Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iDRAC console (integrated Dell Remote Access Controller)

Pagina: 1
Acties:

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 15:26

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
Wie weet het antwoord op onderstaande vragen?:
  1. Klopt het dat de iDRAC console onafhankelijk van de NIC van de betreffende blade server werkt?
    (Dus kan ik bijvoorbeeld: De NIC drivers updaten van 1 van de servers in het chassis die ik op dat moment op afstand bedien via de iDRAC console? En dan uiteraard zo dat de console bediening niet onderbroken wordt daardoor)
  2. Klopt het dat een betreffende blade server via z'n eigen blade connector (achterkant) in verbinding staat met de NIC van het blade chassis/enclosure?
Mocht iemand het weten en zo aardig zijn om het hier te posten, zou ik zeker waarderen. ;)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:00

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Nieuwe Dell servers hebben tegenwoordig een iDrac6 embedded kaart ingebouwd. Deze zit onboard en werkt alleen via de shared onboard NIC. De DRAC aansturing via deze NIC gaat hardwarematig, je hoeft dus geen drivers te installeren om het te laten werken. Het updaten van een NIC driver in het OS heeft geen effect op de correcte werking van de DRAC omdat de OS driver door de DRAC niet gebruikt wordt . Uiteraard zijn er nog wel manieren om de netwerkkaart via het OS dusdanig te dereguleren dat de DRAC connectivity problemen krijgt.

Als je echt onafhankelijk wil zijn van de onboard NIC, dan is de iDRAC6 enterprise een optie. Die uitbreidingskaart heeft z'n eigen NIC aansluiting.

Op je 2e vraag moet ik het antwoord schuldig blijven helaas :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Dank voor je antwoord DexterDee.
Ik wil inderdaad de NIC driver van het OS updaten van 1 van de servers in het chassis...
(uiteraard via de console van de iDRAC NIC van die server, zogezegd)

;)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:00

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Mocht je toevallig meerdere NICs in de server hebben, dan is er nog een tweede optie waarbij je de DRAC niet nodig hebt. Je kunt de 2 NICs in een bond configureren en dan de NIC drivers één voor één updaten. Je blijft dan gewoon online met de server omdat de link redundant is opgezet.

Het updaten van een NIC driver via de DRAC is geen probleem, je kunt zelfs gewoon de NIC in het OS disablen. Het enige waar je problemen mee krijgt is als je bijvoorbeeld de firmware van de netwerkkaart zou gaan flashen. Dan ga je hardwarematig de toegang van de NIC verstoren aan de DRAC.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Heel helder Dexter, thanks. ;)