Welke Blu-ray speler...? Groot verschil in prijzen

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een Onkyo TX-SR578 en een PS3. Helaas vindt ik de PS3 niet handig om snel even een filmpje te kijken of cd te luisteren. Dus op zoek naar een losse Blue-ray speler. Maar welke?

Ik dacht eerst aan de Onkyo BD-SP308 maar die is bijna 200 euro... terwijl bijvoorbeeld een Philips BDP3100 al vanaf 90 euro te krijgen is. In mijn ogen toch behoorlijk wat verschil. Als ik de toestellen vergelijk heeft de Philips nog meer mogelijkheden ook?

Waar zit dit prijsverschil in? Is het echt alleen merk of toch ook wel kwaliteit? Ben nu mijn PS3 als Blue-ray speler gewend en dat bevalt goed wat beeld en geluid, alleen minder wat gemak betreft.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47

M2M

medicijnman

tja, kwaliteit van het beeldmateriaal of geluidsmateriaal (zolang je het digitaal doorspeelt naar je receiver) is natuurlijk niet van belang. Het is en blijft digitaal...

Dus je moet je keuze maken gebaseerd op verschil in mogelijkheden en uiterlijk. En in een klein oogopslagje zag ik dat de philips toch net iets meer mogelijkheden had, maar ik denk dat je zelf ook wel de specs pagina's van beide apparaten kan vinden :)

-_-

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lullig gezegd? Wen aan je PS3...

Dat is geen fanboy-comment want ik heb zelf geen PS3 maar veeeel mensen beamen dat het opstarten en kunnen kijken van een BD op de PS3 sneller is dan op 98% van alle losse BD-spelers.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:07

DjVe

Hatsaflats!

Waarom koop je niet gewoon een PS3 afstandsbediening? Dan werkt hij net zo makkelijk als een losse speler :)

• hemiparo
  • Niet online
M2M schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:17:
tja, kwaliteit van het beeldmateriaal of geluidsmateriaal (zolang je het digitaal doorspeelt naar je receiver) is natuurlijk niet van belang. Het is en blijft digitaal...

Dus je moet je keuze maken gebaseerd op verschil in mogelijkheden en uiterlijk. En in een klein oogopslagje zag ik dat de philips toch net iets meer mogelijkheden had, maar ik denk dat je zelf ook wel de specs pagina's van beide apparaten kan vinden :)
Specs had ik idd gezien en de Philips had er in mijn ogen ook meer. Dat zou dus puur een geval van 'betalen voor de naam zijn'.
MAX3400 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:19:
Lullig gezegd? Wen aan je PS3...

Dat is geen fanboy-comment want ik heb zelf geen PS3 maar veeeel mensen beamen dat het opstarten en kunnen kijken van een BD op de PS3 sneller is dan op 98% van alle losse BD-spelers.
Niet lullig hoor, ben verder wel tevreden over mijn PS3, het is vooral dat mijn vriendin het niet handig vindt... maar is een stand-alone dan zoveel langzamer met opstarten?
Jordy van e schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:21:
Waarom koop je niet gewoon een PS3 afstandsbediening? Dan werkt hij net zo makkelijk als een losse speler :)
Die heb ik, en dat scheelt idd heel veel!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

hemiparo schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:26:
[...]Niet lullig hoor, ben verder wel tevreden over mijn PS3, het is vooral dat mijn vriendin het niet handig vindt... maar is een stand-alone dan zoveel langzamer met opstarten?
Een stand-alone speler is inderdaad een stuk(je) langzamer met opstarten. Er zijn spelers die snel op kunnen starten maar dan gaat het meestal over spelers die in stand-by hebben gestaan en dezelfde film als vorige keer moeten laden. Er zijn overigens wel wat voordelen ten opzichte van een losse speler ten opzichte van een PS3. Die heb ik een tijd geleden al eens onder elkaar gezet, het is dus niet meer helemaal up to date, maar het lezen wel waard. Het lijstje met punten is hier te vinden. Het is maar net hoe zwaar die (kleine) voordelen wegen tegen de aanschaf van een losse speler.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• hemiparo
  • Niet online
Mooi stukje, ook wel duidelijk. Wist helemaal niks van het geluid, dacht dat dit gewoon goed zat met een PS3... denk dat ik dan toch maar eens ga kijken naar een losse speler. Wil er dan wel een die onthoudt waar een film gebleven is, de PS3 doet dit perfect namelijk. Zelfs als ik tussentijds wissel...

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jordy van e schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:21:
De goedkoopste oplossing inderdaad. :+

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Weet niet wat voor tv je hebt? Maar een Sony Bravia model kan ook syncen met de PS3..
Waarmee ik bedoel dat je je televisie-afstandsbediening kunt gebruiken voor films via de PS3 en dergelijke

Deze reply is alleen maar bedoeld om te vragen of je toevallig een Bravia tv hebt en of je die syncfunctie kent.
Ik zeg natuurlijk niet dat je maar even een Sony Bravia tv moet aanschaffen mocht je die niet hebben staan ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• hemiparo
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:11:
[...]
De goedkoopste oplossing inderdaad. :+
als je alles had gelezen zag je dat ik die had... |:(

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

CLB schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:15:
Weet niet wat voor tv je hebt? Maar een Sony Bravia model kan ook syncen met de PS3..
Waarmee ik bedoel dat je je televisie-afstandsbediening kunt gebruiken voor films via de PS3 en dergelijke

