Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
De A4 is niet gebaseerd op de Samsung Hummingbird. Beide hebben wel dezelfde basis in het door Apple overgenomen bedrijf Intrinsity.De applicatieprocessors worden gebruikt als basis voor Apples eigen processors. In de iPad, iPod touch v4 en iPhone 4 zit de A4-processor, die is gebaseerd op de Samsung Hummingbird.
bron: http://www.tested.com/new...-samsung-hummingbird/453/Both the Hummingbird and the A4 seem to have been developed by the same firm, Intrinsity. The firm worked with Samsung last year to put out the S5P110, and it was recently acquired by Apple. On top of that, Samsung and Apple have a long history of working together on hardware. Again, names haven't been named, but considering the similar architectures, it's likely that the A4 and Hummingbird/S5P110 share the same origins and design.
Zowel de Hummingbird als de A4 zijn dus implementaties van IP (Intelectual Property) van Intrinsity. De processoren worden wel beide door Samsung gebakken. Maar zeggen, zoals het tweakers artikel doet, dat de A4 gebaseerd is op de Hummingbird is onjuist.
Uit het artikel:
Als deze speculatie ("wellicht") voortkomt uit het misverstand dat de "A4 gebaseerd is op de Hummingbird" dan is deze gelijk onwaarschijnlijk. Immers het brein achter de Hummingbird is het door Apple overgenomen bedrijf Intrinsity. De A5 zal hoogstwaarschijnlijk door deze voormalig Intrinsity medewerkers gedesigned worden. Samsung heeft geen inzage meer in dit IP al zal het nog wel de A5 voor Apple mogen "fabben".Er gaan al enige tijd geruchten over een 'A5-processor' van Apple, die wellicht gebaseerd is op de dualcore-Cortex A9-processor Orion van Samsung
Dat de A5 op Orion gebaseerd zal zijn, is inderdaad speculatie. Wellicht dat Intrinsity het nu in zijn eentje af kan, maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen
Verwijderd
De feiten zoals ze op basis van verschillende bronnen op het Internet te vinden zijn :
1) Het IP van de Samsung ARM implementatie "Hummingbird" is door Intrinisity geleverd.
2) Intrinsity is overgenomen door Apple.
3) Apple heeft Intrinsity IP gebruikt in de A4.
De Hummingbird en A4 lijken als twee druppels water op elkaar. Dit komt doordat ze het zelfde "Intrinsity DNA" hebben. Maar zeggen dat de Apple A4 gebaseerd is op de Samsung Hummingbird is te kort door de bocht en onjuist.
Dat is de nuance die ik je wilde uitleggen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 21:01 ]
Ik ruik gebakken lucht....Samsung zal dit jaar vier keer zo veel processors aan Apple leveren als het in 2010 deed, meldt de Koreaanse krant Korea Times, die doorgaans goed is ingelicht. In totaal zullen per maand 20.000 'sheets' met mobiele processors naar Apple worden verscheept, in plaats van de 5000 per maand in 2010. Het is onduidelijk hoeveel processors er uit een sheet gaan, maar volgens een schatting van Tweakers.net zou het in theorie kunnen gaan om een totaal van maximaal 16 miljard units per jaar. Een groot deel daarvan is beschadigd of kan om een andere reden niet worden gebruikt.
Het artikel lijkt gebaseerd te zijn op http://www.koreatimes.co....dx=80374&categoryCode=131
[ Voor 17% gewijzigd door Sphere- op 27-01-2011 21:49 ]
Je noemt ze feiten, maar alles hieromtrent is speculatie, omdat Apple zijn mond houdt. Dan ga ik uit van een chronologische volgorde: Samsung kondigt in juli 2009 de Hummingbird aan.
Apple kondigt de A4 aan samen met de iPad exact een jaar en een dag geleden. Het eerste toestel met Hummingbird, de Samsung Wave, wordt op 14 februari 2010 aangekondig (maar Samsung noemt de chip eerst nog niet bij naam, noemt het 'Samsung 1GHz Cortex A8-cpu') Pas enkele maanden later, ver na de aankondigingen van eerste hardware met Hummingbird en A4, wordt bekend dat Apple Intrinsity overneemt.
Uit alle gesprekken die ik met insiders heb gevoerd, kan ik opmaken dat de A4 later in ontwikkeling ging dan de Hummingbird, en de de A4 is gebaseerd op Hummingbirds IP (van Intrinsity, as you say). Apple had echter specifieke eisen voor zijn SoC, waarvoor het ontwerp aangepast moest worden.
@Sphere-
Ja, bronlink staat ook in het artikel
[ Voor 3% gewijzigd door arnoudwokke op 28-01-2011 09:22 ]