Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kinderpindakaas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Momenteel ben ik op zoek naar een oplossing dat volledig mijn logmein gaat vervangen.
Ik heb op mijn bedrijf een pc staan die ik precies heb ingericht zoals ik hem wil hebben.

Als ik onderweg ben of op een andere locatie, dan gebruik ik vaak mijn eigen laptop of een andere pc.
Heel vaak ben ik veel tijd kwijt met het installeren van de juiste software zodat ik ook op mijn laptop dingen kan doen die ik van het werk hem meegenomen.
En meestal pak ik logmein om nog net even aan de laatste files te komen die ik vergeten ben mee te nemen.

Permanent werken via logmein gaat me net te traag en ben dus op zoek naar iets anders.
Iets zoals ze hier bij mij op de TU gebruiken (geen idee hoe dat werkt) waarbij je overal in het gebouw kan inloggen en je hele profiel te zien krijgt inclusief alle geïnstalleerde programma

Bestaat er een manier om via VPN een verbinding te maken met mijn zakelijke pc en dat hij dan de pc's synchroniseert, zodat alle programma installaties en bestanden ook op mijn laptop staan?
Maar dat ik in het geval van geen internetverbinding ook offline gewoon verder kan werken?
Dat laatste werk op de TU dan weer niet, want als daar het netwerk eruit ligt, dan staat je hele desktop vast.

[ Voor 4% gewijzigd door kinderpindakaas op 27-01-2011 13:33 ]

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:36

klown

geek

wat jij bedoelt is waarschijnlijk dat je gewoon werkt op een terminal server, denk ik

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Jij zoekt een virtual desktop, met offline mode mogelijkheid. Nu weet ik dat VMware iets dergelijks aanbiedt (of op het punt staat dat te gaan doen), maar ik denk niet dat je iets op die schaal (of op dat budget) zoekt.
Ik denk niet dat er momenteel pakketten zijn die doen wat jij vraagt op een schaal die jij zoekt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De vraag is meer; welke mogelijkheid is er op dat netwerk om binnen te komen? Simpeler gezegd; mogelijk kunnen de Tweakertjes wel 1000 applicaties noemen die iets met remote sync/login doen maar als het netwerktechnisch geblokkeerd is, heb je een probleem.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, ook al probeer je je zakelijke PC over te nemen, dis is geen topic voor Professional Networking & Servers

Zoek in ieder geval maar eens op RDP, Citrix/XenApp en VDI. Dan gaat er waarschijnlijk een wereld voor je open.
Let ook op wat MAX3400 hierboven meldt. Je kan niet zomaar van buitenaf naar binnen komen. Met logmein kan dat wel omdat de sessie naar de logmeinserver van binnenuit gestart wordt.

Dit topic is gesloten.