Laptop blijft lang in bios hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

ik heb een heel irritant probleem met mijn acer aspire 7720z hij blijft 2 minuten in de bios hangen :'( ik denk zelf dat het aan de dvd speler ligt omdat het probleem begon toen de dvd speler kapot ging ik heb al rondgekeken in de bios om te kijken of er eventueel een optie is om die opstart checks over te slaan maar kan niks vinden iemand ervaring met deze fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
In de BIOS? Of in de POST? Krijg je meldingen of foutmeldingen? Iets meer informatie zou nuttig zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Grote kans dat het inderdaad die DVD drive is (ik neem aan dat die kapot is nu en er nog steeds in zit?). Je kan die er uit halen en kijken of het dan sneller gaat. Doorgaans is het idd een probleem dat het detecteren van een drive mislukt. Deze week wilde mijn SSD even niet meer (godzijdank was het een kwestie van de kabeltjes even nalopen. Ook toen hing mijn PC in de POST voor een dikke minuut voor hij verder wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik zie het acer logo met booten en linksonderin staat eerst heel lang press f2 go to setup en daarna nog een minuut ofzo prepare boot to os .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en de dvd drive zit er inderdaad nog in ik durf niet zo gauw een laptop open te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 21:48
Kun je misschien proberen om in het BIOS (dus via f2) bij 'Opstartvolgorde' of 'Booten' de dvd speler uitschakelen?

(en een tip: je kunt je bericht/post ook wijzigen dmv de edit-knop boven je bericht; dan blijft het geheel wat overzichtelijker)

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
1 schroefje aan de buitenkant is meestal genoeg om de dvddrive er uit te schuiven.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1