Aldi draadloze usb-server

Pagina: 1
Acties:

• SimonBlok
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 13:24
Best mensen,

Bij de aldi is aanstaande zaterdag een "draadloze usb-server" in de aanbieding (medion). Er wordt weinig tot geen info gegeven op de website van de Aldi. Weet iemand hier meer over? Op de website van Medion is hij ook niet terug te vinden (?).

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12 17:00

EoG

BOFH

Ziet eruit als een router met USB functionaliteit en printfunctionaliteit.

Niets spannends?

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:11
Zo te zien gewoon USB over Ethernet

Verwijderd

Is het niet gewoon een draadloze USB-HUB?
Dat hij draadloos met je PC communiceert en dat je op dat ding dan mooi je printert etc. kan aansluiten op de bovenverdieping zonder draad te trekken ofzo?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:05

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:07:
Is het niet gewoon een draadloze USB-HUB?
Dat hij draadloos met je PC communiceert en dat je op dat ding dan mooi je printert etc. kan aansluiten op de bovenverdieping zonder draad te trekken ofzo?
Nee niet in zekere zin alleen met een pc, USB is gewoon support dat het een printer een netwerk printer word en optie ''Server'' is File server.

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 27-01-2011 14:09 ]

Si vis pacem, para bellum

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38
USB over ethernet....En wellicht over Wifi? En dan? 802.11b/g/n? 2,4/5Ghz/dualband? Met of zonder ventilator?

[ Voor 6% gewijzigd door bszz op 27-01-2011 14:12 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is niet echt een _geweldige_ aanbieding. Ongeveer een 10tje goedkoper dan ik in de pricewatch kan vinden.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• SimonBlok
Het lijkt alsof er ook een line-out op zit? Ik heb eerst naar de airport-express zitten kijken, maar vind het wat duur. Totdat ik dit apparaat zag. Is dit te vergelijken?

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

saimen schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:19:
Het lijkt alsof er ook een line-out op zit? Ik heb eerst naar de airport-express zitten kijken, maar vind het wat duur. Totdat ik dit apparaat zag. Is dit te vergelijken?
Wat wil je nou met een accesspoint/router heb waar heb je hem voor nodig?

• SimonBlok
Ik denk niet dat het een router is..
Ik probeer het te vergelijken met een airport express. Wat ik wil: draadloos printen, draadloos muziek streamen naar mijn home-cinemaset. Maar wat en hoe kan ik streamen? Via wat voor protocol? Ik kan het allemaal nergens terug vinden.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:54

D4NG3R

kiwi

:)

TerreurBV schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:57:
[...]

Wat wil je nou met een router heb waar heb je hem voor nodig?
Het is geen router, vergelijk het met een soort "Acces point" alleen dan voor USB.

Gewoon een Print/USB server dus.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 27-01-2011 15:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

D4NG3R schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:11:
[...]

Het is geen router, vergelijk het met een soort "Acces point" alleen dan voor USB.

Gewoon een Print/USB server dus.
Verkeerde gebruik van term door mij.
saimen schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:10:
Ik probeer het te vergelijken met een airport express. Wat ik wil: draadloos printen, draadloos muziek streamen naar mijn home-cinemaset. Maar wat en hoe kan ik streamen? Via wat voor protocol? Ik kan het allemaal nergens terug vinden.
is ook vrijweinig bekend
http://www.aldi.ie/ie/html/print/special_buys3_12414.htm

Ik zou als ik jou was toch eerst wat meer informatie aanvragen bij de aldi zelf of Medion..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:54

D4NG3R

kiwi

:)

Hoezo? Je plugt hem in, en kan vanaf je netwerk het USB stickje benaderen als een netwerkschijf.

Alleen waarvoor de audio inplug is weet ik niet..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bedankt voor de tip, zocht nog een USB printerserver dus dit is wellicht een mooie optie, moet alleen zaterdag dan wel heeel vroeg bij de Aldi staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-12 22:38
saimen schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:10:
Je kunt een normale USB-geluidskaart m.b.v. dit apparaat draadloos aan je computer aansluiten, lijkt me. De vraag is alleen of de bandbreedte voldoende is...

