Gebarst laptopscherm door dichtdoen laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pibara
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-03 16:42
Onlangs is het scherm van mijn Asus laptop plots gebarsten bij de rechter bovenhoek. Nu is dat ook de plek waar ik hem doorgaans dichtklap, dus het lijkt er op dat het scherm stuk is gegaan doordat ik hem gewoon (herhaald) normaal heb dichtgeduwd. Asus besteed blijkbaar tegenwoordig z'n reparaties uit aan een of ander raar bedrijfje, en van dat bedrijf kreeg ik de melding dat er val stoot of drukschade was, en ik dus even 320,- euro zou moeten betalen voor de reparatie van deze 6 maanden oude laptop.Bedrijf gemaild, krijg ik na een kleine 2 weken eindelijk reactie, heeft het de strekking, "ga nu maar snel betalen, anders zullen we je laptop eens milieu vriendelijk vernietigen". Hmm, lekkere uitbesteding doet Asus tegenwoordig, zal niet zo snel meer iets van Asus kopen nu denk ik na zo'n ervaring.

Mijn vraagje, klopt het dat als een laptop stuk gaat op deze manier (gewoon dicht doen van het scherm met een hand), dat dit buiten de garantie zou vallen? Volgens mij is dit namelijk gewoon gebruik, en vind ik de conclusie val stoot of drukschade erg ver gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Ok, afgezien van de belachelijk mededeling van dat bedrijfje (je moet toch echt toestemming geven tot het vernietigen), je drukt met één hand op een bepaalde hoek je scherm dicht? En je vind het niet vreemd dat die dan stuk kan gaan? Als je het al met één hand doet, duw dan in het midden het scherm naar beneden.

Druk schade is dan niet zo raar.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 28-01-2011 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pibara
Op zich klinkt het niet onlogisch, ware het niet dat ik al vanaf m'n eerste 220Mhz laptop 14 a 15 jaar geleden op al m'n laptops altijd de boel zo heb dicht geklapt, en er nog nooit eerder een scherm door was stukgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:35
Anders toch even contact opnemen met ASUS en ook de reactie van dit reparatiebedrijf erbij vermelden ? Kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:20
Ik heb juist goede ervaring met dit bedrijf (Comserve?). Asus laptop van 1,5 jaar oud met een scherm wat af en toe uitvalt. Alleen de bestelling van het scherm liet ruim 2 weken op zich wachten. Laptop is keurig opgehaald en keurig weer retour gebracht. Alleen de communicatie zou beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:31
Geef eerst maar eens aan om welke laptop het gaat en hoe oud deze is. Verder, ram jij echt het scherm dicht, gewoon een flinke haal achter het scherm zodat deze wel naar beneden vliegt, of duw je hem langzaam dicht. Dat laatste maakt ook erg veel verschil. Ik zie veel mensen het eerste doen, maar dan is het niet vreemd dat je een scharnier compleet vernielt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 06:49:
Ok, afgezien van de belachelijk mededeling van dat bedrijfje (je moet toch echt toestemming geven tot het vernietigen), je drukt met één hand op een bepaalde hoek je scherm dicht? En je vind het niet vreemd dat die dan stuk kan gaan? Als je het al met één hand doet, duw dan in het midden het scherm naar beneden.

Druk schade is dan niet zo raar.
Onzin, ik weet niet wat jij voor een goedkope laptops koop, maar elke normale laptop heeft een frame in het scherm zitten, waarmee je gewoon het scherm kunt dichtdrukken vanaf de hoek.. Als die fabrikant daar niet aan gedacht heeft mag hij zich wel eens achter z'n oren krabben..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je manier van dicht doen van de deksel is vragen om problemen , je ontwricht zelf het scherm door bij een hoek dicht te doen met 1 hand....zelfde situatie bij mobiele gebruikers met een clamshell toestel , die denken dat het een zippo is en doen hem ook met 1 hand dicht maar wel gaan piepen dat hun scherm in eens defect is.

