Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

svchost.exe high CPU bij PHP script (curl)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Ik heb een php script dat dmv curl een aantal requests doet en een aantal dingen automatiseert. Het doet ook een 10 tal exec() calls voor image conversions en dergelijke (met imagemagick).

Dit alles werkt perfect, en het script draait probleemloos voor 10 min of langer.

Echter, terwijl het script loopt, piekt mijn svchost.exe naar 50% (een volledige core dus). Hierdoor is deze pc gebruiken voor andere zaken die processorkracht nodig hebben, redelijk traag.

Ik heb gezocht op svchost high cpu, in combinatie met PHP, maar je vind enkel virussen, malware en windows bugs over svchost...

Mijn vraag: is er een manier dat je kan profilen welke functies in php deze processorload op svchost veroorzaken? Ik heb de nodige sleeps en usleeps tussen mijn requests staan, dus ik doe max 3 requests per seconde ofzo (en meestal veel minder).

Is dit een bekend fenomeen?

Edit: ik heb het script zelf geschreven, dus geen commentaar van "vraag het aan de maker" :)
en een stripped down version maken is mogelijk, maar redelijk complex in geval van het script (een aantal dingen hangen samen). Eerst even kijken of er fixes voor zijn zonder 2 dagen het script te herschrijven.

Edit2: het gaat om svchost (secsvcs)

[ Voor 15% gewijzigd door Tharulerz op 28-01-2011 01:17 ]

Verwijderd

En als je eens zoekt op imagemagick + high cpu, dan vind ik iig erg veel

• Tharulerz
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 01:01:
En als je eens zoekt op imagemagick + high cpu, dan vind ik iig erg veel
Maar dan zou het imagemagick process 50% cpu tonen, en niet svchost.exe ...
Overigens vind je geen relevante hits voor imagemagick high cpu svchost.exe, dus dat lijkt me mijn probleem niet.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17
Je kan PHP toch gewoon aan een profiler hangen?

|>

• Tharulerz
Ja maar een profiler vertelt me enkel welke functie hoe lang duurt, niet waarom een functie zich vertaalt in svchost.exe die op volle toeren draait... (tenzij jij een betere profiler kent als mij, en dan mag je die uiteraard altijd aanraden!)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17
Ja, maar in je eerste regels geef je nog wat extra zaken, en niet precies aan waar het knelpunt zit, het is alleen curl? Al in een andere setup geprobeerd je script te testen?

|>

• Tharulerz
Problem solved. Door via taskmanager svchost te bekijken (en me nog wat meer in te lezen over die svchost) kon je bepalen welke services er onder die svchost hingen.

Bleek om windows defender te gaan die het niet leuk vond dat ik veel requests deed (oid).

Windows defender service stoppen loste het probleem op!
Pagina: 1