Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-10 03:02
Geachte tweaker,

Heb sinds enkele maanden een nieuwe gsm gekocht omdat me vorige gsm nokia 6110 navigator steeds snel de accu van leeg was en ook niet meer goed functioneerde.

Hiervoor heb ik paar maanden geleden een nokia 2330 gekocht. Ik was best wel blij met dit ding want hij koste mij maar 50 euro en een stand by tijd om niet leeg te krijgen. Sinds gisteren had ik me telefoon weer nodig, want ik gebruik hem om betalingsverkeer ermee te regelen (voornamelijk)

Maar ineens bleek dus het scherm niet meer te doen, wat bleek.. er was iets tegen me display gekomen waardoor de interne lcd gebroken is. Nou kan ik dit allemaal nog wel zelf maken en gebruiken als reserve telefoon..

Maar nou noodgedwongen omdat deze momenteel defect is, wil ik eigenlijk een nieuwe gaan kopen.

Alleen het grootste probleem is dat ik al het nieuws op gsm gebied nooit bij houd dus ik weet daarom niet (omdat ik geen ervaring mee heb, omdat de kennis er niet is) en weet niet welke keuze ik het beste kan maken. Wat ik wel weet is dat er van die touch screen gsms zijn en dat je diverse besturing systemen hebt + navigatie (gps) en diverse mogelijkheden.

Waarom ik dit topic maak? Ik hoop voor zaterdag nog een telefoon te kunnen kopen bij de media-markt.(vanwege die BTW actie)
Dus alle infomatie is fijn..

Ik heb al aan een samsung galaxy S lopen denken, het nadelige is dat ik geen heavy user kwa bellen ben, dus kwa prijs rechtvaardig het eigenlijk niet om zo`n dure gsm te nemen + de accu schijnt redelijk niet erg lang mee te gaan (ja dat doen bijna al die gsm's) ook moet je er voorzichtig mee om kunnen gaan.. is toch een erg duur ding

Wat mijn wensen zijn?

- Het belangrijkste is dat de gsm erg lang op standby kan staan (ben namelijk niet zo iemand die vaak de gsm aan de lader hangt) (dus dat hij binnen 1 dag op stand by op offline gaat is niet zo erg praktisch voor mij)

- Touch screen zou fijn zijn

- Scherm moet wel redelijk tegen een stootje kunnen

- Bellen doe ik echt zelden, wellicht word het in de toekomst iets meer (alleen wanneer echt nodig is)

- Stuur nooit smsjes en doe ook niet aan messaging

- Wel graag een phone met GPS en navigatie (dat wil ik wel kunnen gebruiken)

- Het liefste Andriod OS, maar volgens mij wel nadelig voor met google maps navigator aangezien je internet verbinding nodig hebt. (heb nou nog pre-paid maar kan in de toekomst een goedkope abbo worden. Dus als ovi maps op ook andriod zou werken zou andriod best kunnen) Is kwa toekomst gericht wel een beter os dan sybian.

- Budget liefst onder de 300 euro als dat kan.

Wat zouden jullie mij kunnen aanraden?

Ik hoef niks van iphone (is mij te duur), niks van meego, geen blackberry..

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 28-01-2011 03:48 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:45
Een telefoon uitzoeken is wel heel persoonlijk hoor. Ik vraag me nogal af hoeveel zin een topic heeft zoals dit, aangezien je wensen wel erg globaal zijn. User A vindt telefoon X het beste en user B telefoon Y. Je beschrijving laat ongeveer elke Android-foon open, als je zo graag android wilt.
Hoeveel je belt en smst is meer iets dat met je abbonement te maken heeft dan daadwerkelijk je mobiel.

In dat geval zou ik dan gewoon voor diegene gaan die je goedkoop kan krijgen als het je verder toch niks uitmaakt en je geen diehard tweaker bent die perse bepaalde dingen nodig heeft.
Robin4 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 03:43:

Wat mijn wensen zijn?

- Wel graag een phone met GPS en navigatie

- Het liefste Andriod OS, maar volgens mij wel nadelig voor met google maps navigator aangezien je internet verbinding nodig hebt
Elke Android phoon heeft GPS, navigatie kan je doen met google maps, maar je kan ook apps instaleren die de kaart van te voren binnenhalen zodat je geen internet verbinding nodig hebt. D'r is een turn-to-turn navigatie topic in het android forum hier over.

Als je graag lange batterij duur hebt, zou ik niet voor een smart-phone gaan. Die dingen gebruiken gewoon weg veel energy.