Je hebt dit gewoon zelf veroorzaakt en zal op de blaren moeten zitten , ik zou het zeer onterecht vinden als ze dit onder garantie zouden fixen want het probleem is gekomen door onachtzaam gebruik
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:00:
[...]

Onzin, ik weet niet wat jij voor een goedkope laptops koop, maar elke normale laptop heeft een frame in het scherm zitten, waarmee je gewoon het scherm kunt dichtdrukken vanaf de hoek.. Als die fabrikant daar niet aan gedacht heeft mag hij zich wel eens achter z'n oren krabben..
Wat jij zegt in juist onzin , geen 1 laptop heeft een scharnier wat uit 1 stuk bestaat , het zijn altijd pootjes en verder geen frame.
Het enige verschil zou kunnen zijn als je laptop een metalen deksel heeft , die is vele male steviger als plastic , das verder de enige stevigheid aan het scherm

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:06

artificial_sun

Mazda Rx7

Je hebt dit gewoon zelf veroorzaakt en zal op de blaren moeten zitten , ik zou het zeer onterecht vinden als ze dit onder garantie zouden fixen want het probleem is gekomen door onachtzaam gebruik
Hoho doe maar rustig, dat jij anderen hun garantie misgunt kun je beter voor jezelf houden. Het is niet dat hij de zaak probeert te flessen ofzo.
Als de behuizig van het scherm zo zwak is dat het scherm kapot kan gaan vind ik het gewoon een ontwerp/fabrieksfout. Ik klap mijn Dell altijd met 1 hand dicht en torderen doet hij echt niet.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wat jij zegt in juist onzin , geen 1 laptop heeft een scharnier wat uit 1 stuk bestaat , het zijn altijd pootjes en verder geen frame.
Het enige verschil zou kunnen zijn als je laptop een metalen deksel heeft , die is vele male steviger als plastic , das verder de enige stevigheid aan het scherm
En dat klopt ook weer niet. Mijn Asus U30Jc heeft een metalen klep. Maar het is wel een thin-and-light notebook en dus zo dun mogelijk op dit vlak. Mijn oude Asus F3Sc, ook al is dat plastic, is dus veel degelijker. Ik zou mijn laptop ook niet in een hoed willen dichtklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pibara
@Rieverst, het ging niet om Comserve maar om het bedrijfje Dynafix.

@Genetx, de Laptop waar het om gaat is een Asus UL50AT-XX021V, die ik eind Juni 2010 gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:45

Aganim

I have a cunning plan..

Het enige verschil zou kunnen zijn als je laptop een metalen deksel heeft , die is vele male steviger als plastic , das verder de enige stevigheid aan het scherm.
Hmm, mijn W500 heeft anders een kunststof deksel, met een metalen frame rondom het scherm als versteviging. De (metalen) scharnieren zijn hier ook aan bevestigd, om scheuren van het deksel te voorkomen.

Spui dus zelf dan ook geen onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Sommige laptops gaan een stapje verder met carbon-verstevigde schermen en flexibele displays :P

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/20h3pqq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ai, dat is dan hetzelfde dunne zwakke scherm dat ik heb. Alleen heb jij ook nog de 15,6" variant. Echt, door hem in de hoek dicht te doen heb je hem echt gesloopt. Daar is echt enorm veel druk op gekomen. Zeker omdat de scharnieren van Asus wel aardig zijn en wat tegendruk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Je vraag over wat voor laptops ik heb? Hiermee wil je zeggen dat ik dat ook heb. Wellicht dat je tekst verkeerd geschreven is. Maar ik heb het nog nooit gehad maar ga er wel vanuit dat je op die manier niet je laptop dicht moet doen. Ongeacht of er een frame in zit of niet.

Mijn vrouw heeft een Compaq laptop van een jaar of 4 oud. Die is heel stevig.
Voor mijn werk heb ik een Dell D630 met metalen schermbehuizing. Dus die zal dat probleem ook wel niet hebben. Hoe dan ook, zal ik toch altijd vanuit het midden de laptop dicht doet.
Pagina: 1