Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Frontpage reactie, ik klike per ongeluk de annuleer button

Pagina: 1
Acties:

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 06:43
Ik had een lang verhaal getyped, en met een " automatische piloot klik" klikte ik per ongeluk op de verkeerde button... F*ck heel verhaal weg... Geloof me, die button gebruikt niemand.

(klikte)

[ Voor 3% gewijzigd door pim op 27-01-2011 16:42 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hoi, ik ben niemand en ik gebruik de "Annuleren" knop wel.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• pim
I.p.v. een link/button aanklikken is het het net zo effectief om verder te surfen naar iets anders, of je venster te sluiten.. De annuleer button is niet nodig, je hoeft geen verantwoording af te leggen waarom je al wat getypt had..

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Als ik tekst tik in een reactie en ik druk op annuleren en daarna weer op reageren, dan komt mijn tekst gewoon terug.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Los daarvan, reset en cancelbuttons worden qua usability wel afgeraden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Dit is dan wel weer het tegenovergestelde van [feat] Annuleren knop bij comment-edit bij tweakblogs :P

Intentionally left blank

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Maar hetzelfde als de conclusie van moto-moi in hetzelfde topic: Wat doet een 'annuleren'-knop er uberhaupt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• pim
En uberhaupt dat hier nog discussie voor nodig zou zijn. Weg met zo'n annuleren knop.
Werkelijk een functionaliteit die in 1992 bedacht is.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Herkenbaar, mij ook meerdere keren overkomen, vooral op mijn iPhone (in Safari, niet de T.net-app!).

Gelukkig werkt de 'reageren'-knop ook, zoals Megaflix zegt. Daar was ik gelukkig ook achter gekomen. Scheelt een hoop typen, zeker op een iPhone. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik gebruik die knop toch vrij regelmatig hoor, van mij mag die wel blijven.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
* Barleone in bres springt. * Annuleerknop moet blijven!

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:43

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

pim schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:33:
En uberhaupt dat hier nog discussie voor nodig zou zijn.
Zoals je misschien ziet zijn er mensen die het wel degelijk nuttig vinden en daadwerkelijk gebruiken. Dan mag er toch gediscussieerd worden over het nut? Je bent gewoon te snel aan het klikken geweest, zonder te kijken wat je deed.

Persoonlijk vind ik hem ook wel handig. Laat maar lekker staan.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Custom optie. Win.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Altijd even de tekst selecteren en ctrl+c'en voordat je het verstuurt. Doe ik al jaren en ben ook door dit soort dingen wijzer geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door frankknopers op 28-01-2011 02:04 ]

Goud is geen geld

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44
Weg met die knop eat mij betreft. Ctrl-A gevolgd door een ram op Delete werkt net zo snel, vereist alleen één extra actie en belangrijker: is ongedaan te maken in veel browsers. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-01-2011 02:19 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Om even het evenwicht duidelijk(er) te maken.

Ik ben even benieuwd waarom mensen de annuleer-knop überhaupt gebruiken? *oftewel met welk doel? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BtM909 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:19:

Ik ben even benieuwd waarom mensen de annuleer-knop überhaupt gebruiken? *oftewel met welk doel? :)
Stel je tikt iets, maar dat wil je toch niet posten, dan rag je gewoon op annuleren. Dat lijkt me ook waarom die knop er zit :P

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 15:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
BtM909 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:19:

Ik type wel eens een reactie, waar ik achteraf van denk: dat is niet erg handig. Of: hij is zo dom, dit heeft toch geen nut.

Dan click ik op annuleren, en komt de tekst er gewoon weer bij te staan als ik opnieuw op reageren druk.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Soms lees ik wel eens een reactie. Dan type ik mijn frustratie in het tekstveldje. Ben ik het lekker kwijt. Dan druk ik op Annuleren. Oh shit ;w

Mja, ik doe altijd ctrl+a. Op GoT wordt 'annuleren' ook al niet meer gebruikt volgens mij.

[ Voor 25% gewijzigd door RedHat op 31-01-2011 22:41 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Terw_Dan schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:38:
[...]

Stel je tikt iets, maar dat wil je toch niet posten, dan rag je gewoon op annuleren. Dat lijkt me ook waarom die knop er zit :P
Want niet op annuleren klikken levert een ander resultaat op?
Kees schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:44:
[...]

Ik type wel eens een reactie, waar ik achteraf van denk: dat is niet erg handig. Of: hij is zo dom, dit heeft toch geen nut.

