Advies gevraagd 5.1 set (+/- 800 euro)

Pagina: 1
Acties:

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-01 16:11
Ik heb onlangs mijn bose 321GS setje verkocht en moet zo langzamerhand eens wat nieuws weer komen. Ik dacht aan een marantz nr1601 reciever omdat die volgens mij alles kan en toch in mijn tv meubel past. Ik wou morgen even kijken of de mediamarkt die heeft en dan van de btw korting profiteren. Maar dan moet er nog een speakerset bij, nou denk ik aan een HKTS 9 of een Quadral Aluma 2060, iemand een idee met wat voor speakers ik beter uit ben of misschien nog een heel ander speakersetje in dezelfde prijsklasse?
Ze moeten klein en zwart zijn en mijn vriendin wil het liefst een niet al te grote subwoofer, maar daar is nog over te praten...
Ik zat ook nog te denken aan een tweedehands bose acoustimass 10, is dit als je dit voor 500 euro kan kopen ook nog een goede deal of betaal ik dan nog enkel voor de naam.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:30
de jamo a40*hcs5 is opzich ook een mooi speakersetje met een redelijk goed geluid. Volgens mij kosten die bij correct ( http://www.correct.nl/artikel.php?MODE=Zoek&ARTNR=397101 ) niet zo veel.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Je betaald bij een merk altijd een deel van de naam, bij het ene merk wat meer bij het andere. Bij een merk als Bose is de prijs een zeer groot deel van de naam en qua kwaliteit zie je de prijs ook zeker niet terug. In andere woorden: voor het geld van een Bose kan je ook betere componenten krijgen van een ander merk.

Luisteren naar de wellicht aan te schaffen speakers is altijd een optie. Zeker met de melkpakjes waar je naar aan het kijken bent. Door de grootte van deze speakers is de hoogweergave nooit een probleem (een tweeter is zo groot niet), maar woofers voor midden en laag kan je niet kwijt. Daarom is met dergelijke speakers een goede subwoofer juist van belang: anders mis je een heel groot deel van het bereik.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-01 16:11
Ja het Bose verhaal was me ook al pijnlijk duidelijk geworden na het lezen van vele reviews daarover, maar doordat die altijd zijn gebaseerd op de nieuwprijs leek mij dat de prijs/kwaliteit verhouding misschien wat beter was als ik een set van 1300 euro voor 500 kocht. Ik vroeg mij af hoe de verhouding dan is. Is de acoustimass dan net zo goed als het quadral en het hk setje wat ik eerder noemde, of is hij alsnog slechter dan die voorbeelden, of is het voor die prijs wel een degelijke set. Een subwoofer zal er ook zeker bij moeten, maar mij vriendin begint nou met ideeen van "laten we die dan in een mandje stoppen". :D
Maar lijkt de Marantz hier iemand een goede keus of kan ik beter nog even verder kijken of moet ik toch een hogere reciever nemen en een andere tv kast kopen. Wat is wijsheid volgens jullie idee?

En de Jamo die genoemd wordt is overigens geen optie, want ik ben niet in de markt voor zuilspeakers, ik kan dat echt niet mooi vinden.:)

[ Voor 7% gewijzigd door SuperBoswachter op 27-01-2011 23:29 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:07

DjVe

Hatsaflats!

dit is wel de opmerking van de dag:
maar mij vriendin begint nou met ideeen van "laten we die dan in een mandje stoppen".
_/-\o_

Het had mijn vriendin kunnen zijn! Ik zou een "eitjes" setje van KEF kopen. Als je toch iets kleins wil hebben, dan is is dat een van de weinige setjes die behoorlijk klinken. Ik heb ook goede verhalen gehoord over de setjes van Mordaunt Short Genie series, echter heb ik deze zelf nog nooit mogen horen.

Die Marantz klinkt best behoorlijk en is meer dan genoeg als je er wat kleinere luidsprekers aan gaat hangen. Ja de 1601 mist de power om grotere speakers aan te sturen, maar dat ga je toch niet doen. Ik denk dat deze versterker er zelfs voor ontworpen is ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DjVe op 28-01-2011 00:01 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Jordy van e schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:57:
Die Marantz klinkt best behoorlijk en is meer dan genoeg als je er wat kleinere luidsprekers aan gaat hangen. Ja de 1601 mist de power om grotere speakers aan te sturen, maar dat ga je toch niet doen. Ik denk dat deze versterker er zelfs voor ontworpen is ;)
De Marantz kan 50 eerlijke Watts per kanaal leveren, dat is voor gewoon gebruik meer dan genoeg. Sowieso is de gedachte dat grote speakers lastiger aan te sturen zijn niet correct. Ik ken genoeg boekenplankmodellen die zich moeilijker aan laten sturen dan een paar flinke vloerstaanders.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1