit in het moederbord (of de BIOS) of iets dergelijks. In de software en het toetsenbord zelf lijkt het niet te liggen, vandaar niet in de bijbehorende forums.

Heeft iemand misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen om het probleem te ontcijferen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kans dat dit wat oplevert is klein, maar misschien de moeite waard om te proberen: Wie weet is er een programma of proces geïnstalleerd dat die combinatie als sneltoets gebruikt. Heb je al geprobeerd om in taakbeheer één voor één processen af te sluiten en tussendoor te kijken of de combinatie daarna weer wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:05:
Kans dat dit wat oplevert is klein, maar misschien de moeite waard om te proberen: Wie weet is er een programma of proces geïnstalleerd dat die combinatie als sneltoets gebruikt. Heb je al geprobeerd om in taakbeheer één voor één processen af te sluiten en tussendoor te kijken of de combinatie daarna weer wel werkt?
Daar dacht ik in het begin ook aan, maar
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:08:
  • Ik heb een ander OS (Knoppix) geprobeerd op hetzelfde systeem, zelfde probleem
Dus ook daar ligt het niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat het toch een hardwareprobleempje van je toetsenboard is want er zit in je toetsenboard ook een rom waarin min of meer een klein stukje software zit waar heel goed een bug in kan zitten. Ook kan het nog gewoon een slechter contact zijn van je shift toets aangezien die meestal toch wel vrij frequent gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:23:
Ik denk dat het toch een hardwareprobleempje van je toetsenboard is want er zit in je toetsenboard ook een rom waarin min of meer een klein stukje software zit waar heel goed een bug in kan zitten. Ook kan het nog gewoon een slechter contact zijn van je shift toets aangezien die meestal toch wel vrij frequent gebruikt word.
Dit lijkt me erg sterk gezien:
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:08:
  • Ik heb hem ook nog getest op een laptop (ook Windows 7 x64), daarbij werkte alles perfect, er is dus niet iets inherent stuk aan het toetsenbord
Ik heb hem dus aangesloten op een laptop en daarop werkte hij perfect en was het probleem er niet. Als er iets hardwarematigs was aan het toetsenbord zou het probleem bij elke computer/laptop zich moeten voordoen, maar dat is dus niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?
Pagina: 1