NB. Dit alles is wellicht een beetje off-topic maar vanwege de opmerking van Kees en de relatie met de Annuleren-knop heb ik het toch maar in dit topic geplaatst.Aha, dit wordt beschouwd als een feature, ik wou het net als bug aanmelden...
Ik kan me voorstellen dat dit zinvol is als je
alsnog op dezelfde comment wilt reageren. Maar waarom deze tekst ook moet opduiken als je op een andere comment reageert, ontgaat me. Ook onderaan, in het standaard reactieveld, staat opeens de geannuleerde tekst die - in mijn geval - alleen maar een antwoord was op een individuele reactie. Zelf vind ik dat nogal irritant, maar ik zie in dat het
soms wel nuttig kan zijn.
Lastig, ik begrijp dat hier al heel wat denkwerk aan vooraf is gegaan. Met Firebug zie ik nu dat er eigenlijk maar 1 reactieveld is dat daadwerkelijk verplaatst wordt naar de plek waar je tiept. Zo dient het meteen als een soort cache. Briljant!
Voor gebruikers is dit wellicht een elegantere oplossing: een aparte "cache" dmv. een hidden field dat geladen wordt via de Annuleren-knop, en een memoryknopje dat deze tekst in het reactieveld laadt (vergelijkbaar met de quote-knop).
voordelen:
- Je hoeft hem niet meer handmatig te verwijderen
- Tekst duikt alleen op als je hem nodig hebt (ik vermoed nl. dat de meeste mensen reageren op individuele comments, en op andere plekken in de thread heeft de geannuleerde tekst dus weinig nut)
- Tenzij je refresht of nogmaals annuleert, blijft de tekst bewaard, ook als je inmiddels een andere reactie hebt verstuurd
- Annuleren-knop krijgt meer nut

nadelen:
- Er zijn al zoveel features, deze valt misschien niet iedereen op
- Mist een beetje de eenvoud van de huidige oplossing
wat blijft:
- Het blijft een simpel geheugen dat niet verder teruggaat dan de laatst geannuleerde tekst