Asus N53SV geen beeld op tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 19:16
Hallo,

Sinds vorige week heb ik deze zeer goed werkende laptop gekocht. Hij doet alles wat ik wil, behalve dat ik een film op mijn tv kan kijken.

Vanavond wou ik een film kijken dus ik prik die hdmi in tv+laptop, verwacht dat het scherm gaat flikkeren en vervolgens op de tv zou weergeven maar deed die dus niet.

Ik heb gekeken of ik de laatste drivers geïnstalleerd had (540M Zijn niet eens op Nvidia site te downloaden -.-(iemand daar link voor?))
Allemaal gelukt, behalve de videokaart dan. Nu snap ik nog steeds niet wat het probleem is en ik ben ten einde raad.

Wat ik gedaan heb:

-Google
-3 verschillende tvs
-3 verschillende hdmi kabels
-laatste updates.

Anybody know what the hell is going on?

Edit:
pricewatch: Asus N53SV-SZ016V

[ Voor 7% gewijzigd door s1ck op 27-01-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows+P?

Nvidia levert overigens geen ondersteuning voor notebooks, bij hun hoef je dus niet aan te kloppen voor updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Kijk eens op www.laptopvideo2go.com voor nvidia drivers, veel beter dan de officiele support site!

Edit: als Darkstone z'n suggestie niet werkt natuurlijk :+

[ Voor 24% gewijzigd door Stphnvlstk op 27-01-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Win+P had ik uiteraard al geprobeerd en dat faalde ook. :( Ik ga even naar die drivers kijken. Beetje belachelijk dat het er natuurlijk niet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Heb naar de laatste driver gezocht, en blijkt dat ik die al heb. Dus nu zit ik dus met het feit dat misschien wel de hdmi poort kapot is? Wat ik niet verwacht van een nieuw product -.-

Edit: Zou het misschien kunnen zijn dat de Intel video op priority ofzo staat? Maar dan nog zou het HDMI moeten ondersteunen(?) Zo ja, en het zou helpen hoe kan ik dat switchen?

[ Voor 33% gewijzigd door s1ck op 27-01-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Configuratiescherm -> zoeken: "NVIDIA".

In het Nvidia config panel moet je dan bij 3D instellingen kijken. Daar kun je dan de voorkeur geven aan de Nvidia videokaart. Ik heb het nog nooit geprobeerd op mijn Asus U30Jc (ook switchable graphics).

Overigens geeft Nvidia AFAIK tegenwoordig wel ondersteuning. Je moet echter de Optimus drivers hebben, die apart staan. Die werkten wel op mijn laptop:
http://www.nvidia.com/obj...-x64-notebook-189.79.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:28:

Overigens geeft Nvidia AFAIK tegenwoordig wel ondersteuning. Je moet echter de Optimus drivers hebben, die apart staan. Die werkten wel op mijn laptop:
offtopic:
Ik wist het niet zeker, maar ik hoor altijd geklaag over de drivers dus ging ervanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Topic mag gesloten/verwijderd worden.

Ik ga het morgen nog even grondig nakijken:)
En bedankt voor de info en moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Kan zijn dat de 540m er niet bij staat. Maar sinds een jaar heeft nvidia ondersteuning. Een paar merken doen niet mee, maar Asus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
GENETX schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:28:
Configuratiescherm -> zoeken: "NVIDIA".

In het Nvidia config panel moet je dan bij 3D instellingen kijken. Daar kun je dan de voorkeur geven aan de Nvidia videokaart. Ik heb het nog nooit geprobeerd op mijn Asus U30Jc (ook switchable graphics).

Nou, die werken dus op mijne, zelfde als TS, niet... Installatie meldt dat ik geen apparaten heb die ondersteund worden :(

Edit: nvm, die drivers ondersteunen deze nieuwe kaart/notebook gewoon niet :P
Via Nvidia configscherm kan je ook wat opties aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door Capa op 28-01-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine titelfix
Pagina: 1