Firewire naar USB

Pagina: 1
Acties:

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12 21:31
Mijn vader heeft nog een oude DV camera liggen met een lading bandjes erbi (met opnamen erop natuurlijk)j, nu loopt hij tegen het probleem op dat zijn nieuwe laptop geen Firewire meer heeft en ook geen expresscard slot en ik nergens Firewire naar USB convertors kan vinden, enkel controllers die via een expresscardslot (of PCI kaart) werken.

Bestaan deze dingen (ik hoop het toch wel.....) en waar zou je ze kunnen krijgen?

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:08
Het probleem zit meer aan de computerkant dan aan de camerakant, dus even een zetje naar OM :)
FV --> OM

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12 04:56
je zult toch echt een uitbreidingskaart voor de laptop moeten zien te vinden, heeft de laptop helemaal geen uitbreidings-sloten? USB naar firewire (zelfs met een adapter) bestaat voor zover ik weet gewoon niet

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:08
en ook geen expresscard slot
Denk het niet ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat zo'n convertor bijzonder moeilijk te vinden zal zijn, en bovendien erg duur. Firewire werkt op een heel andere manier dan USB, en is eigenlijk ook technisch superieur voor videotoepassingen. Firewire zorgt ervoor dat een constante hoge datadoorvoer mogelijk is, terwijl USB meer gericht is op hoge, maar wisselende, snelheden. Voor eenvoudige dataoverdracht is dat niet erg, maar voor een videostream wel. Daar mogen geen haperingen in zitten. Een eventuele convertor zou dus ook een soort van buffer moeten hebben om dit op te vangen.

Verwijderd

Heb lopen zoeken naar een Firewire naar Usb converter, maar inderdaad niet echt te vinden. S-vhs, composiet en component op zich geen probleem. Denk dat de TS er slimmer aan doet om een desktop te nemen, meerdere van mijn mobo's hier hebben standaard een firewire aansluiting er op zitten. Mocht dat echter bij TS niet het geval zijn, dan zijn er altijd nog Firewire kaartjes. Uiteindelijk een stuk goedkoper en net zo effectief.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik had ook al eens rond gezocht en misschien kan het volgende wel een oplossing zijn voor je vader, waarbij ook meteen wel redelijk handige software erbij zit om de films te editen.

http://www.pinnaclesys.co...ly/Studio+MovieBox+HD.htm

http://www.informatique.n...udio-moviebox-hd-usb.html

Voor zover ik kan zien zit er in elk geval een firewire aansluiting op en aan de beschrijving te zien word alles via een usbpoort naar de pc/laptop uitgevoerd.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12 21:31
Bedankt, waarschijnlijk gaat het dat kastje van Pinnacle worden, heb voor de zekerheid nog wel even die winkel gemailed of het voor deze toepassing geschikt is (niet dat je voor firewire naar firewire moet verbinden ofzo, hoewel ik het nut daarvan niet in zou zien....

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
LordLynx schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:55:
Bedankt, waarschijnlijk gaat het dat kastje van Pinnacle worden, heb voor de zekerheid nog wel even die winkel gemailed of het voor deze toepassing geschikt is (niet dat je voor firewire naar firewire moet verbinden ofzo, hoewel ik het nut daarvan niet in zou zien....
Firewire in/out is meer bedoeld voor bepaalde ( duurdere ) DV camcorders waarbij je van een externe bron iets kon opnemen op een DV bandje met de camcorder, dus ik denk wel dat dit bij die box van Pinaccle ook zo bedoeld is.
Pagina: 1