Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• martijnsch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-10 16:22
Ik ben op zoek naar een apparaat met één knop en één speaker. Wanneer je op de knop drukt zou hij naar een nummer moeten bellen.

Ik woon op het platteland en de schutting met een poort staat aan het begin van de tuin en de enige indicatie dat er mogelijk iemand het terrein op loopt en voor de poort staat is een sensor waar een zoomer aan zit. We hebben al diverse draadloze deurbellen geprobeerd maar de afstand was altijd te groot. En er ligt geen bekabeling tussen het huis en de poort. Daarbij horen we die niet als we in de tuin of in het bijgebouw zitten.

Ik dacht, zou op de deurbel drukt bij de poort, dat een van ons op zijn mobiel gebeld wordt. Er zijn diverse GSM intercom ze zijn echter allemaal duur omdat er functies bij zitten dat je ook de deur kan open doen via je mobiel en dat soort dingen. Dat hoeft van mij niet. Ik dacht dat het niet zo duur zou zijn, omdat je inmiddels simpele mobiele telefoons kan kopen voor een paar tientjes en het gene dat ik zoek zou eigenlijk nog minder moeten kunnen dan zo'n mobieltje.

Kort gezegd is het probleem dat enkel als we in de woonkamer zitten weten of iemand het terrein op is gekomen en wellicht voor de poort staat. Bedenk daarbij dat de oppervlakte van de tuin veel en veel groter is dan binnen. Negen van de tien keer valt het ons niet op dat er iemand onverwacht voor de poort staat. Met bekende spreken we dan ook een tijd af, zetten we de poort open of bellen ze ons.

Weet iemand een goedkope oplossing?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nee, helaas geen idee met betrekking tot de GSM intercom.

Ik zou eerder zo'n zoomer tweaken dat ie op een speakerset staat aangesloten ofzo.
Of eventueel iets bekabelen al vanaf de bel zelf. Heb persoonlijk een hekel aan de onbetrouwbaarheid van draadloze verbindingen.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:52
http://www.waleli.nl/gsm/

Dit is blijkbaar een systeem waarmee je ook de poortdeur automatisch kan openen met je gsm e.d. Geen idee van de kostprijs en/of dit een geschikt systeem is.

[ Voor 21% gewijzigd door Death1ord op 27-01-2011 18:24 ]

Verwijderd

martijnsch schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:13:

Kort gezegd is het probleem dat enkel als we in de woonkamer zitten weten of iemand het terrein op is gekomen en wellicht voor de poort staat. Bedenk daarbij dat de oppervlakte van de tuin veel en veel groter is dan binnen. Negen van de tien keer valt het ons niet op dat er iemand onverwacht voor de poort staat. Met bekende spreken we dan ook een tijd af, zetten we de poort open of bellen ze ons.

Weet iemand een goedkope oplossing?
Hang een briefje op met het telefoonnummer wat mensen moeten bellen als de poort dicht is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 18:35 ]

• martijnsch
misterdoom schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:22:
http://www.waleli.nl/gsm/

Dit is blijkbaar een systeem waarmee je ook de poortdeur automatisch kan openen met je gsm e.d. Geen idee van de kostprijs en/of dit een geschikt systeem is.
Ja had ik gezien. Maar die vind ik ook vrij duur.
defusion schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:17:
Ik zou eerder zo'n zoomer tweaken dat ie op een speakerset staat aangesloten ofzo.
Of eventueel iets bekabelen al vanaf de bel zelf. Heb persoonlijk een hekel aan de onbetrouwbaarheid van draadloze verbindingen.
Het GSM netwerk vond ik wel betrouwbaar, maar die draadloze deurbellen in ieder geval niet meer.
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:33:
Hang een briefje op met het telefoonnummer wat mensen moeten bellen als de poort dicht is.
Daar zaten we ook over te denken, maar we willen niet dat iedereen gelijk ons telefoonnummer weet die langs de poort komt.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
martijnsch schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:54:
[...]

Het GSM netwerk vond ik wel betrouwbaar, maar die draadloze deurbellen in ieder geval niet meer.
GSM is inderdaad wel betrouwbaar ja. In mijn ervaring tenminste, hoewel nog steeds afhankelijk van locatie.
Maar dat zul je zelf het beste weten voor jouw omgeving.