• mcDavid
Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:49:
Bedankt voor de tip, zocht nog een USB printerserver dus dit is wellicht een mooie optie, moet alleen zaterdag dan wel heeel vroeg bij de Aldi staan.
Dit is wel wat anders. Een printerserver maakt van je printer een netwerkprinter. Dit apparaat maakt alleen de USB-verbinding draadloos maar het blijft gewoon een USB-verbinding naar één computer. Als ik het goed begrijp.
Of je dat handig vind moet je natuurlijk zelf weten.

offtopic:
excuses voor de dubbelpost

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 27-01-2011 16:10 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lijkt mij dat dit ding gewoon met elke pc kan verbinden? Immers hij verbind met je router, waarom zou hij dan beperkt zijn tot een enkele pc?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12 13:06
ChielW schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:35:
[...]

Waar ik ondertussen achterben gekomen: type nummer md 86097, handleiding (pdf) en dit duitse forum waar die besproken wordt. Hier melden dat er zelden korte dropouts voorkomen. Hopelijk heb je er wat aan. :+

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Net de handleiding even doorgelezen, kan hem met meerdere mensen gebruiken maar dan moet je wel telkens vragen om toegang tot een apparaat, niet ideaal.

Verwijderd

de bijgeleverde software werkte direct op win 7 64 .grappig doosje 8)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Alternatief bij Ibood voor 30 euro +verzending
http://www.ibood.com/nl/n..._Apparaten_in_je_Netwerk/

pricewatch unsorted: Belkin Belkin HOME BASE Belkin HOME BASE F5L049EA

[ Voor 33% gewijzigd door schaduw op 03-02-2011 00:09 ]

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:01

Bozevkwa

The Falcons have landed

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:40:
de bijgeleverde software werkte direct op win 7 64 .grappig doosje 8)
Inderdaad, grappig doosje.
Minder grappig vond ik het feit dat de meegeleverde software alleen correct werkt in de IP range 192.168.x.x
Ik gebruik zelf 10.7.x.x en dan vindt de software de server domweg gewoon niet.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Vandaag op iBood een dergelijk apparaat van Belkin voor 30e ex verzendkosten > http://ibood.nl/

Zie net een reactie erboven dat deze al gespot is :)

[ Voor 25% gewijzigd door aramdin op 03-02-2011 10:54 ]

Instagram / YouTube

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12 19:57
http://www.aldi.nl/aldi_v...022012_48_146_1464_5.html

Er is nu dus weer een draadloze usb-server in de aanbieding bij de aldi.
De aldi-site geeft weer eens totaal geen specs over het apparaat weer. Op het plaatje kan ik ook geen merk vinden?

Herkent iemand dit apparaat? Ik zou graag willen weten of dit apparaat het aankan om HD-films die op mijn externe harde schijf staan te kunnen streamen naar mijn mediaplayer? BVD

oja, hoe moet ik het zien hoe zo'n server werkt. zie je dan als je naar netwerk gaat, de harde schijf zoals je normaal bij deze computer de externe harde schijf ziet? zo zou ik het graag willen namelijk.
want ik heb ook een usb poort op mijn modem zitten maar die deelt het alleen dmv upnp en dat werkt niet met mijn mediaplayer.

[ Voor 27% gewijzigd door Kasper op 08-02-2012 16:02 ]

• Kasper
http://konix.en.alibaba.c...ger_with_4_usb_ports.html

begrijp ik hier nou dat dit apparaat ook de externe hd alleen dmv upnp deelt?

Bestaat er zoiets als een apparaat die je externe hd als een map ziet in het netwerk, net zoals je gedeelde mappen van andere pcs in je netwerk ziet?

• mcDavid
zo te lezen is het gewoon een soort accesspoint/switch met 4 usb-poorten. Ik ben vooral benieuwd watvoor software erop draait, want daarvan zal afhangen welke devices het ondersteunt. Het zou vooral leuk zijn als je er OpenWRT op kunt zetten.

@BlooodyHell: je link noemt ook smb.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:29
Blo0odyHell schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:02:
http://konix.en.alibaba.c...ger_with_4_usb_ports.html

begrijp ik hier nou dat dit apparaat ook de externe hd alleen dmv upnp deelt?

Bestaat er zoiets als een apparaat die je externe hd als een map ziet in het netwerk, net zoals je gedeelde mappen van andere pcs in je netwerk ziet?
Dat heet een NAS. Maar als SMB ondersteund wordt is dit ook in feite een soort NAS. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Kasper
kpn experiabox ondersteunt niet SMB?

Dus wat ik wil, zou in principe kunnen met dat kastje van de Aldi?

