bedrade drukknop deubel vervangen voor draadloos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadio54321
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 15:55
Hallo,

Ik heb op dit moment een bedrade deurbel zoals vele anderen. Deze drukknop was laatst kapot dus vervangen door een nieuw bedrade drukknop. Na veel gepiel uiteindelijk dat ding aangesloten gekregen.

Nu een aantal weken later weer geen geluid als er op de drukknop gedrukt wordt. na een keertje de deurbel uit het stopcontact gehaald te hebben deed alles het weer. Dus ik ben bang dat er misschien ergens kortsluiting is ontstaan.

Nu wil ik de bestaande druk knop vervangen door een draadloze, maar wel onze bestaande bel gebruiken hebben er eentje met een apart geluid namelijk. En deze is ook nog geen half jaar oud.

Ik ben zelf wel aan het zoeken maar zie alleen drukknop, derubel combi's of drukknop die niet op een bedrade deurbel aangesloten kan worden.

Weet iemand misschien een systeem waarbij ik de ontvanger van de drukknop gewoon op een bestaande deurbel kan gebruiken in combi met een ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

dadio54321 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:05:
Dus ik ben bang dat er misschien ergens kortsluiting is ontstaan.
Als het enige wat je hebt gedaan het vervangen van de knop is, is er geen kortsluiting ontstaan. De enige kortsluiting die je dan zou kunnen maken is tussen de draden naar de knop en in dat geval zou je bel continu blijven rinkelen / loeien / wat voor geluid hij ook maakt.
Nu een aantal weken later weer geen geluid als er op de drukknop gedrukt wordt. na een keertje de deurbel uit het stopcontact gehaald te hebben deed alles het weer.
Klinkt als een slecht contact of iets dergelijks, even bewegen en hij deed het weer.

En anders even Googlen op 'draadloze deurbelknop', eerste hit: http://www.homecare-huisa...duct_info&products_id=718

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadio54321
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 15:55
Zou misschien kunnen dat ik het toch net niet goed heb aangedraaid. Was een behoorlijk gepriel. maar een slecht contact zou ook niet mogen. Heb de kabeltjes stukje afgeknipt ivm roest. de drukknop zelf is nieuw en de bel zelf is een half jaar oud.

Maar heb zelf al wat gegoogeld en meeste wat ik tegen kom is drukknop met ontvanger waar al een bel in zit. maar zal je link bekijken bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat was er nou "een heel gepiel" aan? Nieuwe knop, draadjes zover afgeknipt dat ze schoon waren, moet toch verder een fluitje van een cent zijn geweest?