Ongelijke Voedingen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje... Is er iemand die weet of het kwaad kan als ik 2 voedingen in mijn computer heb (één maar 750 watt voor mijn computer excl. videokaart en een 650 watt voeding voor mijn videokaart) en deze verschillend opstart (zeg de videokaart voeding 1 of 2 seconde later)???? Alvast heel erg bedankt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor het initialiseren van bepaalde hardware in een bepaalde sequence, zou ik toch afraden om deze vertraging te hebben.

Zie alleen niet wat voor nucleaire reactor je hebt staan thuis, dat het met 1x 750W niet gevoed kan worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe specs zijn:
Case: Lian Li PC-A77FB
Motherboard: ASUS Z8PE-D12X
Processor: Intel® Core™ i7-980 Extreme Edition
Videocard: ASUS EAH6950/2DI2S/2GD5 (x2 Crossfire)
Memory: OCZ 16 GB DDR3-2400 Kit
HardDrive: Seagate ST32000542AS (4x 2TB)

Hoe dan ook, ik zou hem graag willen overclocken maar ik durf eerlijk gezegd geen kabels te gaan knopen uit angst dat ik de boel verkloot... En ik wil gewoon kijken tot hoever ik hem kan pushen ik heb waterkoeling alleen ik wil wat meer stroom... Maar tegelijk indrukken is dus geen optie?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Wat wou je dan tegelijk indrukken?
De powerknop zit op je moederbord, je moederbord hangt weer aan je eerste voeding.
Wat wou je dan indrukken voor je tweede voeding??

Om twee voedingen tegelijk op te starten zal je ze echt "aan elkaar moeten knopen". Op google en hier op Got is prima te vinden hoe dat moet. Je kan ook een kant en klaar kabeltje kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 27-01-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar een beetje een fatsoenlijke 750W voeding moet die setup toch wel kunnen trekken lijkt me. Prik het ding eens in een Wattmeter en kijk wat het ding doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wattmeter geeft 741.22 aan. Anyway ik kan ze tegelijk starten doormiddel van de voeding die ik op mijn videokaart wil aansluiten te laten starten zodra ik hem aanzet. Als ik hem dan aanzet en tegelijk mijn pc aandruk?

En is er een mogelijkheid dat ik mijn computer/videokaart verkracht als ik er eentje te laat indruk?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
Ik denk het niet, er komen piepjes uit omdat het BIOS denkt dat je geen videokaart hebt aangesloten, of hij start gewoon door met beeld op de onboard. Maar hoe wil jij de tweede voeding aansluiten? Je hebt het over ''te laten starten zodra ik hem aanzet''. Dit is vrij logisch, en de vraag is HOE je die voeding start, met een paperclip en het groene = zwarte draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:51
Waarom niet de voeding voor de videokaart eerder starten? Zorg wel dat je de massa's goed aan elkaar hebt hangen anders zal het snel gebeurd zijn met je videokaart/moederbord.

Persoonlijk denk ik dat je er beter aan doet om dan een 1KW voeding aan te schaffen, dat zal een stabieler resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

groen aan groen, probleem opgelost. starten ze allebei tegelijk, zo heb ik ook een tijd een losse thermaltake
5 1/4 inch vga voeding gehad, die alleen op de PCI-e connectoren zat, en met de groene doorgelust aan m'n hoofdvoeding.

maar, die 750W'er moet het wel trekken bij normale omstandigheden (gamen). orthos en furmark tegelijk (bijvoorbeeld) is niet een realistische situatie

overigens ben ik het er mee eens dat als het niet gaat je gewoon een zwaardere moet aanschaffen. als hij nou te traag inschakelt of je massa's om de een of andere reden niet goed aan elkaar zitten dan is het snel afgelopen met je hardware..

[ Voor 24% gewijzigd door powerflux op 27-01-2011 12:40 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat is het merk en type van jouw 750 Watt voeding? Zoals Terw_Dan al angeeft moet een beetje goede 750Watt voeding dit prima kunnen doen en ergens lijkt mij het sterk dat deze setup al 740Watt uit de wandcontactdoos haalt. Wat is de Pc precies aan het doen wanneer je dit meet?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

marcop23 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:34:
Dit is vrij logisch, en de vraag is HOE je die voeding start, met een paperclip en het groene = zwarte draadje?
Powerled op de ene kant van het relaitje en de zwart-groene combo van de tweede voeding op de andere kant. Moet lukken, toch? Let wel op met slaapstand, want dan gaat de powerled knipperen :)

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
mieJas schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:46:
[...]

Powerled op de ene kant van het relaitje en de zwart-groene combo van de tweede voeding op de andere kant. Moet lukken, toch? Let wel op met slaapstand, want dan gaat de powerled knipperen :)
neem dan gewoon de 12v van een molex connector van voeding1 of het relais aan te sturen.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok naja, heel erg bedankt jongens. Ik heb maar gewoon een 1200 watt voeding aangeschaft. Het werkt perfect en ik heb mijn I7 weten te overclocken van 3.2 naar 4 GHZ. Hehe onnodig maar ben blij met het resultaat. Nogmaal heel erg bedankt voor jullie hulp. Mischien dat als deze pc oud is ik de drie voedingen eens met elkaar verbind =P .
Pagina: 1