Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

één-op-één chatprogramma voor "online coaching"

Pagina: 1
Acties:

• Fzpl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 21:47
Dag tweakers,

Ik ben momenteel bezig met een opdracht voor school, waarbij ik een manier moet verzinnen om een practicum "online coaching" te realiseren. Een korte beschrijving: Het betreft een practicum waarbij 20 "coaches" online moeten communiceren met 20 "clienten". Dit moeten één-op-één gesprekken zijn, waarbij steeds een coach aan een cliënt gekoppeld wordt.

Ik heb zelf weinig verstand van dit soort zaken. Het enige chatprogramma dat ik ken is MSN (of WLM). Ik heb dan ook geprobeerd om een aantal MSN-accounts aan te maken en deze aan elkaar te koppelen. (coach01-client01, coach02-client02, enz..) Maar helaas mag je maar een aantal Windows Live ID's aanmaken per 72 uur, dus hier zit ik nu mee vast.

Heeft iemand enig idee of er een programma/website is die ik hiervoor kan gebruiken? Of hoe ik in één klap meerdere MSN-adressen kan aanmaken? Tips zijn meer dan welkom! In ieder geval bedankt voor het lezen.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Skype?

Verwijderd

Moet je het programma zelf bouwen? Of enkel realiseren.

Voor een realistatie(open source btw): http://www.livezilla.net/home/en/

Heb ik ook heel lang gebruikt, werkt perfect met coaches/clients! Alles wat in jou verhaal staat, kan met LiveZilla.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:57

Wish

ingwell

En wat had u zelf al gevonden?

Skype is natuurlijk ook een optie....

No drama

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34
live meeting? ocs of het nieuwe lync kijk daar eens naar. denk dat daar al die mogelijkheden wel inzitten die je zoekt.

http://blogs.technet.com/...ft-lync-the-next-ocs.aspx

discogs

• Wish

Wish

ingwell

En moeten ze alleen kunnen chatten? Of ook kunnen praten? Of ook documenten kunnen delen? Of ook videogesprekken kunnen voeren? Of ook werkbladen over kunnen nemen? Of is een agendafunctie waarbij ze samen een datum prikken om met elkaar in de kroeg zitten ook voldoende?

No drama

• Fzpl
WOW! Zo veel reactie had ik in 10 minuten niet verwacht. Danku, danku, danku! Ik zal jullie suggesties eens bekijken.

@Wish, alleen chatten. De bedoeling is dat ze elkaar niet kunnen zien/horen/ruiken/voelen, als oefening voor 100% verbale professionele communicatie.

[ Voor 39% gewijzigd door Fzpl op 28-01-2011 15:51 ]

• Wish

Wish

ingwell

chatten (dus zoals jij het hier definieert als typen) in een 100% verbale(!) professionele communicatie?
Ik ken de doelstellingen verder van je project niet, maar deze 2 lijken elkaar te snijden.

[ Voor 31% gewijzigd door Wish op 28-01-2011 15:55 ]

No drama

• Fzpl
Verbaal als in "met woorden". Verbaal hoeft niet per se gesproken te zijn.

Het gaat erom dat de o-zo-belangrijke non-verbale communicatie (lichamelijke signalen e.d.) niet aanwezig zijn. Een client-coach gesprek kan dan voor beide partijen behoorlijk anders aanvoelen, het practicum is een oefening om dat te ervaren.

[ Voor 62% gewijzigd door Fzpl op 28-01-2011 15:59 ]

Verwijderd

Fzpl schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:49:
WOW! Zo veel reactie had ik in 10 minuten niet verwacht. Danku, danku, danku! Ik zal jullie suggesties eens bekijken.

@Wish, alleen chatten. De bedoeling is dat ze elkaar niet kunnen zien/horen/ruiken/voelen, als oefening voor 100% verbale professionele communicatie.
In die zien zal LiveZilla aan je eisen voldoen ;)

/edit:
Hallo Broeder 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 16:20 . Reden: Wish ]

• Wish

Wish

ingwell

offtopic: een Whis en Wish in 1 topic. Nice to meet you ;)

No drama

Pagina: 1