Dan click ik op annuleren, en komt de tekst er gewoon weer bij te staan als ik opnieuw op reageren druk.
Overigens dan apart dat het bij sommige niet opnieuw komt te staan (wellicht interessanter om te tackelen?).

In principe doen we het weinig op andere plekken. Enige reden die ik zou willen aandragen om de knop te behouden is het feit dat je het verschijnende reactiescherm weer laat verdwijnen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BtM909 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:37:
[...]
Want niet op annuleren klikken levert een ander resultaat op?
Nee, maar nu is je tekst in ieder geval weg.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
RedHat schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:40:
Soms lees ik wel eens een reactie. Dan type ik mijn frustratie in het tekstveldje. Ben ik het lekker kwijt. Dan druk ik op Annuleren. Oh shit ;w

Mja, ik doe altijd ctrl+a. Op GoT wordt 'annuleren' ook al niet meer gebruikt volgens mij.
Dat doe ik ook wel eens, maar ik klik altijd op back dan.

Trouwens nu ik deze reactie tik zie ik alleen staan "Bekijk bericht", "Verstuur bericht".

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:46

Cyphax

Moderator LNX
Zo'n functie is aardig, maar voor dit soort dingen is een undo-linkje altijd wel prettig. Ik vind dat van Gmail zo fijn. Vraagt niet om een bevestiging, maar als ik iets verwijder kan ik het gewoon ongedaan maken.

Saved by the buoyancy of citrus

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Terw_Dan schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:08:
[...]

Nee, maar nu is je tekst in ieder geval weg.
Ik weet niet of je dubbelzinnigheid de bedoeling was, maar I like :P

TS vraagt namelijk erom dat z'n tekst liever niet verdwijnt (wat overigens bij mij bij de geteste browsers gewoon werkt :?)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee dat klopt, je bent de tekst ook niet daadwerkelijk kwijt (echt, af en toe ben ik zo heerlijk duidelijk in mezelf uitdrukken).

Wat ik bedoelde te zeggen: op het moment dat je op annuleren drukt dan is de tekst in elk geval weg onder de reactie waar dat je die eigenlijk aan het tikken was.Hij is idd niet echt weg (althans, dat heb ik nog niet meegemaakt).

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wat is het nut van de annuleren knop als de tekst niet écht verdwijnt? Volgens mij is het nu echt gewoon totaal gevoelsmatig. Als je op annuleren drukt en je wilt ergens anders een reactie plaatsen, dan moet je je oude reactie alsnog met de hand weghalen. Volgens mij moet je of de boel echt weghalen (desnoods met undo), of gewoon die annuleren-knop weghalen.

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 09:37
Je kan toch ook gewoon ctrl + z doen? Werkt meestal wel bij mij :p

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind het ook geen gek idee om de annulerenknop weg te halen. Feitelijk kun je niks annuleren omdat je nog geen actie hebt gedaan die je niet zelf zonder die knop kunt herstellen (je kunt gewoon reageren op andere berichten als je besluit om niet op het eerste bericht te reageren en een formulier leegmaken is ook een kleine moeite).

Ik kan me voorstellen dat de knop eerder onbedoeld dan nuttig gebruikt wordt.

• pim
Er is aardig wat discussie over.. Maar dat sommige mensen de annuleren button gebruiken vind ik geen goed argument.
Elke functionaliteit die je inbouwt wordt altijd wel door enkele mensen gebruikt. Maar de keuze van Usability moet je niet overlaten aan de gebruiker, maar moet je, als je daar goed in bent, zelf bepalen.
Geef een gebruiker niet alle keuzes, maar besluit zelf voor een gebruiker want goede functionaliteit is. Stel dat de annuleren button er nooit in had gezet, en ik had nu een topic geopent dat er een "annuleren" button moest komen, dan denk ik dat er geen animo was geweest.

Iig over de cancel button. Meerdere mensen die zich er aan irriteren dat webdevelopers de cancel button erin zitten, "want iedereen doet het":
The Can­cel but­ton gives users free­dom when used appro­pri­ately. When they’re not used appro­pri­ately, they can give users a sense of con­fine­ment. Can­cel but­tons have no place on forms. For the sake of good design, it’s time to say good­bye to them once and for all.

http://uxmovement.com/for...-button-on-forms-for-good
Even when a user revisits a form in a single session, it is usually faster to edit the old data than to erase it and start over.
http://www.useit.com/alertbox/20000416.html

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Ik sluit me overigens aan bij Femme; van mij mag hij ook weg aangezien de annuleren knop geen enkel doel heeft (behalve het replyvenster weer naar beneden sturen) - een klein sluitknopje op een andere plek zou dan nog beter zijn.

