Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vervelend probleem met Outlook:
De link die Outlook gebruikt om de gegevensbestanden te vinden, dus de link die je ook ziet bij Accountinstellingen, tabblad Gegevensbestanden, word soms veranderd van "\\SERVER\..." naar de gebruikersmap in xp ("C:\......").
Het rare is dat Outlook dus deze link veranderd, maar niet de bestanden verplaatst, en dus niets meer toont in Outlook zelf, ook geen foutmeldingen.

Waarom wordt de link veranderd in Outlook en hoe kan ik dit vermijden? Want deze moeten dus van de server komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Hoe is je netwerk opgebouwd? Misschien een GPO die dit recht trekt? Welke Outlook/Exchange versie?

Meer info graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel: Personal folder files are unsupported over a LAN or over a WAN link

Bedenk eens wat anders?

En wat EoG zegt: hoe ziet het backend eruit, zijn er GPO's voor folder-redirection etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben geen exchange server. Onze server wordt momenteel alleen gebruikt om een gezamelijke plaats te hebben voor al onze bestanden. In latere fase word dit wel uitgebreid, maar momenteel nog niet.
We hebben dus gewoon Outlook Home & Business op elke computer geïnstalleerd.
Wat is een GPO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik lees dus: we hebben een aantal unmanaged shares op een centrale machine (server/werkstation); daar trappen we onze bestanden op en dat moet werken.

Tja, dan moet je eens met de Sysinternals-suite aan de gang gaan om mogelijk te detecteren waarom/wanneer een link van UNC naar LOCAL verandert.

/edit: geen idee hoe nu de mail binnenkomrt (POP3/IMAP van een ISP??) maar hou zeer goed in de gaten dat een LAN-downtime of andere factoren ervoor kunnen zorgen dat PST's corrupt raken en niet meer gerepareerd kunnen worden.

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 28-01-2011 09:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:49:
We hebben geen exchange server. Onze server wordt momenteel alleen gebruikt om een gezamelijke plaats te hebben voor al onze bestanden. In latere fase word dit wel uitgebreid, maar momenteel nog niet.
We hebben dus gewoon Outlook Home & Business op elke computer geïnstalleerd.
Wat is een GPO?
Een Group Policy Object. Maar in deze ga ik mee met de oplossing die MAX3400 aandraagt!

edit: Sowieso is het naar mijn mening onverstandig om PST-files extern op te slaan om als primair archief te gebruiken, als je nou alleen een backup van je lokale PST trekt dan begrijp ik dat nog wel.

[ Voor 15% gewijzigd door EoG op 28-01-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
wellicht een "oplossing" om het bestand wel lokaal te houden, maar de syncen met een map op de server? dan kun je wel eventuele backups enzo vanuit de server regelen.
Pagina: 1