rechter-ps3-hackers-moeten-hun-activiteiten-staken

Pagina: 1
Acties:

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 17:02
Hej,

Er staan een aantal fouten in jullie artikel.

Om te beginnen: GeoHot staat los van team fail0verflow, ze hebben niet samen gewerkt!
Geohot had de PS3 tot een bepaald niveau gehack een paar maanden terug. En nadat fail0verflow gepresenteerd had wat zij voor security leaks gevonden had, heeft GeoHot die info gebruikt om de rootkey te vinden en te publiceren.
De leden van team fail0verflow, die de PS3 kraakten en de root key van de console publiceerden, mogen voorlopig niet aan de hack van de PS3-kopieerbeveiliging werken of erover publiceren. Sony spande onlangs een rechtszaak tegen hen aan.
Team fail0verflow heeft niet de root key gepubliceerd, dat heeft GeoHot gedaan. (bron, GeoHots website. Root Key is nu offline ivm rechtzaak.)
Begin deze maand sleepte Sony de leden van team fail0verflow voor de Amerikaanse rechter. Het bedrijf beschuldigde de hackers ervan de root key van de PS3 te hebben gepubliceerd en vroeg van de rechter een voorlopige voorziening om te voorkomen dat de hackers tijdens de rechtszaak aan de hack werken of erover publiceren. Met de root key van de PS3 kan de kopieerbeveiliging worden omzeild.
De rechtszaak is voornamelijk tegen GeoHot. De leden van fail0verflow worden ook genoemd, maar sommige slechts bij de nickname die ze op internet gebruiken.
Verder woont geen van de leden van fail0verflow in de VS, dus waarom ze daar aangeklaagd worden vind ik vreemd. Ik ben niet helemaal thuis in het rechtssysteem, maar een Amerikaanse rechter heeft toch niks te zeggen over een Duitser of Nederlander als die gewoon in Duitsland of Nederland zit? Als dat zo is heeft fail0verflow geen "Temporary Restraining Order"? En alleen GeoHot wel.
Geohot en zijn collega-krakers worden er onder meer van verdacht een Amerikaanse wet te hebben overtreden die het omzeilen van kopieerbeveiligingen strafbaar maakt, de Digital Millennium Copyright Act. De hackers van team fail0verflow wisten de root key te ontfutselen omdat Sony bij het encrypten van de sleutel een constante gebruikt.
Nogmaals: Team fail0verflow heeft de root key niet ontfutseld en ook niet gepubliceerd.
Team fail0verflow heeft exploits gevonden voor lv2ldr en die keys gevonden (maar niet gepubliceerd!). Geohot heeft exploits gevonden voor metldr, en heeft daarna een truckje van team fail0verflow gebruikt om de rootkey eruit te halen (en heeft die gepubliceerd). (bron)

Hopende u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben,
Job

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Je hebt gelijk, aangepast.
job_h schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:44:
De rechtszaak is voornamelijk tegen GeoHot. De leden van fail0verflow worden ook genoemd, maar sommige slechts bij de nickname die ze op internet gebruiken.
Verder woont geen van de leden van fail0verflow in de VS, dus waarom ze daar aangeklaagd worden vind ik vreemd. Ik ben niet helemaal thuis in het rechtssysteem, maar een Amerikaanse rechter heeft toch niks te zeggen over een Duitser of Nederlander als die gewoon in Duitsland of Nederland zit? Als dat zo is heeft fail0verflow geen "Temporary Restraining Order"? En alleen GeoHot wel.
Reken maar dat jij voor de Amerikaanse rechter kunt worden gesleept. :P

Ik ben helemaal geen stagiair

• job_h
Top dat het aangepast is :)

Kan t aanklagen ook als ik niet in de VS geweest ben en alles vanuit Nederland doe? Want ik zou het vreemd vinden als ik opeens voor de Belgische rechtbank moet komen als ik nooit in België geweest ben.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als jij eigendommen de welke zich in Amerika bevinden vernielt of beschadigt dan kun je in de US aangeklaagd worden lijkt me?

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
job_h schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:45:
Top dat het aangepast is :)

Kan t aanklagen ook als ik niet in de VS geweest ben en alles vanuit Nederland doe? Want ik zou het vreemd vinden als ik opeens voor de Belgische rechtbank moet komen als ik nooit in België geweest ben.
Kan wel degelijk. Een Britse hacker die verdacht wordt van hacken van Pentagon-systemen wordt waarschijnlijk uitgeleverd (true story)

Ik ben helemaal geen stagiair

• job_h
Okai. Weten we dat ook weer.
Maar waar t om ging: t nieuwsbericht is aangepast, dus dit topic kan dicht :p (als jullie daaraan doen hier)
Pagina: 1