Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Ja, Dit is mogelijk
, Hopelijk ben je zo snel genoeg geholpen
Bij mijn weten is het gewoon mogelijk om een 1x in een 4x, 8x of 16x te doen. andersom is alleen een probleem
Omdat het kan.
Ja, dat gaat idd niet passen xDdragon4ce schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:01:
Bij mijn weten is het gewoon mogelijk om een 1x in een 4x, 8x of 16x te doen. andersom is alleen een probleem
Jullie zijn gewelig!
Weer een klant blij :-).... Kan ik eindelijk de oplossing verkopen ;-)
Weer een klant blij :-).... Kan ik eindelijk de oplossing verkopen ;-)
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Anoniem: 15758
Andersom kan ook: een PCIe x8 kaart in een x4 slot. Aangenomen dat het fysiek past. Sommige moederborden hebben één of meer 'open PCIe' slots, dus fysiek PCIe x1 of x4 maar je zou er een x16 kaart in kunnen stoppen, die dan op max 1 of 4 lanes zijn werk doet.
Als er een bridge chip tussen zit gaat dit verhaal mogelijk niet op, zoals helaas vaak het geval omdat native PCIe te 'cool' is voor doorsnee consumenten en ze liever oudere PCI-X chips in combinatie met bridge chip leveren zodat het een PCIe kaart wordt. Areca ARC12xx is zo'n voorbeeld, en werkt dus niet in PCIe x4 althans niet toen ik dat probeerde. Andere kaarten zonder bridge chip werkte dat wel prima.
PCIe x1 in een x4 slot werkt natuurlijk altijd.
Als er een bridge chip tussen zit gaat dit verhaal mogelijk niet op, zoals helaas vaak het geval omdat native PCIe te 'cool' is voor doorsnee consumenten en ze liever oudere PCI-X chips in combinatie met bridge chip leveren zodat het een PCIe kaart wordt. Areca ARC12xx is zo'n voorbeeld, en werkt dus niet in PCIe x4 althans niet toen ik dat probeerde. Andere kaarten zonder bridge chip werkte dat wel prima.
PCIe x1 in een x4 slot werkt natuurlijk altijd.
Asus heeft de U3S6 kaarten met PCIe 4x en USB3.0 en S-ATA 6Gbps. Mochten je PCI-e lanes toevallig v1 zijn (of op die snelheid lopen) dan is dit de mooiste oplossing aangezien de PLX chip op deze kaart de 4x lanes omzet naar twee PCI-e v2 lanes voor de usb en s-ata chip.Marchel schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:57:
Voor een op maat oplossing ben ik opzoek naar een USB 3.0 Controller met PCI-Express 4x aansluiting.
Bedankt voor de uitleg heren.
Ik ben weer wat wijzer geworden. De klant heeft inmiddels een Buffalo PCI-Express 1x kaartje gekocht ( geschikt voor win 2008 ) Daarbij een Freecom 3TB disk via USB 3.0.
Naast de Tape Back-up die de klant al heeft wil hij nog een externe disk hebben om belangrijke data op te plaatsen.
Ik ben weer wat wijzer geworden. De klant heeft inmiddels een Buffalo PCI-Express 1x kaartje gekocht ( geschikt voor win 2008 ) Daarbij een Freecom 3TB disk via USB 3.0.
Naast de Tape Back-up die de klant al heeft wil hij nog een externe disk hebben om belangrijke data op te plaatsen.
Pagina: 1