hallo
Sinds enkele weken hebben we hier in huis 2 tp link wr1043n routers staan. eentje beneden in de meterkast (met de modem op de wan poort) en dhcp aan. en een op zolder met dhcp uit.
tussen de routers loopt een kabel tussen lan en lan, dus de router boven dient enkel als switch+access point.
ze hebben hetzelfde ssid, wachtwoord, beveiligingstype, kanaal etc en normaal gesproken werkt het ook prima. alleen valt de verbinding regelmatig weg (ca elke 2 weken)
dan moet ik alles resetten etc om het na veel geklooi weer online te krijgen.
dus ergens zit iets niet goed.
ik heb hier de howto al bekeken, maar daar staat eigenlijk niks raars in.
de router ip's zijn 192.168.1.1 voor beneden en 192,168.1.2 voor boven.
bij dhcp instellingen staat ip range van 192.168.1.100 tot 199, dus de router io's vallen erbuiten (dit moest volgens de howto)
het modem is een arris tm502b/220 touchstone telephony modem
vannacht weigerde de router boven dienst, en toen viel me op dat het sys ledje uit was en de wlan led langzaam knipperde. geen idee of dat wat betekend.
na een reset van de router boven deed hij het wel weer
er staat boven een freenas server te draaien die nu ik er aan denk een vast ip adres heeft van 192.168.1.250.
ik bedenk me net dat dat buiten de ip range is van de dhcp (probleem?)
heeft iemand enig idee waar het anders aan kan liggen?
alvast bedankt
timberleek
Sinds enkele weken hebben we hier in huis 2 tp link wr1043n routers staan. eentje beneden in de meterkast (met de modem op de wan poort) en dhcp aan. en een op zolder met dhcp uit.
tussen de routers loopt een kabel tussen lan en lan, dus de router boven dient enkel als switch+access point.
ze hebben hetzelfde ssid, wachtwoord, beveiligingstype, kanaal etc en normaal gesproken werkt het ook prima. alleen valt de verbinding regelmatig weg (ca elke 2 weken)
dan moet ik alles resetten etc om het na veel geklooi weer online te krijgen.
dus ergens zit iets niet goed.
ik heb hier de howto al bekeken, maar daar staat eigenlijk niks raars in.
de router ip's zijn 192.168.1.1 voor beneden en 192,168.1.2 voor boven.
bij dhcp instellingen staat ip range van 192.168.1.100 tot 199, dus de router io's vallen erbuiten (dit moest volgens de howto)
het modem is een arris tm502b/220 touchstone telephony modem
vannacht weigerde de router boven dienst, en toen viel me op dat het sys ledje uit was en de wlan led langzaam knipperde. geen idee of dat wat betekend.
na een reset van de router boven deed hij het wel weer
er staat boven een freenas server te draaien die nu ik er aan denk een vast ip adres heeft van 192.168.1.250.
ik bedenk me net dat dat buiten de ip range is van de dhcp (probleem?)
heeft iemand enig idee waar het anders aan kan liggen?
alvast bedankt
timberleek