Echter die draadloze deurbellen met hun lage zendvermogen, die zijn niks waard. Daarom ook dat ik toch voor een bekabelde oplossing zou gaan. Denk dat dat een stuk goedkoper kan dan die geavanceerde GSM intercom systemen, en low-tech genoeg dat je wellicht het benodigde graafwerk en kabels trekken etc. zelf kan doen.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Schop in de grond en kabeltje trekken langs de oprit?

Lijkt mij het eenvoudigste eigenlijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:08
Wat je zou kunnen doen is zo'n senioren telefoon met noodknop kopen, en dan de noodknop aan een deurbelsysteem solderen, en de speaker aan het speaker gedeelte. dus als iemand op de deurbel drukt, dat hij een voorgeprogrameerd nummer belt. Bij geen gehoor kan hij ook door gaan naar een volgend nummer etc.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Daar zaten we ook over te denken, maar we willen niet dat iedereen gelijk ons telefoonnummer weet die langs de poort komt.
Daar kan je nou gewoon een goedkoop prepaidje voor gebruiken die speciaal voor de bellers aan de poort is :) Bij wijze van draadloze deurbel dus :+

• martijnsch
PinokkioTV schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:39:
[...]

Daar kan je nou gewoon een goedkoop prepaidje voor gebruiken die speciaal voor de bellers aan de poort is :) Bij wijze van draadloze deurbel dus :+
Nah, toch niet zo'n slecht idee. :+

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21
Een GSM deurbel aan de poort heeft ook stroom nodig, hoe wou je dat gaan doen?

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

Jimster schreef op zondag 30 januari 2011 @ 03:30:
zonnepaneeltje die het oplaad?
Je hebt al genoeg gsmladers met een paneeltje. Net als tuinlampen.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• zeef
  • Laatst online: 16-11 00:52
Het is vrij prijzige oplossing, ik heb een TCS TKI01-SG/2 module aangesloten op een telefooncentrale. Daarmee kun je zowel intern als extern nummers oproepen als de bel gaat en op afstand de deur ontgrendelen. De control unit kost +/- 250 euro, dan heb je nog een adapter nodig, een deurpost en een ontgrendelding voor je deur zelf. maar het werkt wel erg goed. Als ik mijn sleutel vergeten ben kan ik met de telefoon van buiten de deur open doen. :+

• martijnsch
Jimster schreef op zondag 30 januari 2011 @ 03:30:
Er is wel stroom in de buurt.

• martijnsch
zeef schreef op zondag 30 januari 2011 @ 04:11:
Het is vrij prijzige oplossing, ik heb een TCS TKI01-SG/2 module aangesloten op een telefooncentrale. Daarmee kun je zowel intern als extern nummers oproepen als de bel gaat en op afstand de deur ontgrendelen. De control unit kost +/- 250 euro, dan heb je nog een adapter nodig, een deurpost en een ontgrendelding voor je deur zelf. maar het werkt wel erg goed. Als ik mijn sleutel vergeten ben kan ik met de telefoon van buiten de deur open doen. :+
Dat gaat hem niet worden. Ik was op zoek naar een goedkope simpele oplossing. Het telefoonnummer ophangen van een Prepaid simkaart aanschaffen is misschien wel een goede. Ik heb nog een paar oude telefoons liggen.

• zeef
martijnsch schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:07:
[...]

Dat gaat hem niet worden. Ik was op zoek naar een goedkope simpele oplossing. Het telefoonnummer ophangen van een Prepaid simkaart aanschaffen is misschien wel een goede. Ik heb nog een paar oude telefoons liggen.
Dat is een veelvoud goedkoper idd. Kun je beter een net bordje laten maken met "Bgg bel 06 12345678". Let wel dat je die prepaid af en toe gebruikt zodat je tegoed niet vervalt. ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is het niet te doen om gewoon een kabel in te graven? Het is een keertje wat werk maar als je het langs de oprijlaan doet (die zul je wel hebben) hoeft het ook niet zo diep.

Of je koopt zo'n draadloos systeem en verplaatst in ieder geval het antenne gedeelte.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zeef schreef op zondag 30 januari 2011 @ 04:11:
:D Dus jij hebt in je gsm een nummer staan met als naam "sleutel voordeur"? :+

* The Eagle stiekem toch een beetje jaloers...oh well, komt misschien nog wel eens...ooit :)

Niet bang dat je telefoon gejat wordt en je huis leeggeroofd?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het hangt er een beetje vanaf hoe ver de buren wonen maar een low-tech oplossing als deze heeft denk ik al eeuwen gewerkt.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dan vraag je toch gewoon een tweede nummer aan voor die telefoon? Dat is volgens mij zelfs gratis.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
De stroomkabel die er ligt, is die van jullie afkomstig?

zo ja, dan kun je ook een babyfoon gebruiken. Wij hadden vroeger een babyfoon/intercom die over het stroomnet werkte. Dan kun je de stroomkabel ook gebruiken voor data.

