Toon posts:

Geen instal win2k met promis op asus A7V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na tig pogingen moet opgegeven om win2k te installeren met een asus A7V133 board incl onboard promis.Heb HD ook al aan ide gehangen en bv winme geinstalllerd werkt dan prima.Een ghost file win2k terug zetten werkt ook perfect en via de ATA100 promise.
Maar een nieuwe instal uitvoeren ho maar.
Een collega had het zelfde probleem en heeft een externe promis geplaatst en dat werkt wel.Instal win2k en via F6 extra driver voor controller laden was geen oplossing.
Stevast krijg ik een hardware fout tijdens hardware detectie. Of ik de dealer maar wil bellen.Iemand van U misschien ervaring en of oplossing.Zou tof zijn want dit blijft knagen ondanks dat het nu draait. BVD

Verwijderd

Welke bios versie draai je?
De bios van je board, daar hangt dan vanzelf de bios van je promise controller aan.

By the way heb je de settings in de bios wel als volgt staan onder bootmenu:

Other Bootdevice = ATA 100 controller
SCSI/ATA100 Boot Sequence = ATA100/SCSI
LOAD ONBOARD ATA BIOS = AUTO

Laatste Promise Beta Driver (x=t)
fxp://fxp.promise.com/Controllers/IDE/Ultra100/BETA/Ultra100b35.zip

Reset Data Configuration (ESCD) 1x op YES en bios saven en resetten. Daarna weer DEL drukken om in het bios te komen. Nu weer op NO zetten (onder bootmenu in het bios).

Verwijderd

By the way na F6 drukken voor extra driver te SELECTEREN houdt niet in dat ie inderdaad al geinstalleerd staat. Laat de diskette in de disdrive zitten tot aan het einde van het installatie proces!!!! Halverwege zal W2K drivers pakken van de disk.

Verwijderd

Ingredinten:

- Men neme het cdtje die je bij je moederbord heb meegekregen.

- Daar zet je de promise ata drivers op een diskette ,inclusief TXTsetup.oem . (Je kan ze beter downloaden van de ASUS website als een zip file en dan uitpakken op diskette).

- Bij win2k installatie op F6 drukken (zie je onderin staan in de setupmenu)

- Press 'e'

- Choose driver

- En gaan met die banaan, inaccessible boot device weggewerkt...

Nou dat hopen we dan... veel suc6 :)

Verwijderd

...het moge duidelijk zijn dat windows2000 je promise controller niet herkent zal het ook niet doen.... het volgende:

0... je hdd met fdisk indelen in partities en formateren, daarna je computer uitzetten.
1... je hdd van de ata100 halen en aan de ide hangen, omdat windows2000 je hdd nu niet herkent.
2... direct windows2000 installeren, niet nodig eerst een ander OS te installeren.
3... onder windows2000 eerst je promise ata100 controller installeren, via meegeleverde cd. dan andere drivers.
4... computer uitzetten.
5... je hdd weer op ata100 controller zetten.
6... computer weer aanzetten.
7... windows2000 herkent nu wel je hdd en start normaal op.
8... rest van je software installeren.

.... heeft bij mij gewerkt. succes...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties
E.A heb ik al geprobeerd drivers op disk en via F6 krijg ik de keuze tussen 4 drivers ik kies de ata 100 tot zover gaat alles prima.
Op een gegeven moment krijg je de melding verwijder alle diskette's en dat heb ik dus gedaan.Misschien dat daar dus het probleem zit ik ging er vanuit dat de driver vanaf dat moment geladen was.Tevens heb ik de laatste bios van asus geinstalleerd.De tip voor het wissellen tussen ata100 en ide had ik al toegepast en ook stond de bios voor de ata 100 ingesteld zoals opgegeven.
Ik ga wederom nog een poging doen door de flop te laten zitten tijdens de installatie ondanks de melding deze te verwijderen.
Alsnog bedankt voor de reacties

Wim,
Pagina: 1