Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Ik ben helemaal de weg kwijt en gooi zowat een laptop uit het raam. (het is niet eens de mijne)

Vanmiddag ben ik begonnen met het opnieuw te installeren van een laptop van een kennis. (asus a7d)
Er zat een licentie van XP Home bij dus ik wilde een Windows XP Home SP3 OEM cd gebruiken om vanaf te installeren. Druk op een toets om door te gaan.. Windows is bestanden aan het laden.. zwart scherm met cursor.. einde verhaal. De cursor blijft knipperen en er gebeurt verder helemaal niks. De cd stopt ook met draaien een het deert niet als je hem eruit haalt.

Afijn, ik heb een hoop geprobeerd maar ik kom er niet uit.

Om het even op te sommen:
-Bios reset naar default, gekeken of er een instelling verkeerd stond.
-Tig andere XP cd's gedownload (zonder SP, SP2, andere SP3) echter geven ze hetzelfde resultaat.
-CD's proberen te booten op mijn eigen pc, geeft geen problemen.
-Nieuwste bios geflasht.
-Setup laden zonder de HDD erin.
-Google afgestruind.

Nu komt het gekste nog van alles, ik had voor de grap ook nog een XP Professional zonder SP liggen. En tot mijn grote verbazing gaat die gewoon door de setup heen en presenteert mij na een half uurtje ratelen een desktop! Zo probeerde ik later nog een Windows 7 setup en die werkte ook prima.

Om op onderzoek uit te gaan en te kijken of het wellicht lag aan een Home<>Professional conflict met de laptop heb ik een OEM XP Pro SP3 cd geprobeerd. Die cd wilde ook niet opstarten en gaf weer de knipperende cursor. Als laatste heb ik geprobeerd om de cd te hotswappen met die van de werkende professional cd maar dat kan natuurlijk niet omdat het een professional cd is.

Het enige wat ik nog kan bedenken is de i386 map van de xp pro cd te overschrijven met die van de home cd. Ik weet alleen niet of dit zomaar mogelijk is.

Verder weet ik niet meer wat ik zou kunnen doen, hopelijk kan iemand me helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Misschien combinatie van CD + CDROM.

Maak je CD heel goed schoon alsmede de lens van je CD-ROM speler - gebruik een watte staafje en veeg hiermee heel voorzichtig je lens schoon.

Heeft bij mij een keer geholpen.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Stom om die niet te vermelden, dit heb ik al gedaan. Beide heel schoon maar ook dat had geen nut. Het probleem is dat de laptop niet op wil starten vanaf USB, dus ook geen usb cd speler.

Verder heb ik ook nog geprobeerd om vanuit Windows de setup te starten en dan opnieuw op te starten om zo de setup vanaf de hd te laten doen. Daarbij stopt hij ook op dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
recovery partitie? Is die al weggewerkt? Soms wil die ook nog wel eens roet in het eten gooien en imo is het inmiddels verouderde software die daar staat. Dus die zou je (wanneer aanwezig) ook nog kunnen verwijderen.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Recovery partitie is er niet, de andere partities zijn ook weg.
Verder heb ik nu de cd erin gedaan en ongeveer 6 uur gewacht, nog steeds geen vordering.

Ander detail, bij de werkende xp installatie loop hij vast op het moment dat hij de driver voor standaard pci naar usb host driver installeert. De driver voor USB dus, zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Start een linux live CD wel goed? Kwam dit tegen, ziet er handig uit:
http://www.inquisitor.ru/about/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Ik zal eens naar die cd kijken, dankje.

Doordat ik de partities op de schijf gerepareerd heb doet de recovery cd die erbij zit het ook weer. Echter geeft ook deze dezelfde fout. Hij kopieert een recovery image naar de HD om vanuit daar te installeren. Het eerste stuk gaat goed (cd1/cd2) vervolgens moet de driver cd erin en start hij opnieuw op.

Dan gaat hij de opstart omgeving van xp laden, komt het xp opstart scherm in beeld (professional?) maar er gaat geen balkje van links naar rechts. Na een herstart gaat hij snel door de eerste fase van de Windows setup en geeft dan wéér de knipperende cursor!

Zou het kunnen zijn dat het allemaal gewoon niet werkt door kapotte USB aansluitingen op het mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Subtiel schopje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat gebeurt er als je de installatie van Windows XP start vanuit Windows RE (32-bits)?
Windows RE staat op de Windows Vista en 7 installatie DVD. Bereikbaar onder "Repair my Windows"

[ Voor 36% gewijzigd door Trommelrem op 01-02-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Trommelrem schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:22:
Wat gebeurt er als je de installatie van Windows XP start vanuit Windows RE (32-bits)?
Windows RE staat op de Windows Vista en 7 installatie DVD. Bereikbaar onder "Repair my Windows"
Bedoel je dan via de CMD die in de Windows 7/Vista setup dvd zit? Daarna CD wisselen en winnt32.exe vanaf de XP cd te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Precies. Middels Shift-F10 of middels de "Repair My Computer" optie.
Als het goed is dan plaatst winnt32.exe de juiste bootsector op de harde schijf. Ik heb het in het verleden weleens gedaan met WinPE, maar feitelijk is dat hetzelfde als WinRE (Repair My Computer). Ik weet niet meer welke problemen ik tegen kwam en of er uberhaupt problemen waren, maar uiteindelijk werkte het wel.
Pagina: 1