Voordeel is meteen dat zoiets al als intercom bedoeld is, dus je kan ook nog eens met elkaar spreken icm een speaker, bij een telefoon moet je zelf nog 'iets' van versterking in elkaar klussen om het duidelijk hoorbaar te laten maken buiten.

En als je het helemaal stoer wilt maken, kun je ook een powerline setje pakken. Een deurintercom die SIP kan, een ip camera erbij en je hebt t helemaal luxe voor elkaar...

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10 12:12
Is de Siemens Gigaset HC450 DECT niet wat je zoekt?

Kun je eventueel ook het hek mee openen en als de afstand te groot is zet je er een repeater tussen....

• martijnsch
Marzman schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:11:
Is het niet te doen om gewoon een kabel in te graven? Het is een keertje wat werk maar als je het langs de oprijlaan doet (die zul je wel hebben) hoeft het ook niet zo diep.

Of je koopt zo'n draadloos systeem en verplaatst in ieder geval het antenne gedeelte.
Ja, het is nogal een afstand, er is eerst namelijk een oprijlaan, dan een parkeerplaats, dan de poort waar de bel moet komen, dan een grasveld waar een pad langs loopt, dan aan de linkerkant een bijgebouw, en rechts de woning.

En dat klinkt allemaal heel duur maar de woning zijn twee stacaravans aan elkaar en het bijgebouw niet heel groot, nog niet eens een kwart van een stacaravan.
CaptJackSparrow schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:42:
Het hangt er een beetje vanaf hoe ver de buren wonen maar een low-tech oplossing als deze heeft denk ik al eeuwen gewerkt.
Aangezien de buren direct tegen de oprijlaan en parkeerplaats wonen, horen zij de bel heel goed terwijl wij dat waarschijnlijk niet zo goed horen....

• martijnsch
DJSmiley schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:57:
De stroomkabel die er ligt, is die van jullie afkomstig?

zo ja, dan kun je ook een babyfoon gebruiken. Wij hadden vroeger een babyfoon/intercom die over het stroomnet werkte. Dan kun je de stroomkabel ook gebruiken voor data.

Voordeel is meteen dat zoiets al als intercom bedoeld is, dus je kan ook nog eens met elkaar spreken icm een speaker, bij een telefoon moet je zelf nog 'iets' van versterking in elkaar klussen om het duidelijk hoorbaar te laten maken buiten.

En als je het helemaal stoer wilt maken, kun je ook een powerline setje pakken. Een deurintercom die SIP kan, een ip camera erbij en je hebt t helemaal luxe voor elkaar...
Ik heb wel eens een netwerkverbinding geprobeerd met van die stopcontacten waar je je utp-kabel indoet, maar dat werkte niet omdat het verschillende groepen waren, ga ik dat probleem dan ook niet krijgen?

• martijnsch
HeSitated schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:09:
Is de Siemens Gigaset HC450 DECT niet wat je zoekt?

Kun je eventueel ook het hek mee openen en als de afstand te groot is zet je er een repeater tussen....
Ik wil het liefst niet iets draadloos hebben, maar het GSM-netwerk is een uitzondering omdat die wel betrouwbaar (genoeg) is.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
martijnsch schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:03:
[...]

Er is wel stroom in de buurt.
Als er stroom in de buurt is waarom niet een X10 setje kopen, deze stuurt signalen over stroom, een schakelaar aan de ene kant, een beller aan de andere kant. Of komt de stroom echt heel ergens anders vandaan? Je moet wel op dezelfde fase blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Megamind op 30-01-2011 21:06 ]

• zeef
The Eagle schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:18:
[...]

:D Dus jij hebt in je gsm een nummer staan met als naam "sleutel voordeur"? :+

* The Eagle stiekem toch een beetje jaloers...oh well, komt misschien nog wel eens...ooit :)

Niet bang dat je telefoon gejat wordt en je huis leeggeroofd?
Er staat een entry 'deur' en ik heb een andere cijfercode dan standaard in gebruik. ;) Maar basically, ja, zo werkt het. Bel 071 1234567, kies getal, activeer spreekpost, geef open code en 'sesam open u'. :+
Pagina: 1