Ik heb een bepaalde pokersite softwarematig trachten te blokkeren en dat was mij vrij goed gelukt.Als ik dus de naam van die site in de browser in typ krijg ik de melding dat de site niet bereikbaar is,tot hier toe gaat alles dus goed maar nu komt het.Als ik op het executable bestand van die site klik die op mijn schijf staat kan ik zonder problemen op die site.Mijn vraag is dus hoe ik nu die site volledig ontoegankelijk kan maken zonder dat die persoon er direkt iets van merkt.Ik wil die site nu niet continu blokkeren vandaar dus dat ik die map niet volledig wil verwijderen van mijn pc.
De executable gaat buiten je internet browser naar het internet. Als oplossing kun je het ipadres blokkeren in de firewall. Ook sommige internetrouters ondersteunen het blokkeren van site's voor alle verkeer.
Tsja, softwarematig: wat doe je softwarematig?
Je kunt op een hoger niveau in je router, hosts of firewall bijvoorbeeld het adres blokkeren, zodat onafhankelijk van de applicatie er geen communicatie mogelijk is daarmee. Niet door een browser, niet door een applicatie, en als je op router niveau zit ook niet met andere devices.
Als je niet weet hoe die applicatie communiceert:
Start, type CMD in het zoekvak (of ga naar run ofzo), en doe dit:
Je output zou zou zijn ongeveer:
Je kunt op een hoger niveau in je router, hosts of firewall bijvoorbeeld het adres blokkeren, zodat onafhankelijk van de applicatie er geen communicatie mogelijk is daarmee. Niet door een browser, niet door een applicatie, en als je op router niveau zit ook niet met andere devices.
Als je niet weet hoe die applicatie communiceert:
Start, type CMD in het zoekvak (of ga naar run ofzo), en doe dit:
C:\users\username\netstat -at
Je output zou zou zijn ongeveer:
Active Connections Proto Local Address Foreign Address State Offload S tate TCP 10.18.3.32:57825 158.234.CCC.DDD:5060 ESTABLISHED InHost
Ik weet niet naar welk IP adres die app verbinding heeft, maar je zou in /etc/hosts kunnen opnemen en naar een ander (niet bestaand) ip adres laten gaan. imo de simpelste oplossing.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Verwijderd
Probleem is dat als dit softwarematig gedaan word, men dit kan omzeilen.Standeman schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:35:
Ik weet niet naar welk IP adres die app verbinding heeft, maar je zou in /etc/hosts kunnen opnemen en naar een ander (niet bestaand) ip adres laten gaan. imo de simpelste oplossing.
Blokkeer hem in je router en zet er een wachtwoord op. (Mits je router dit toestaat). Dan geldt het wel voor iedereen in je netwerk.
[ Voor 21% gewijzigd door ajhaverkamp op 28-01-2011 15:58 ]
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Dit lijkt me de beste oplossing,ajhaverkamp schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:58:
Blokkeer hem in je router en zet er een wachtwoord op. (Mits je router dit toestaat). Dan geldt het wel voor iedereen in je netwerk.
heb zelf alle mac adressen aan een ip-adres gekoppeld en op deze ip-adressen kan ik restricties instellen.
Zo kunnen 2/5 pc's niet tussen 0.00 en 8.00 internetten en kunnen er bepaalde sites geblokkeerd worden voor bepaalde systemen. Erg handig!
ik dank jullie allen voor de antwoorden die jullie mij hebben gegeven maar ik ben niet zo een expert als jullie blijkbaar.Het betreft hier enkel om één pc die niet in een netwerk staat en waarvan ik tracht de toegang te blokkeren tot die pokersite zonder dat de persoon in kwestie,die naar die site wil gaan,daar iets van merkt,hoe moet ik :
1)het ip adres véan die site te weten komen
2)Dit ip adrfes dan blokkeren
1)het ip adres véan die site te weten komen
2)Dit ip adrfes dan blokkeren
Beste zou zijn dit gewoon de host files te doen van de des betreffende pc
Ip kijken doe je hier
Hosts file staat hier C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
Dan voeg je toe onderin ''66.102.7.99 ''Url van de website''
Ip kijken doe je hier
Hosts file staat hier C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
Dan voeg je toe onderin ''66.102.7.99 ''Url van de website''
[ Voor 9% gewijzigd door 42dpi op 30-01-2011 11:58 . Reden: Ip moet url zijn ]
Si vis pacem, para bellum
Ehm, de hosts file werkt op basis van domeinnamen. In de hosts file kun je aangeven naar welk IP adres een bepaalde domein naam moet verwijzen. Je kunt er geen IP adressen mee redirecten 
Zowiezo gebruik je dan 127.0.0.1 als doelIP. (Lokale computer). Een can't connect staat veel minder vreemd dan dat je op google uitkomt als je naar www.pokersitedinges.com gaat.
