Toon posts:

DTSC werkt niet goed ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde net ff een film kijken met DTS connect. Maar ik kreeg geen geluid. Het is namelijk een
dvd met DD 5.1, maar het geluid van deze film klinkt niet zo lekker met zijn eigen codec.
Ik heb het idee dat ik wat fout doe want ik kreeg geen geluid met DDL en DTSC met deze dvd.
Ik heb verder een geluidskaart met DDL en DTSC aangelsloten op de Onkyo 508 via een optische
kabel en DTSC via de geluidskaart ingeschakeld. Het gaat om een Creative XFI Fat1 Platinum.
Doe ik mischien iets fout?

Ojah met gamen werkt DDL en DTSC welgewoon goed.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Is het überhaupt wel mogelijk om Dolby Digital 5.1 te overrulen door DTS Connect? Ik vind het namelijk een beetje apart klinken: je hebt een native 5.1 kanaals digitale track en die wil je converteren naar 5.1 met DTS Connect.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het raar is want ik ben een noob op audio gebied. Van mij hoeft het niet speciaal
DTSC te zijn. Het mag ook naar DDL, maar DDL doet het ook niet met een dvd. Zal het dan toch komen
omdat de DVD al die DD codec mee draaid? Normaal haal ik dit soort fratsen ook niet uit. Maar vind die dvd zo beroerd klinken dat ik maar een DDL of DTSc wlde besluisteren met die dvd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 17:29 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klinkt mij ook raar in de oren, of het nou DTS Connect is of DD Live, volgens mij doen die alleen maar hun werk als ze 5 kanaals gedecodeerd geluid aangeleverd krijgen (games/upgemixte muziek). Mogelijk als je de DD stream van de DVD eerst decodeert alsof je het naar de 5.1 analoge aansluiting stuurt en het dan met DD Live gaat doen? Ik zie niet wat het punt ervan is en waarschijnlijk werkt dit ook niet icm SP/DIF.
Moraal: Als de DD stream brak is op de DVD dan ga je dat niet beter maken met DD Live, eerder slechter.

edit: iets sneller Fear ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Weet je de werking of de functie van dingen als Dolby Digital Live! en DTS Connect? Die maken van een inkomend signaal on the fly 5.1 geluid wat de receiver kan ontvangen en afspelen. Als jij al een dergelijk signaal op de DVD hebt staan dan is het onnodig om er iets als DTS Connect of Dolby Digital Live overheen te gooien. Er is immers al een digitale 5.1 track. Dat is gewoon dubbel werk én eigenlijk zal de native DTS of Dolby Digital track over het algemeen beter zijn dan een track gemaakt met DTS Connect en/of Dolby Digital Live.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Beankt voor de snelle andwoorden, ik heb er iig weer wat bij geleerd. En het het
heeft toch geen zin zoals jullie zeggen. He ging al om een aude film uit de begin jaren 80,
Maar goed i moet het maar die met het geluid wat in de film zit verwerkt. Iig bedankt
voor de nodige moeite.

Jeps fear ik heb die werking al op wiki gelezen. Maar wist niet zo hoe het zat met dvds die als
de codec gebruken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 18:26 ]

Pagina: 1