[Outlook plugin] Verplaatsen verzonden email - geen SentOn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 12:09

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey mensen, ik ben bezig met een AddIn voor Outlook waarmee email worden gearchiveerd op een locatie die afhankelijk is van de inhoud van de mail.
Als er een Projectnummer in de mail staat zal de mail naar die folder worden verplaatst.

Dit werkt allemaal prima op 1 ding na. Als ik een mail verstuur komt deze wel in de gewenste map, maar de "verzonden op" datum wordt niet ingevuld. Dit komt omdat de mail pas wordt verstuurd NA het ItemSend() event.

Ik heb al geprobeerd de volgorde van de moves/save/sends ed aan te passen of bijvoorbeeld een send() te forceren en daarna pas de mail te moven, maar ook dat helpt niet.

Hebben jullie een idee hoe ik dit aan zou kunnen pakken? Met google kom ik ook niet veel verder namelijk :(
Ow ja... de SentOn propertie is readonly :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, ByRef Cancel As Boolean) Handles Application.ItemSend

Dim SentItem As Outlook.MailItem
        Dim MovedItem As Outlook.MailItem
        Dim ProjectFolder As Outlook.MAPIFolder

Item.Save()

ProjectFolder = FindMailFolder("")

'Verplaatsen van de email naar de bij behorende project folder
        MovedItem = Item.Move(ProjectFolder)
        MovedItem.UnRead = False

End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:24
Dat komt omdat jij het item verplaatst VOORDAT het verzonden is. Volgens mij moet je kijken (ik heb ooit zoiets gemaakt, dus pin mij er niet op vast) naar het ItemAdd event van Outlook.Items en dan kijken naar mail die aan de sent mail folder wordt toegevoegd. Als je dan pas verplaatst is het emailtje al verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db_inc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-04-2021
Wat ik zou doen is het EntryID van de mail opslaan. Deze kun je dan later gebruiken om de mail weer op te zoeken in de Sent items folder middels een het Item_Add (Folder.Items.item_Add) event.

[Edit]

Helaas net te laat :)

[ Voor 8% gewijzigd door db_inc op 28-01-2011 16:09 . Reden: Te laat ]