"EDIT"

ik ben er al achter, in de experiabox zit de functie SAMBA.. enable
en plots is er een map externehd in het netwerk verschenen, net als je de andere pcs in het netwerk ziet!
precies zoals ik het wilde :D

Bedankt (scheelte me weer 50 euro voor dat aldi geval haha)

[ Voor 57% gewijzigd door Kasper op 09-02-2012 13:17 ]

Verwijderd

Blo0odyHell schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:07:

ik ben er al achter, in de experiabox zit de functie SAMBA.. enable
en plots is er een map externehd in het netwerk verschenen, net als je de andere pcs in het netwerk ziet!
precies zoals ik het wilde :D

Bedankt (scheelte me weer 50 euro voor dat aldi geval haha)
Offtopic:
Ik vraag mij ook af of dit apparaat iets is voor mij maar ik heb ook een experiabox (Thomson TG789vn). Ik verkeerde in de veronderstelling dat daar geen usb-schijf op kan, wel qua aansluiting maar niet qua ondersteuning. Hoe werkt dat dan met samba aanzetten vraag ik mij af....

• Kasper
ik heb een KPN Experia Box ZTE H220N, eigenlijk was t bij mij heel simpel.
-externe hd op 1 van de 2 usb poorten aangesloten
-de experia box herkende hem, het lampje USB ging branden
-inloggen in de experiabox, dan heb je bij mij een kopje applications
-bij applications staan er een aantal dingen waaronder File Sharing
-File sharing heeft 3 subkopjes:
1. USB storage, hier zie ik dat mijn externe harde schijf is aangesloten.
2. FTP server, indien enable kun je de HD benaderen via je browser
3. SAMBA server, hier was het domweg enable aanvinken en een hostnaam invullen..Submitten
-externe hd is te zien in Netwerk als een "computer"

• Kasper
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:52:
[...]

Offtopic:
Ik vraag mij ook af of dit apparaat iets is voor mij maar ik heb ook een experiabox (Thomson TG789vn). Ik verkeerde in de veronderstelling dat daar geen usb-schijf op kan, wel qua aansluiting maar niet qua ondersteuning. Hoe werkt dat dan met samba aanzetten vraag ik mij af....
ik heb de handleiding van jou Thomson TG789vn op het internet gevonden. En heb eigenlijk de indruk dat het wel mogelijk is om een externe harde schijf te delen op de manier ik het beschreef.
Echter niet met Samba maar iets soortsgelijk..

hier bescnrijving hoe het ingesteld moet worden na het inpluggen van je usb hardeschijf, ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Procedure
De netwerkbestandsserver inschakelen:
1. Ga naar de Thomson Gateway-webinterface
2. Klik op het menu Werkset op inhoud delen
3. Klik in de navigatiebalk op configureren
4. klik onder netwerkbestandserver (windows netwerk) op server ingeschakeld. het wordt ook aangeraden om de volgende velden in te vullen:
- servernaam
u gebruikt deze naam om toegang te krijgen tot de thomson gateway. indien u dit veld leeg laat kunt u uitsluitend toegang krijgen tot uw usb-opslagapparaat door het ip-adres op te geven. (standaard: 192.168.1.253)
- Serveromschrijving
hier kunt u een korte omschrijving toevoegen voor de soort gegevens die zijn opgeslagen op het usb-opslagapparaat
- Werkgroep
geef dezelfde werkgroep op als uw computers in het netwerk (belangrijk dat het de zelfde werkgroepnaam heeft)
5. klik op toepassen
6. alle gebruikers die zijn aangesloten op de thomson gateway kunnen nu verbinding maken met uw usb-opslagapparaat

[ Voor 3% gewijzigd door Kasper op 09-02-2012 23:54 ]

Verwijderd

Blo0odyHell schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:54:
[...]

hier bescnrijving hoe het ingesteld moet worden na het inpluggen van je usb hardeschijf, ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)
Vreemd dat ik dat dan niet eerder heb ontdekt.
Eerst nog even de hele dag werken en dan je uitleg proberen... Thanks!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

- nevermind - verkeerde tab..

[ Voor 85% gewijzigd door Michael Knight op 10-02-2012 08:17 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Kasper
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:09:
[...]

Vreemd dat ik dat dan niet eerder heb ontdekt.
Eerst nog even de hele dag werken en dan je uitleg proberen... Thanks!
Oja, wat ik eruit begreep zie je dan bij netwerk niet de externe hd als computer zoals ik hem zie.. maar je ziet de experiabox daar staan, als je daar dubbel op klikt komen er 2 mappen te voor schijn. 1 voor de externe HD en 1 voor de printers

Werkse en succes ermee!
Pagina: 1