sony versterker volume probleem

Pagina: 1
Acties:

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 10:45
hallo

Ik heb een probleem met mijn Sony str-ks1100 versterker. Sinds kort heb ik alleen maar een "leuk" volume als ik mijn volume helemaal open draai (max). Heb m'n hele afstandbediening met opties al gehad maar geen resultaat.
Zodra ik de stroom van mijn versterker afhaal en er weer op doe en hem aan zet dat heb ik voor een seconde normaal volume maar je hoort het binnen een seconde ook weer afbouwen.
Ik las in mijn gebruikershandleiding dat er weleens een zekering kapot kon zijn.
Ik ben erg goed op het gebied van electronica maar voor ik mijn versterker open ga schroeven vraag ik eerst wat advies aan jullie.

Mijn vraag: Is het een logische gedachte dat de zekering kapot is? zo ja is het simpel om deze te vervangen (in mijn ogen wel).

Alvast bedankt

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:07

DjVe

Hatsaflats!

lijkt mij vrij onlogisch als je het mij vraagt, maar goed ik ben ook niet zo goed met elektronica :P

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Als je het volume hoort afbouwen is het eerste wat in mij op komt een kapotte (of twee) elco('s).

Als condensatoren kapot gaan kan je dergelijke effecten krijgen. Ik zou zeggen, werp even een blik het apparaat in om te kijken of er geen condensatoren bol staan of gebarsten zijn.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.