Zowiezo gebruik je dan 127.0.0.1 als doelIP. (Lokale computer). Een can't connect staat veel minder vreemd dan dat je op google uitkomt als je naar www.pokersitedinges.com gaat.
en gewoon de internet toegang van het programma blokkeren via de firewall?
Verwijderd
De persoon in kwestie zal het uiteindelijk toch wel merkenNijn schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:59:
Ehm, de hosts file werkt op basis van domeinnamen. In de hosts file kun je aangeven naar welk IP adres een bepaalde domein naam moet verwijzen. Je kunt er geen IP adressen mee redirecten
En naar oplossingen op zoek gaan uiteraard, mat als gevolg een zoektocht en
uiteraard iemand die opmerkt dat het wel eens in de host files zou kunnen zitten.
Daarom ben ik niet zo'n voorstander van softwarematige blokkering.
In de Router lijkt me toch wat handiger.
Mijn fout idd, *stapt toch maar uit bed en begint aan de koffie*Nijn schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:59:
Maar als ts geen optie heeft in zijn router om url te blokkeren?Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:53:
[...]
Daarom ben ik niet zo'n voorstander van softwarematige blokkering.
In de Router lijkt me toch wat handiger.
Elke beveiliging optie is te omzeilen als je de know how hebt.
Best is via de router geen discussie daar.
Is er geen nanny software om het zo te blokkeren?
[ Voor 29% gewijzigd door 42dpi op 30-01-2011 12:04 ]
Verwijderd
Ja als je een administrator account aanmaakt. en van daaruit die instellingen doet dan kan het. maar dit valt natuurlijk op.TerreurBV schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:00:
[...]
Mijn fout idd, *stapt toch maar uit bed en begint aan de koffie*
[...]
Maar als ts geen optie heeft in zijn router om url te blokkeren?
Elke beveiliging optie is te omzeilen als je de know how hebt.
Best is via de router geen discussie daar.
Is er geen nanny software om het zo te blokkeren?
Verder weet ik het type modem niet dus daar kan ik ook maar weinig op ingaan.
Leuk, die aanpassing in de hostfile, danwel in de router, maar als we de TS goed doorlezen, dan maak ik daar uit op dat het niet de bedoeling is om de applicatie constant te blokkeren. Nu zie ik de TS ook niet elke keer de blokkade er af halen en er weer op zetten. Nou ben ik niet heel bekend met bijvoorbeeld OpenWRT, maar zit daar geen mogelijkheid in, om tijdelijk naar een bepaald IP-adres of hostname het verkeer te blokkeren?
Niet zonder specifiek hardware of software, alles is mogelijke alleen de middelen moeten ook voor handen zijn, als ik TS was zou ik toch anders kijken na een Nanny applicatie.CptChaos schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:21:
Leuk, die aanpassing in de hostfile, danwel in de router, maar als we de TS goed doorlezen, dan maak ik daar uit op dat het niet de bedoeling is om de applicatie constant te blokkeren. Nu zie ik de TS ook niet elke keer de blokkade er af halen en er weer op zetten. Nou ben ik niet heel bekend met bijvoorbeeld OpenWRT, maar zit daar geen mogelijkheid in, om tijdelijk naar een bepaald IP-adres of hostname het verkeer te blokkeren?
Verwijderd
En aan wat voor nanny applicatie zat je te denken?TerreurBV schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:33:
[...]
Niet zonder specifiek hardware of software, alles is mogelijke alleen de middelen moeten ook voor handen zijn, als ik TS was zou ik toch anders kijken na een Nanny applicatie.
Ik werk overigens met een Siemens SX551
Pagina: 1