Hey mensen, ik ben bezig met een AddIn voor Outlook waarmee email worden gearchiveerd op een locatie die afhankelijk is van de inhoud van de mail.
Als er een Projectnummer in de mail staat zal de mail naar die folder worden verplaatst.
Dit werkt allemaal prima op 1 ding na. Als ik een mail verstuur komt deze wel in de gewenste map, maar de "verzonden op" datum wordt niet ingevuld. Dit komt omdat de mail pas wordt verstuurd NA het ItemSend() event.
Ik heb al geprobeerd de volgorde van de moves/save/sends ed aan te passen of bijvoorbeeld een send() te forceren en daarna pas de mail te moven, maar ook dat helpt niet.
Hebben jullie een idee hoe ik dit aan zou kunnen pakken? Met google kom ik ook niet veel verder namelijk
Ow ja... de SentOn propertie is readonly
Als er een Projectnummer in de mail staat zal de mail naar die folder worden verplaatst.
Dit werkt allemaal prima op 1 ding na. Als ik een mail verstuur komt deze wel in de gewenste map, maar de "verzonden op" datum wordt niet ingevuld. Dit komt omdat de mail pas wordt verstuurd NA het ItemSend() event.
Ik heb al geprobeerd de volgorde van de moves/save/sends ed aan te passen of bijvoorbeeld een send() te forceren en daarna pas de mail te moven, maar ook dat helpt niet.
Hebben jullie een idee hoe ik dit aan zou kunnen pakken? Met google kom ik ook niet veel verder namelijk
Ow ja... de SentOn propertie is readonly
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, ByRef Cancel As Boolean) Handles Application.ItemSend Dim SentItem As Outlook.MailItem Dim MovedItem As Outlook.MailItem Dim ProjectFolder As Outlook.MAPIFolder Item.Save() ProjectFolder = FindMailFolder("") 'Verplaatsen van de email naar de bij behorende project folder MovedItem = Item.Move(ProjectFolder) MovedItem.UnRead = False End Sub |