Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Beste tweakers,

Allereerst: AjaXplorer is web-based server software dat bestanden makkelijk beheert (downloaden, verplaatsen, aanpassen, verwijderen, etc...), en is dus ideaal geschikt om als webserver te gebruiken.
De installatie is goed gedocumenteerd en zou eigenlijk makkelijk moeten zijn (http://www.ajaxplorer.inf...ntation-3/chapter-basics/), maar ik krijg telkens een vervelend terugkomend probleem.

Ajaxplorer zit namelijk in mijn webserver map die op heb web bereikt kan worden met de volgende url: http://cp17homeserver.dyndns-server.com:9940.
De installatie gaat zonder problemen maar als ik inlog dan gebeuren er rare dingen. Het CPU verbruik van mijn server gaat op 100% en Ajaxplorer blijft continu laden en geeft de volgende mededeling: "Warning, you were inactive since 0mn, you will be logged out in 3mn0s. Click anywhere to reactivate" (of blijft gewoon vasthangen).
Als ik dus gewoon ergens klik zoals de melding zegt, dan komt onmiddellijk dezelfde melding terug en kan ik niets meer doen.

Aangezien er nog niets van bestanden op staat, en het wachtwoord en gebruikersnaam standaard beiden "admin" is, mogen jullie gerust van mij zelf eens een kijkje nemen. Als het niet lukt wil dat zeggen dat mijn server uit staat.

Blijkbaar ben ik de enige met dit soort probleem aangezien ik na uren zoeken er nog niets over gevonden heb.

[ Voor 93% gewijzigd door egonolieux op 31-01-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Even een schopje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

The Executer

Lekker belangrijk!

Zojuist geprobeerd verbinding te maken, maar krijg in firefox de melding: De wachttijd voor de verbinding is verstreken. Neem aan dat de pc nog aanstaat? :P

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na even zelf op het forum gekeken te hebben kwam ik bij dit topic uit. Dit gaf enig inzicht waarom je mogelijk die melding krijgt.

Heb je al gecontroleerd of je cookies heb ingeschakeld in je browser? Zoja, probeer deze eens te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Deze nacht om 00:29 stond mijn server uit (mijn excuses)

Dat terzijde, mijn cookies verwijderen heeft niets opgeleverd maar door dat forumtopic ben ik wel wat meer te weten gekomen (het kan zijn dat ik fout ben). PHP pingt namelijk naar de host om te kijken of deze nog online is, en indien niet sluit deze de sessie af. Omdat ik mijn server bereik via tcp poort 9940 lukt het dus niet om mijn webserver te pingen (getest in dos met ping commando). Mijn hostnaam zelf is echter wel te pingen.

Dus nu zijn er 2 opties:
- Ofwel maak ik dat php de sessie niet meer controlleert (dus ook geen ping meer)
- Ofwel maak ik dat mijn webserver url met tcp adres te pingen is

Enige suggesties hoe dit gedaan kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'ping' waar het over gaat in het topic is niet hetzelfde als het ping-commando in DOS.

Op de server staat PHP; op het moment dat jij vanaf je browser een AjaXplorer-pagina opent (en inlogt), maakt de server in zijn geheugen een sessie-id aan en geeft deze een tijdstempel+timeout. Zolang je de AjaXplorer-pagina hebt open staan zal op de achtergrond met behulp van javascript een PHP-pagina telkens worden aangeroepen, die vervolgens de tijdstempel overschrijft(het 'pingen'). Hierdoor verloopt de inlog(timeout) niet.

Je zou met behulp van bijvoorbeeld de addon Firebug of iets dergelijks kunnen achterhalen of javascript wel op het juiste poort probeert te benaderen, maar ik denk niet dat dat het probleem is.

Ik heb in het verleden een modem gehad die moeite had om een server die op het interne netwerk stond, via het externe ip-adres te benaderen. Heb je al geprobeerd om het interne ip "http://192.168.x.x:9940/"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Op mijn interne ip adres is het juist hetzelfde; een probleem met het netwerk is dus uit te sluiten. Het moet dus aan de confiratie van PHP/Ajaxplorer zelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
egon088 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:49:
Op mijn interne ip adres is het juist hetzelfde; een probleem met het netwerk is dus uit te sluiten. Het moet dus aan de confiratie van PHP/Ajaxplorer zelf liggen.
Ik heb reeds geprobeerd aan de configuratie van ajaxplorer te prutsen ivm de tijdsduur van de sessie, maar dit blijkt niets uit te maken. Het moet dus aan PHP zelf liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

egon088 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:30:
Ik heb reeds geprobeerd aan de configuratie van ajaxplorer te prutsen ivm de tijdsduur van de sessie, maar dit blijkt niets uit te maken. Het moet dus aan PHP zelf liggen?
Dan moet je de logs eens uitpluizen en kijken waar het dan fout zit. Met name de logs van de webserver en wellicht PHP.

Kun je ook laten weten hoe in jouw PHP.ini de error-reporting staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

egon088 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:30:
[...]
Aangezien dit een schone installatie van Ajaxplorer is (toch?), zal het probleem wel moeten liggen in Lighttpd/PHP configuratie.

Aansluitend op mijn 'ping'-verhaal zie ik in firebug dat de browser vanuit "http://cp17homeserver.dyndns-server.com:9940/client/js/ajaxplorer_boot.js" continue de pagina "http://cp17homeserver.dyndns-server.com:9940/content.php?secure_token=*******&ping=true" blijft aanroepen(***** = hexadecimale string), wat dus de 100%CPU verklaart. Deze geeft een blanco pagina terug. Wanneer je deze echter direct opent, krijg je een XML-document met "<require_auth/>" terug. Dit is denk ik waar het mis gaat. Hij verwacht een XML-document maar krijgt een lege reactie, dus dan probeert hij het opnieuw en dat gaat eindeloos door waarbij Internet Explorer vastloopt en Firefox het ook zwaar krijgt.

Je zal de configuratie van Lighttp/PHP nog eens moeten controleren en misschien ook eens in de code moeten gaan graven van Ajaxplorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Omdat ik het maar niet opgelost krijg, het ik besloten het op een andere manier te doen. Ik kon namelijk Ajaxplorer ook al bereiken via mijn server webinterface, maar dit is dus niet de ideale oplossing aangezien ik eerst via mijn instellingen van mijn server moet gaan. Daarom heb ik de URL van deze doorgelinkt naar de url "cp17fileserver.dyndns-server.com". Op deze manier is het makkelijk en rechtstreekts te bereiken. Mijn webserver functie heb ik dus niet meer nodig.

Toch bedankt iedereen voor alle hulp en ondersteuning :), moest er toch iemand weten hoe ik dit probleem exact kan verhelpen, dan zou ik dat graag horen.
Pagina: 1