Linux bak als mp3 speler -> bedienen vanuit win98?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:02

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een thuisnetwerk met o.a mijn 'normale' win98 pc en een oude pentium met daarop linux. Deze functioneerd als mp3/cdspeler. Geen monitor/toetenbord/muis want ik control hem met telnet. Werkt prima

Mijn vraag: is er een truuc te bedenken zodat ik via een leuke GUI vanuit windows via mijn lan mp3tjes kan playen?

Iemand een idee? misschien iets met X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
VNC

http://www.uk.research.att.com/vnc/

edit:
URL toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
vnc ken ik ook wel. Ik draai alleen geen x. Kan mijn idee via de console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Waarmee speel je de mp3's dan af? een command line prog? Of speelt je linux bakkie nog niks?

Anders kun je een webinterface maken die met php de command line mp3 prog bestuurt.

en anders:

Mount hem met samba...

Dan kun je gewoon Winamp op je Windhoos bak draaien en de hd van de linuxbak gebruiken.

Gerco.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Sorry ik ben nog niet duidelijk genoeg geweest.

De linuxbak, een oude p75/16mb/3gig heeft een SB awe64 kaartje aan boord en deze machine functioneerd als een stand alone mp3/cdspeler.

Zo kan ik rustig mijn athlon systeempje laten booten na een wijziging of als windows weer eens moeilijk doet zit ik niet zonder muziek.
---------------

ik gebruik mpg123 om mp3 bestanden af te spelen. Ik wil alleen af van de situatie dat ik eerst moet telnetten, dan moet inloggen en vervolgens via de commandline muziek moet starten. Wel een luxe probleem maar misschien dat iemand een idee heeft? Webbased via script klinkt heel aardig maar mijn php ervaring is miniem.

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben en dat iemand misschien een eenvoudige oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
Er zijn web-based oplossingen te vinden op Freshmeat. Even zoeken op ?mp3 server web? geeft me al 15 hits, waarvan de helft wel nuttig lijkt (de andere helft zijn icecast servers, dat wil je waarschijnlijk niet. Icecast servers zijn servers die mp3-bestanden live streamen, zodat je die met bv. Xmms of winamp weer kunt afluisteren).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
ajvdvegt bedankt ik heb de oplossing die ik wilde: mserv geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Helaas mserv crasht zodra ik met mijn user/pwd connect.

"segmentation Fault"

krijg ik te zien. Wat wil dat zeggen?
Hier zit ik echt mee omdat mserv HET programma is wat ik zocht. Mp3player van linux via een windows client besturen.

Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee... Maar ik wil het ook graag weten, want ik heb hier ook een linux mp3 servertje staan..
dusseh.. UP ^
|
|

(ps. Ik heb je een iseekyou'tje gestuurd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
YAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Hy werkt na 6 uur pielen met linux.

Gebruik www.mp3box.com software je moet wel een hoop installeren zoals mysql, perl. perl/sql koppeling en mp3 info en nogwat maar het is gelukt in combinatie met een windows client mp3 af te spelen.

Geweldig!!!!
Pagina: 1