Van Fans naar waterkoeling - HELP-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yo!

Graag wil ik mijn complete systeem ombouwen naar waterkoeling. Ik weet daar weinig vanaf en wil dan ook graag jullie hulp en advies.
Dit is mijn huidige systeem:
Motherboard: ASRock 870 Extreme3
CPU: AMD Athlon II X2 245 Processor @ 2.90 GHz
RAM memory: Kingston HyperX 8 GB DDR @ 1333 MHz
HDD: Western Digital 1 TB SAT3
Video card: 2 X Radeon HD 5850 Black Edition 1 Gig DDR5
Sound card: Creative Xtreme Fidelity - Xtreme Gamer
DVD-player: Pioneer DVR-S18L
Powersupply: Corsair Professional Series HX 750W
Case: Aerocool Vx-e Pro
Ik wil dit complete systeem in mijn andere computer kast doen, een Thermaltake Shark (zwart). De CPU wordt geupgrade naar een AMD Phenom II x6 1100T.
Wat voor soort koeling kan ik het beste aanschaffen voor een goede prijs?

Bedankt alvast.

YoYo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomaar op deze manier een topic plaatsen is niet de bedoeling. Deze FAQ lijkt me een goed startpunt Cooling FAQ , verder kun je de http://gathering.tweakers.net/forum/find gebruiken en ook natuurlijk zoeken op Google behoort tot de mogelijkheden om meer te weten te komen over watercooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Het is ook handig te melden wat je allemaal wil waterkoelen, alleen de cpu, cpu + gpu. Of zelfs de chipset en het ram.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WIll moederbord, cpu en vid.kaarten gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Wel gewaagd om gelijk met zo'n setup en zonder waterkoeling kennis te beginnen aan waterkoeling.

Ik hoop dat je engels kan, want dan moet je hier even kijken. Succes! op die site staan verder hele toffe dingen en ideeën e.d.

Ga er maar eens rondneuzen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Moederbord d.m.v. waterkoeling gaat helaas niet lukken, overigens kan je je afvragen of mobo koelen wel optimaal is gezien meerderheid van koeling altijd is gericht op componenten op moederbord en niet het moederbord zelf.

Een uitgebreide koeling set zal er als volgt uitzien:

Pomp, Radiator, Slangen, Heatsinks voor GPU, CPU, Chipset en Geheugen, echter komen er ook meer waterkoelings sets voor andere (minder belangrijke) componenten.

Als beginner zou ik met CPU + GPU beginnen, dat onder controle krijgen en later uitbreiden naar chipset + geheugen. Je specs gezien is geheugen en chipset koeling ook niet echt nuttig tenzij je zelf de voltage gaat regelen en timings aanpassen van geheugen en vervolgens de X6 gaat OCen waardoor je je Chipset onder druk zet.

Hopelijk helpt dit je opweg met de zoektocht via de bekende wegen!
Pagina: 1