Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W2K3} Probleem met home drives

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb onderstaand (vreemd) issue.
In de AD specificeer ik een home drive (H: > \\server1\home$\%Username%)
In 9/10 gevallen gaat dit prima, echter gebeurd het soms dat gebruikers een home drive krijgt die verwijst naar \\server1\home$\

Als ik op internet speur lijkt dit te gaan om rechter instellingen. Maar elke gebruiker kan zijn/haar map prima benaderen. Het gaat dan ook vaak wél goed voor deze gebruikers.

Bij iemand waar het extreem vaak voorkwam heb ik de pc al opnieuw geïnstalleerd, maar na een week of 2 verscheen het probleem toch weer.

Iemand enig idee wat er fout gaat? Thnx!

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

Op deze pagina:

http://support.microsoft.com/kb/969006

staat het probleem en de oplossing: een policy maken of een bestaande dit gewoon mee laten nemen waarin je "Always wait for the network at computer startup and logon" op enabled zet.

Je kunt namelijk al inloggen voordat de netwerkkaart actief is geworden.
Naast andere zaken die raar kunnen werken is dit er 1 van.

Ik heb het probleem ook wel eens op sommige computers.
Vreemd genoeg als ik die computer aanzet en een half uur laat draaien en dan pas inlog gebeurt het nog steeds....

Ik heb de policy weer weggehaald want bij sommige computers duurde het dus een half uur voordat je in kon loggen. Zal vast wel ergens aan iets anders hebben gelegen maar mijn gebruikers hadden liever dat ze even opnieuw moesten inloggen dan een half uur te moeten wachten...

Een andere optie is de mapping via een logon script te laten lopen.
Dat werkt magischerwijs wel altijd goed...

mookie

Verwijderd

Maak eens wat screens van je Security en Share Permissies :)