[Adobe Premiere CS5]Hoe audio syncen die apart is opgenomen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Ik heb een probleem met het syncen van audio bestanden met mijn videofiles. Ik heb de audio apart opgenomen, maar heb nog wel de orginele audiotrack van de camera. Nu had ik begrepen dat het syncen heel eenvoudig moet zijn, maar ik kom er niet uit.

Mijn afzonderlijke files zijn wav files en hebben dezelfde naam. Als ik ze erop sleep en met shift het orginele bestand er bij aan klik en dan naar synchronize ga dan zet hij ze gewoon allebei op het begin (kan ik zelf ook wel, heb ik die functie niet voor nodig).

Handmatig lukt me ook niet, omdat ik bij de wav files geen waveform zie. Nu dacht ik dat ik dat kon oplossen door render and replace te gebruiken, maar ook dan zie ik geen waveform, terwijl ik wel degelijk audio kan horen.

Ik ziet dus een beetje vast, wie kan me helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Dan moet je de audio track even uitklappen.

Links van Audio2 staat een 'pijltje' die naar rechts wijst. Als je daarop klikt, klapt die naar beneden uit, en heb je wel een waveform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
nee, ik heb mijn audiotracks gewoon uitgeklapt, ik zie de waveform dus gewoon echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Ook voor Premiere is er Plural Eyes(en Dual Eyes) die het sync proces voor je doet ;) http://www.singularsoftware.com/pluraleyes.html

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ik vind die 150 dollar iets te duur, ik heb liever de uitleg van hoe het in Premiere zelf kan. Ik dacht dat het daar ook automatisch kon, maar blijkbaar valt dat wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Als het automisch al kon zou er geen reden zijn voor Plural Eyes/Dual Eyes he ;) Heb je het driehoekje op je audio spoor al uitgeklapt? Dan verschijnt de waveform. Vervolgens een heel duidelijk punt in de audio pakken en een marker plaatsen. Doe dat op zowel de dummy track als de losse audio. Vervolgens markers onder elkaar zetten en luisteren en fine-tunen. :)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
zoals eerder gezegd het audiospoor is uitgeklapt. Ik zie nu wat het probleem is, de waveform is niet zichtbaar doordat het geluid zo zacht is opgenomen (heb mn zoom H1 meegegeven, en blijkbaar is hij wat te zacht ingesteld). Ook al zet ik het volume op plus 6 dB dan nog kan ik de waveform niet zien (hij is gewoon flat vergeleken bij de andere.

Er zijn namelijk andere stukken met drum waarbij ik de waveform die opgenomen is wel kan zien, alhoewel het nog steeds een stuk minder zichtbaar is. Drum is ideaal om te syncen trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Plural eyes is een maand lang gratis te gebruiken zonder beperkingen, dus als je er in dit geval niet uit komt kun je dat toch nog even proberen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaI
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 09:56
klik rechts op je audiotrack, kies voor Audio Gain, kies dna de optie: Normalize Max Peak to: 0dB en klik OK
Je waveform wordt dan opnieuw opgebouwd, waardoor je precies kan syncen.

Mocht je in de toekomst dit verhaal meerdere keren moeten doen, gebruik dan de techniek zoals in de filmwereld gebruikelijk is, dmv een clapper/clapboard. Dit geeft een duidelijk piek in je audio, zodat je exact kan syncen.

echo c > /proc/sysrq-trigger

Pagina: 1