Ik heb nu reeds 2-3 jaar een PC die ik heb laten samenstellen. Hier zat onder andere een Sparkle GeForce 8800 GT 256MB in. Nu maakt hij sinds kort een enorm brommend geluid, dan is hij opeens weer stil zoals gewoonlijk en na een tijdje begint hij weer te ratelen om vervolgens weer hard te beginnen brommen. Het heeft niks met de temperatuur te maken, want het maakt geen verschil of ik games speel of niet. Ik heb eens mijn PC opengesmeten en als hij een brommend geluid maakte met m'n vinger op de fan gedrukt. Als ik dit deed ging het geluid weer weg, maar na enkele minuten komt het terug. Wat zou ik hier aan kunnen doen? Ik heb al gekeken of ik in het midden van de fan een druppeltje olie ofzo kan in doen, maar dit is volledig afgesloten. En de fan kan ik denk ik niet losmaken. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Zou de fan afzonderlijk te vervangen zijn? Ik heb 3 jaar geleden 300-400€ betaald voor die kaart en hij werkt nog perfect, dus ik zou geen nieuwe videokaart willen kopen alleen voor dat. Alvast bedankt!
Meeze
Meeze