Mac mini aan TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Ik heb een probleem met mijn Mac Mini 1.66ghz(early 2006), welke ik als mediaplayer gebruik op mijn Panasonic Viera, HD-Ready TV.

Aansluiten gaat prima via DVI-HDMI adapter, vervolgens via HDMI in de tv.. Beeldresolutie is wat raar, de randen vallen buiten het scherm, echter XBMC corrigeert dit prima..

Echter heb ik vaak het probleem dat als ik de TV aanzet, terwijl de Mini slaapt, de laatste wakker wordt met een blauw scherm.. Geen BSOD, maar gewoon een blauw scherm waar ik niks mee kan! Soms gebeurt het ook als de Mini al aanstaat en ik vervolgens de TV aanzet, het lijkt alleen random te gebeuren, soms is er niets aan de hand en werkt het naar behoren.

Ik heb geen idee waar het vandaan komt, of 't aan de TV, Mini of verbinding ligt, wellicht dat iemand hier iets weet?

Ik heb uiteraard al gegoogled en de HDMI kabel vervangen, dit mocht echter niets helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Blauwscherm klinkt bekend icm met de Mac(Mini). Google daar eens op:
OSX 10.4 http://docs.info.apple.co...h=Mac/10.4/nl/mh2235.html
OSX 10.6 http://docs.info.apple.co...ath=Mac/10.6/nl/8963.html

[ Voor 24% gewijzigd door Vitruvius op 27-01-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Het rare is dus, dat de Mac Mini wel gewoon te benaderen is via TightVNC vanaf mijn gewone pc.. Dus ergens schijnt iets mis te gaan met de videoverbinding, wat dus niet echt iets te maken heeft met de door jou genoemde oplossingen?

Draai overigens Snow Leopard met laatste updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:21
Dat blauwe scherm heeft er mee te maken denk ik dat je Mac beeldschermen aan het detecteren is.
Als ik mijn MBP aan mijn externe scherm hang thuis, en ik laat hem deze detecteren, krijg ik ook even blauw beeld.
Nou snap ik niet waarom jou Mac aangaat als je jou tv aanzet.. De enige link tussen jou tv en je Mac is de hdmi kabel? Dan moet de Mac daar helemaal niet op reageren volgens mij..

Anyway, heb je wel een toetsenbord aan je Mac hangen? Dan zou je eens 'command + F2' in kunnen drukken zodra je dit blauwe scherm hebt. Dat is namelijk shortcut om beeldschermen te detecteren.. wellicht dat je dan weer beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Thanks, ik heb er inderdaad een toetsenbord aanhangen..

Wellicht was ik niet helemaal duidelijk, maar ik haalde de Mini dus zelf uit zijn slaap door bijvoorbeeld de spatiebalk in te drukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Ik heb dit ook met mijn nieuwe mac mini (osx 10.6.6)
hij lijkt inderdaad het scherm te detecteren.

waar ik wel helemaal moe van word is dat hij keer op keer de verbinding met mijn netwerk shares verliest.
de schijven zijn gekoppeld via een windows 7 bak waar deze schijven aan gekoppeld zijn.

een keer de mac rebooten zorgt ervoor dat alles weer werkt. maar dit lijkt me toch niet de oplossing.
heeft iemand hier suggesties voor?
ook in plex gebeurd het, kijk een episode, druk op pauze, na 10 minuten wil ik verder kijken...
en hij lijkt gewoon de share weer verloren te zijn (staat ook niet meer in finder)

Tha

Pagina: 1