Netgearswitch conflict met LA110 router?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Even een klein brainstorm vraagje,

Een client van mij heeft een server staan met daaraan een gbit switch van netgear, welke alles over het netwerk verdeelt. Server bevat win2k3 sbs met AD, DNS en DHCP. Aan de switch hangt een RAD LA110 adsl modem met vier voip aansluitingen.

Het probleem :

Voorheen hing er een cisco switch welke langzaam aan het overlijden was (poorten vielen weg, etc..etc..conclusie, switch vervangen door netgear). Hier werkte het internet wel prima over.
Na overgang naar de netgear, waardoor de werkplekken wel weer netjes werken, heeft het internet het begeven.

Inloggen op de RAD om het probleem te achterhalen is helaas niet mogelijk (zonder reset) daar deze door een extern bedrijf is geplaatst en geinstalleerd, deze heeft de login gewijzigd en niet aan mijn client doorgegeven. Dit was enkele jaren terug.
Aangezien de telefoon over dit apparaat loopt heb ik geen zin in een fullreset om zo bij het modem te komen, aangezien de LA110 volledig ingesteld moet worden op de voip telefoons en ik hier geen kaas van heb gegeten.

Na menig contact met KPN (werd geacht dat het probleem daar lag) kwamen zij met de opmerking dat de Netgear conflicteerd met de LA110.

Nu heb ik zelf nooit gewerkt met RAD's en al helemaal niet met LA110's. Ik heb even snel de handleidingen doorgelopen om te kijken of dit te maken kan hebben met mac-clones e.d., maar nergens kan ik dit vinden.

Even ter verdere info, aangezien ik het op dit moment niet voor elkaar krijg :

Netgear switch, type JGS524F, 24 poort gbit switch, unmanaged.
Win2k3 SBS met AD, DNS en DHCP
Werkplekken met WinXP Pro met laatste SP's.

Pingen naar het modem resulteerd in 1 van de 4 packets als loss, na eenmalig deze ping uitgeoefend te hebben verliest het modem geen packets meer als men vervolgens weer pingt onder dezelfde sessie.

Misschien herkend iemand hier het probleem en kan mij direct een oplossing bieden....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Even een kleine schop want er zit nog steeds geen verandering in....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
Staat die LA110 nu wel als router?

Normaal wordt dat (kut)ding geleverd bij ZIPB-XL, en routeerd ie je subnetje van KPN, en kun je dus zelf hier je eigen router achterknuppen.

Maar goed, die LA110 resetten is op zich ook niet zo'n probleem, na reset is de inlog Superuser / 1234 of 4321 (ik geloof wel met hoofdletter S bij inlognaam)

Desnoods bel je de helpdesk om dat ding waar nodig te configureren, alleen je CAPID bij de hand hebben. Ergens staat me iets van bij dat je bij een reset telefonie gewoon nog werkt op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Hij staat wel als router ingesteld ja, wordt vervolgens als gateway over het netwerk verdeelt.
Ik zal eens nagaan of na reset de sip gewoon blijft staan, want dan reset ik hem gewoon.
Jammer genoeg is er geen helpdesk meer met de leverancier ivm onenigheden...
Ik zal nog eens kijken, iemand nog verdere tips dan hoor ik deze graag!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
KatirZan schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:18:
Hij staat wel als router ingesteld ja, wordt vervolgens als gateway over het netwerk verdeelt.
Ik zal eens nagaan of na reset de sip gewoon blijft staan, want dan reset ik hem gewoon.
Jammer genoeg is er geen helpdesk meer met de leverancier ivm onenigheden...
Ik zal nog eens kijken, iemand nog verdere tips dan hoor ik deze graag!
Geen helpdesk? 't is dus geen KPN ding? (De LA110s die ik gezien heb waren allemaal icm ZIPB-XL). Als het dan dus een losse RAD is die handmatig ingesteld is kan het zijn dat ie dus wel gereset wordt.

En kan je provider geen alternatief leveren eventueel?

ps: dat ding doet geen VOIP, maar VoDSL. Klein maar niet onbelangrijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:43
Wat als je er er een 10/100 Mbit switch tussen zet, mischien gaat er iets met de negotiation fout, of een PC met een cross cable en fixed IP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
VoDSL...
Hij wordt inderdaad geleverd door kpn, echter is hij geplaatst door een extern telefonie installateur waarbij kpn dus zegt dat zij de hulp moeten leveren... normaliter lever ik alles voor mijn client, op telefonie na...
Kpn wil wel een monteur langs sturen... voor onze kosten...
Ik ga dat ding er wel gewoon tussenuit trekken anders, zet ik mijn eigen spullen er tussen...alleen werkt hun handler dan niet meer... tis toch maar voor zes weeken. Daarna komt het nieuwe systeem er voor in de plaats met een normaal modem en reguliere voip en niet de troep die er nu staat... iig bedankt voor je snelle reactie!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Marcelvdsteen schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:56:
Wat als je er er een 10/100 Mbit switch tussen zet, mischien gaat er iets met de negotiation fout, of een PC met een cross cable en fixed IP ?
Zal ik ook nog eens proberen, ding komt toch van een 10/100 af....
Wel nog alles eens terug geplaatst naar de oude switch, hier deed dat kreng het ook niet in...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:43
hé KatirZan al wat nieuws ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Even mijn bookmarks aan het aflopen/verwijderen, en op oude berichten toch nog antwoord geven :

Van de LA110 bleek dat deze jammerlijk in dhcp modus liep, alsmede de server. Dit is uiteindelijk aangepast omdat ik de LA110 verwijderd en vervangen heb. Telefoonlijn weer via de isdn centrale en klaar was ik.

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1