Deze reply is alleen maar bedoeld om te vragen of je toevallig een Bravia tv hebt en of je die syncfunctie kent.
Ik zeg natuurlijk niet dat je maar even een Sony Bravia tv moet aanschaffen mocht je die niet hebben staan ;)
Moet je voor HDMI CEC niet een PS3 Slim hebben? Dacht dat de HDMI chip in de PS3 Fat geen HDMI CEC ondersteunde en geen bitstream HD Audio. Nu staat er in de TS niet welke PS3 aanwezig is, maar wel iets om rekening mee te houden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is wel waar voor zover ik het weet inderdaad...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:51
Het kan zelfs nog goedkoper: pricewatch: LG BD550

Ik snap de prijsverschillen ook niet zo goed. Ik wil er binnenkort ook eentje kopen, ter vervanging van mijn oude (kapotte) DVD speler. Ik verwacht hem eigenlijk niet eens heel veel te gebruiken, alleen incidenteel. Bijvoorbeeld als er kinderen over de vloer zijn, zodat ik een leuke Pixar-film erin kan schuiven.

omniscale.nl

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
hemiparo schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:26:
Niet lullig hoor, ben verder wel tevreden over mijn PS3, het is vooral dat mijn vriendin het niet handig vindt... maar is een stand-alone dan zoveel langzamer met opstarten?
Probeer of je in de winkel een BD kunt laten opstarten in het apparaat wat je wilt kopen.
Het opstarten van de speler zelf kan heel vlot gaan, maar het laden van een BD kan echt frustrerend lang duren.
De eerste keer dat ik de BD van 2012 (de film) wilde spelen duurde het starten dusdanig lang dat ik dacht dat de speler vastgelopen was.

• posttoast
centr1no schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:45:
[...]

Probeer of je in de winkel een BD kunt laten opstarten in het apparaat wat je wilt kopen.
Het opstarten van de speler zelf kan heel vlot gaan, maar het laden van een BD kan echt frustrerend lang duren.
De eerste keer dat ik de BD van 2012 (de film) wilde spelen duurde het starten dusdanig lang dat ik dacht dat de speler vastgelopen was.
Hoe zit dat eigenlijk met DVD's in een Blu-rayspeler? Die starten toch wel gewoon rap op mag ik hopen?

omniscale.nl

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:48
In mijn Pioneer BDP-LX08 maakt 't geen verschil uit of 't nou Blu-ray of DVD is. Duurt bij beide gewoon lang. Feit is ook dat 't de speler is die traag opstart.

• posttoast
Dat is wel erg suf zeg. Een ouderwetse DVD-speler is gewoon sneller dus?

omniscale.nl

• centr1no
  • Laatst online: 01-01 11:04
Heb een LG-BD370 (oudje alweer) en DVD's starten beduidend vlugger (net zo snel als in m'n oude DVD speler) dan BD's.
Maar de ene BD is de andere niet. Bij de ene duurt het langer dan bij de andere.
BD-live funktie (indien aanwezig) uitschakelen kan ook tijd schelen.

Wil ook even opmerken dat het begrip "lang" erg relatief is.
Ik heb gemerkt dat sommige mensen na 5 seconden al beginnen te vloeken en anderen zijn er aan gewend dat het 30 seconden duurt voor hun apparaat reageert en doen daar niet moeilijk over.

[ Voor 31% gewijzigd door centr1no op 30-01-2011 13:53 ]

• hemiparo
  • Niet online
posttoast schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:26:
Het kan zelfs nog goedkoper: pricewatch: LG BD550

Ik snap de prijsverschillen ook niet zo goed. Ik wil er binnenkort ook eentje kopen, ter vervanging van mijn oude (kapotte) DVD speler. Ik verwacht hem eigenlijk niet eens heel veel te gebruiken, alleen incidenteel. Bijvoorbeeld als er kinderen over de vloer zijn, zodat ik een leuke Pixar-film erin kan schuiven.
Heb gisteren bij MediaMarkt de BD550 gekocht. Was idd de goedkoopste die ik kon vinden.
Eerst ervaringen zijn niet verkeerd: start snel op en geeft goed beeld. Tja, wat wil je nog meer?
En nee, de verschillen snap ik ook nog steeds niet...

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm upscaling bijvoorbeeld... processorkracht... snelheid van het apparaat... extra functies enzovoort

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-02 12:02
En uiterlijk/materiaal/remote ;)

Nickname does not reflect reality

• hemiparo
  • Niet online
Dat bedoel ik dus... de speler doet aan upscaling, is zeer snel en extra functies: tja, afspelen is de hoofdfunctie toch?

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik doelde bijvoorbeeld op de kwaliteit van upscaling..
Geloof niet dat een cheapass LG dezelfde kwaliteit geeft als een 3x zo dure Sony.

• hemiparo
  • Niet online
Ik heb geen idee, maar ben erg tevreden met de cheapass LG. Doet wat hij moet doen, speelt van alles af... helemaal top dus!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-02 12:02
Iets dat met een beetje tv geheel overbodig is en sowieso abnormaal overrated.
is zeer snel en extra functies
Dat is wel fijn.
tja, afspelen is de hoofdfunctie toch?
Mja, als een apparaat er niet uit ziet vind ik het alsnog niks, hoe snel ie ook is en hoeveel ie ook kan. YMMV.

Nickname does not reflect reality

• karstnl
  • Laatst online: 01-02 15:00
hemiparo schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:25:
Ik heb geen idee, maar ben erg tevreden met de cheapass LG. Doet wat hij moet doen, speelt van alles af... helemaal top dus!
Dat is mooi, dan kan dit topic wel opslot O-)
Pagina: 1