sinds driekwart jaar al last van volgende probleem: computer (htpc) valt at random uit, willekeurig, alsof je stekker er uit trekt. het is niet bij hetzelfde programma steeds, soms ook in idle status.
eerste idee was dat cpu niet goed werd gekoeld. nu heb ik temperatuur een poosje zitten monitoren, maar bij hoge belasting blijft die bij beide cores onder de 45 graden. en toch af en toe "plof" en computer is weer uit. het lijkt trouwens vaker te gebeuren bij muziek afspelen. met films/series kijken is de computer nog nooit uitgevallen.
tweede idee was dat voeding mogelijk niet goed genoeg is, dus te hoge belasting. voordat ik voeding wil vervangen door A-merk 600W, wilde ik eerst memtest86 draaien. Dit draai ik nu voor derde keer, eerste twee keer was binnen 5 minuten weer een "plof" en computer uit, wat raar is imho...
wat ik gedaan heb tot nu toe:
-temp cpu cores gechecked (<50 graden, lijkt in orde dus)
-memtest86 gedraaid, maar ploft ook
-http://gathering.tweakers...list_messages/705492/last gechecked
systeem:
EDIT: en na posten van dit topic vanaf een laptop, zegt de computer weer "plof" bij derde keer draaien memtest
eerste idee was dat cpu niet goed werd gekoeld. nu heb ik temperatuur een poosje zitten monitoren, maar bij hoge belasting blijft die bij beide cores onder de 45 graden. en toch af en toe "plof" en computer is weer uit. het lijkt trouwens vaker te gebeuren bij muziek afspelen. met films/series kijken is de computer nog nooit uitgevallen.
tweede idee was dat voeding mogelijk niet goed genoeg is, dus te hoge belasting. voordat ik voeding wil vervangen door A-merk 600W, wilde ik eerst memtest86 draaien. Dit draai ik nu voor derde keer, eerste twee keer was binnen 5 minuten weer een "plof" en computer uit, wat raar is imho...
wat ik gedaan heb tot nu toe:
-temp cpu cores gechecked (<50 graden, lijkt in orde dus)
-memtest86 gedraaid, maar ploft ook
-http://gathering.tweakers...list_messages/705492/last gechecked
systeem:
- Silverstone SST-LC17B mATX Geen PSU Zwart
- Corsair VX 450W | CMPSU-450VX
- Scythe Ninja Mini Heatpipe for all Intel P4 & AMD K8 - AM2
- Western digital Caviar Green WD10EACS 1Tb 16Mb | WD10EACS
- Kingston 4GB(2 x 2048MB). 800MHz. DDR2. Non-ECC. CL5. DIMM | KVR800D2N5K2/4G
- Intel Dual Core E5200 2.5GHz LGA775 FSB800 2Mb Retail Boxed | BX80571E5200
- MSI P7NGM-Digital | P7NGM DIGITAL
- Logitech Z-640 (5.1 set) PCI
- Geforce 9600GT
- OS: win7 ultimate, vnl windows MCE of mediaportal aan het draaien
EDIT: en na posten van dit topic vanaf een laptop, zegt de computer weer "plof" bij derde keer draaien memtest
[ Voor 3% gewijzigd door waik op 28-01-2011 13:51 ]