Rest alleen de vraag of zo'n sluitknopje dan ook afdoende is voor het geval dat je in edit-mode zit, of is de 'annuleren'-knop daar wel wenselijk(er)?

Intentionally left blank

Verwijderd

De 'annuleer' knop heeft me al vele '-1 ongewenst' gespaard :P

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-11 22:01
Waarom niet de button rechts uitlijnen, kan je er niet zomaar op drukken?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

+1

Precies wat ik ook doe. Soms typ je iets waarvan je later denkt "laat ook maar". Je weet door het klikken zeker dat je de post niet per ongeluk toch submit waarop de kans bij andere handelingen toch groter is.

Handig die button :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 27-02-2011 18:30 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:07
NB. Dit alles is wellicht een beetje off-topic maar vanwege de opmerking van Kees en de relatie met de Annuleren-knop heb ik het toch maar in dit topic geplaatst.
Aha, dit wordt beschouwd als een feature, ik wou het net als bug aanmelden...

Ik kan me voorstellen dat dit zinvol is als je alsnog op dezelfde comment wilt reageren. Maar waarom deze tekst ook moet opduiken als je op een andere comment reageert, ontgaat me. Ook onderaan, in het standaard reactieveld, staat opeens de geannuleerde tekst die - in mijn geval - alleen maar een antwoord was op een individuele reactie. Zelf vind ik dat nogal irritant, maar ik zie in dat het soms wel nuttig kan zijn.

Lastig, ik begrijp dat hier al heel wat denkwerk aan vooraf is gegaan. Met Firebug zie ik nu dat er eigenlijk maar 1 reactieveld is dat daadwerkelijk verplaatst wordt naar de plek waar je tiept. Zo dient het meteen als een soort cache. Briljant!

Voor gebruikers is dit wellicht een elegantere oplossing: een aparte "cache" dmv. een hidden field dat geladen wordt via de Annuleren-knop, en een memoryknopje dat deze tekst in het reactieveld laadt (vergelijkbaar met de quote-knop).

voordelen:
  • Je hoeft hem niet meer handmatig te verwijderen
  • Tekst duikt alleen op als je hem nodig hebt (ik vermoed nl. dat de meeste mensen reageren op individuele comments, en op andere plekken in de thread heeft de geannuleerde tekst dus weinig nut)
  • Tenzij je refresht of nogmaals annuleert, blijft de tekst bewaard, ook als je inmiddels een andere reactie hebt verstuurd
  • Annuleren-knop krijgt meer nut :9
nadelen:
  • Er zijn al zoveel features, deze valt misschien niet iedereen op
  • Mist een beetje de eenvoud van de huidige oplossing
wat blijft:
  • Het blijft een simpel geheugen dat niet verder teruggaat dan de laatst geannuleerde tekst

Verwijderd

Annuleren is voor onzekere mensen :Y

Maar serieus, ik zie de daadwerkelijke meerwaarde van deze knop ook niet echt, aangezien Tweakers niet zoals Hotmail gaat mekkeren als je wil wegnavigeren terwijl je al iets getypt hebt.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 10:49 ]

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:07
Nee, annuleren is net zoiets als tot tien tellen voor je reageert, zodat je niet naderhand in kleine lettertjes je reactie meer waarde hoeft mee te geven.

[ Voor 40% gewijzigd door torp op 15-05-2011 10:50 ]

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Niet om 't een of ander, maar is het niet simpeler als je op anuleren ramt dat die vraagt om een confirm? "Weet je zeker dat je dit bericht wilt weggooien?" Met een timertje dat je 3s ofzo de tijd hebt om daar te drukken: Nee!

Tja, ik heb er volgensmij nog nooit op geklikt maar kan me de frustratie begrijpen ;) (cmd-w ...)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

torp schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:49:
Nee, annuleren is net zoiets als tot tien tellen voor je reageert, zodat je niet naderhand in kleine lettertjes je reactie meer waarde hoeft mee te geven.
Wat is het verschil dan met op terug klikken of een andere reactie of link aanklikken?
Pagina: 1