Ik doe eens een wilde gok, is het niet handiger een simpele telefoon te nemen en een apart navigatie systeem? Dan heb je niet zo'n dure telefoon die een lange batterij duur heeft en als het toch stuk gaat omdat het niet tegen het stootje kan, heb je zo een nieuwe?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Net als de poster hierboven vind ik eigenlijk ook, dat een goedkope telefoon met een los navigatiesysteem 't beste aan je eisen tegenmoetkomt, zo heb ik voor een tante, die de telefoon ook vrijwel alleen voor de ontvangst van de TAN-codes van haar bank gebruikt, eens de goedkoopste prepaid Alcatel bij Albert Heijn gehaald, 19,95 euro, met een tientje beltegoed ! Klein, licht, sterk, makkelijk en tien dagen standby !

Sommige van je wensen gaan absoluut niet samen, zo is de batterij van een smartphone heel snel leeg, de huidige exemplaren met grote touchscreens halen, wanneer je ze niet gebruikt, wel twee dagen, gebruik je ze echter, zijn ze na een dag en vaak zelfs al binnen een dag leeg.

Ook kan een groot touchscreen zeker niet tegen een stootje, zelfs druk, zoals in een strakke broek, is soms al funest. En dit soort schade valt niet onder de garantie.

De aanschaf van een telefoon als de Samsung Galaxy S kun je in jouw geval vergelijken met een Ferrari, die je koopt, om bij de bakker om de hoek broodjes te gaan halen. Natuurlijk is er helemaal niets tegen, om een toestel te kopen, met meer functies, dan je ooit zult gebruiken, alleen omdat je hem mooi vindt, dat doen wel meer mensen. Maar vaak zijn die dan achteraf toch ook niet zo gelukkig met hun aanschaf.

Ook moet je er bij Android aan denken, dat deze toestellen eigenlijk bedoeld zijn, om 24/7 online te zijn, alles wordt gesynct met de diverse Google diensten, vergelijk het maar met cloud-computing. En ja, deze functies zijn allemaal ook wel uit te schakelen, of zo in te stellen, dat ze alleen van WiFi gebruikmaken, maar geloof me, iemand, die geen ervaring heeft met smartphones en voor 't eerst een dergelijk toestel heeft, denkt wel, dat hij alles heeft uitgeschakeld, maar ziet heel vaak toch noch wel een of andere widget over het hoofd, die regelmatig updates binnenhaalt.
Zie hiervoor de tientallen paniek-topics op gsm-fora, waarin mensen om raad vragen, omdat ze opeens een heel hoge rekening kregen door data-verbruik zonder internetbundel. Bij prepaid heb je zoiets natuurlijk eerder in de gaten, heb pas nog hier op Tweakers een topic gelezen van een "nieuwe" smartphone-gebruiker, wiens toestel het op de eerste dag, dat hij hem had, klaargespeeld had, ruim dertig euro beltegoed te verbruiken, door regelmatig online te gaan, om allerlei widgets te gaan updaten. Eerlijk gezegd vind ik het ook wel een beetje sneu, een dergelijk toestel te kopen en vervolgens een groot aantal functies te moeten uitschakelen, omdat je geen internet bundel hebt.

Trouwens, Ovi Maps zijn van Nokia, dus niet beschikbaar voor toestellen van andere merken.

Verwijderd

Ik gebruik een HTC Touch 3g (WM 6.1 - oudje dus). Wél GPS, touch screen, 3g, micro-SD, wifi, bluetooth en alle fancy rommel, maar wél een lange stand-by tijd (afhankelijk van het gebruik doe ik 3-5 dagen). Ik vermeld daarbij wel dat ik de telefoon voor 95% ook enkel als telefoon (dus bellen/sms-en) gebruik en geen push mail e.d. heb aanstaan. Tevens mijn meest robuste smartphone tot nu toe (meerdere malen met de zwaartekracht laten spelen..)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 05:37 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Uit een lijstje met eisen kun je zelf de telefoons wel destilleren die daar aan voldoen. Daarvoor hoef je alleen maar in de Pricewatch te kijken. Daarna kun je reviews gaan lezen, en dan kun je zelf de afweging maken wat de beste telefoon voor jou is. Het is niet de bedoeling dat wij voor jou op zoek gaan. Natuurlijk kan het zo zijn dat je tijdens je zoektocht vragen krijgt waarop je het antwoord niet kan vinden, en dan kan je deze hier stellen. Maar hier een boodschappenlijstje plaatsen en het ons vervolgens uit laten zoeken is niet de bedoeling, en daarom gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.