Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:48
hallo tweakers,

ik ben van plan een amd setje te kopen met:
Asus Crosshair Formula IV Moederboord
Amd X6 1090t Black edition Processor

nu staat op de site van asus geen enkel ram dat in nederland word verkocht (QVL Hexacore)
die zijn er wel, maar alleen boven de 200 euro

hebben jullie misschien ervaring met deze combinatie en weten jullie ook welk ram daar het beste bij past? (graag bij alternate te koop)

alvast bedankt : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk naar de chips van de dimmen die op de QVL staat, en ga op zoek naar dimmen die dezelfde chips gebruikt.

Anders is het aan te raden om geheugen te nemen dat binnen de DDR3 specs valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
als ik een ram setje zou nemen wat in de ddr3 qvl staat (nja, hexacore qvl is ook ddr3. maar ik snap m). verlies ik dan veel snelheid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ga je overclocken met die setup? Neem dan snelle RAM. (>1600Mhz)
Ga je niet overclocken? 1333Mhz voldoet.

Qua hoeveelheid RAM: 4GB is in principe genoeg, alleen met zo'n high-end setup kun je met de huidige RAM prijzen mischien beter voor 8GB gaan.

Qua merk / type:
ASUS heeft moeite met sommige merken en types RAM.
Merken die eigenlijk op alle ASUS borden goed werken: Corsair, Kingston, A-Data en OCZ in wat mindere mate. Dat zijn de merken die ik aanhoud voor een ASUS bord.

Dus, een goede keus zou bijvoorbeeld zijn: Kingston Hyper-X 1600Mhz CL9 8GB Kit (2x4GB of 4x2GB moet je zelf weten)

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
bedankt Imprezzion.

weet jij ook of die Kingston Hyper X kit Goed werkt met dit board?

ik ben in t begin niet van plan te gaan overclocken, maar ik zal het waarschijnlijk toch niet kunnen laten.