Toon posts:

knappe pc ben noob in wat is goed

Pagina: 1
Acties:
  • 716 views

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een nieuwe pc compleet met scherm
heb nu een dell dimension5150 met 4 gig geheugen en radeon hd4850 kaart

het zwaarste wat ik doe met de pc is world of warcraft
dat wil ik gewoon soepel draaien

ik snap geen bal van al die afkortingen met de onderdelen
maar wat heb ik nodig
intel? dan i3 i5 of i7
of amd

het liefst koop ik een complete set geen onderdelen overal vandaan plukken

keek nu naar een dell inspirion 580 met i5 of kan ik met minder af?

schermgroote ongeveer 21inch

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 18:20

Wish

ingwell

No drama

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:38
Maar waarom zou je een nieuwe willen? WoW draait heus wel goed, lijkt mij, op dit systeem...?

Verwijderd

Topicstarter
in raids met 10 man hapert mijn beeld heel erg

het opstarten duurt nu opeens 15minuten

windows nieuw erop nu
harde schijf gecheckt is ok
geheugen check was ook ok

nog steeds 15minuten opstarten durf hem niet opnieuw op te starten
kenner zei mainboard of voeding en tja het kan van alles wezen...
5 jaar oud wil groter scherm...

en nu staan mijn settings in wow niet op full en dat wil ik wel kunnen

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-12 19:08
P4 samen met een hd4850? Lijkt me niet de ideale combinatie....

Wil je een compleet systeem -> Tweakers best buy guide (zoals hierboven aangehaald) Als het alleen voor wow en een beetje office werk moet dienen denk ik dat je met een i3 of i5 met 4 GB ram en beetje grafische kaart a la hd5770 al ver komt!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Als je hoofdzakelijk WoW speel en de opstart tijden traag zijn dan zou een SSD kunnen overwegen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Verwijderd

Topicstarter
Badtothebone schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:15:
Als je hoofdzakelijk WoW speel en de opstart tijden traag zijn dan zou een SSD kunnen overwegen.
het was wel goed het opstarten dus waarom hd vervangen is ook net 2 maanden oud trouwens
er is iets anders niet goed

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12 17:00

EoG

BOFH

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:59:
het liefst koop ik een complete set geen onderdelen overal vandaan plukken
Als je dan toch naar Dell kijkt; bel even de sales-lijn en geef je eisen door, ze kunnen je zo een systeem voorschotelen.
QFT

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

Tazzios

..

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:27:
[...]
Voor(onleesbaar)
het was wel goed het opstarten dus waarom hd vervangen is ook net 2 maanden oud trouwens
er is iets anders niet goed
Na(leesbaar!)
het was wel goed het opstarten. Dus waarom hd vervangen? deze is ook net 2 maanden oud, trouwens
er is iets anders niet goed.

Note: normaal stoor ik me er niet aan maar dit vond ik zelfs onleesbaar ;)

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik erger me paars aan deze topic's. Je wilt advies voor een nieuwe computer, maar je voelt je te bijzonder voor de BBG. Ik verwijs je door naar het BBG overzichtstopic, en begin daar maar opnieuw in een door jou geselecteerd deeltopic. Verder hoop ik dat een moderater dit topic snel dichtgooit. Verder, jouw startpost voldoet ook niet voor een post in de BBG. Vermeld dan tenminste je budget en precies je wensen met wat interpunctie

[ Voor 15% gewijzigd door Beatboxx op 27-01-2011 16:35 . Reden: meer ergeringen ]

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12 15:13
Beatboxx schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:34:
Ik erger me paars aan deze topic's. Je wilt advies voor een nieuwe computer, maar je voelt je te bijzonder voor de BBG. Ik verwijs je door naar het BBG overzichtstopic, en begin daar maar opnieuw in een door jou geselecteerd deeltopic.
Hij heeft ook lekker iets aan een BBG die hij niet begrijpt... :F

Ik erger me groen en geel aan mensen die niet eens de moeite nemen de TS te lezen...

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12 07:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hij kan de onderdelen die ze geven in een BBG guide toch nemen als referentie punt voor een kant en klare pc?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-12 23:30

M2M

medicijnman

naarden 4ever schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:38:
[...]

Ik erger me groen en geel aan mensen die niet eens de moeite nemen de TS te lezen...
dat is een kwestie van inlezen en zelf onderzoek doen... Dit is geen beginners forum!

Verder, vragen staat altijd vrij, maar te basic zonder wikipedia erbij te pakken?
Overigens kan de TS uiteraard ook gewoon een gerenomeerde (electronica) computer winkel binnen stappen en daar een computer uitzoeken op maat. Werkt ook prima, en heb je er wat mee, kun je er mee terug.

[ Voor 18% gewijzigd door M2M op 27-01-2011 16:44 ]

-_-

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-12 15:53
Het overzichtstopic zou toch duidelijk genoeg moeten zijn, lijkt me. Al kiest hij/zij een topic uit dat in zijn ogen het meest geschikt lijkt. Als hij zijn wensen in zo'n topic duidelijk uitlegt, helpen ze hem vast verder of verwijzen ze hem wel door naar het juiste topic. Niet dan?

@TS: BTW, vooral je prijsklasse doet er toe ;-).

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12 07:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@M2M helemaal mee eens.
As the name implies, this site is for tweakers.

Gewoon een PC zaak binnen stappen en daar je laten adviseren ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-12 23:45

epic_gram

undercover moderator

Badtothebone schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:15:
15 minuten opstarten, lijkt me meer een software probleem dan dat de HDD te traag is. Verder zou ik het upgraden, 4850 met 4 GB geheugen moet WoW prima trekken, CPU en mobo zou ik vervangen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-12 23:30

M2M

medicijnman

mobo vervangen gaat niet altijd soepel in oude Dell pc's vanwege de nogal strakke voedingen (weinig speling daarin) en soms een compleet andere pinout van de ATX stekker.

-_-

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-12 14:21

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Plz slotje

Things are cheaper for a reason

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12 11:52
naarden 4ever schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:38:
[...]

Sorry hoor, maar de TS is ook onleesbaar, moest hem ook 3x lezen voor ik precies begreep wat hij bedoeld.

OT:
Kijk eens naar een upgradesetje in V&A met een rappe dualcore (3.0 ghz +), die kunnen WoW met gemak trekken. In Dalaran (of wat is de nieuwe capital in Cata? speel het al een tijdje niet meer) heb je altijd wat last van framedrops, maar dat is meer door een brakke engine.

Verwijderd

Welke moet ik kopen topics zijn niet meer toegestaan, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics, deze kun je hier vinden: Best Buy Guide overzichtstopic.

uiteraard wisten de heren hierboven dit natuurlijk ook

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.