PC Geïnfecteerd met Peid.exe. Hoe op te schonen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 08:14
Hallo allemaal,

Ik vermoed dat enkele dagen geleden mijn pc geïnfecteerd is geraakt. Hoe en waarom is me voorlopig een raadsel.

Mijn betaalde versie van MBAM wilde niet meer starten, en dus heb ik die even verwijdert en een gratis versie geïnstalleerd, puur om te kunnen scannen. Deze vond het volgende geïnfecteerde proces: http://www.prevx.com/file...77818552-X1/PEID.EXE.html

MalwareBytes kan het proces verwijderen, maar na iedere herstart staat het weer terug in dezelfde map. Ook wordt er om de zoveel tijd een Internet Explorer venster geopend met een advertentie erin.

Via HJthis heb ik een scan gedaan en daaruit blijkt dat er veel regels zijn met (file missing) erachter. Deze regels zijn niet te verwijderen, en komen bij de volgende scan gewoon weer terug.

Afgezien van deze internet explorer advertentie is me nog weinig vreemds opgevallen. Ik hoop dat iemand me kan assisteren om dit ongedierte van mijn pc te krijgen ;)

PS: Hier is mijn Hijackthis log: http://www.2shared.com/file/o88feiWa/hijackthis.html

Met vriendelijke groet,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Al in veilige modus gescanned met MBAM en HiJackThis? Werkt meestal net even wat beter :).

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:29

dutch_camel

It's Orange!

Andere optie: Kaspersky RescueDisk 10.
Branden op CD, en scannen. Ja, het is legaal ...

Link: http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Bedankt voor de tips tot zover. Ik zit nu even op school, zodra ik weer thuis ben ga ik het allebei proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 18:12
Algemene tip
Stel voor jezelf ten allen tijde een bepaalde tijd in die je kwijt wil zijn aan reparatie, voordat je een herinstallatie doet. Het is hardstikke leuk als je na bijvoorbeeld 20 uur klooien het probleem hebt opgelost, maar als je dan terugkijkt had je beter na 5 uur klooien kunnen besluiten al je documenten te backuppen en een Windows hersintall te doen... Deze instelling heeft mij al menigmaal ontzettend veel tijd gescheeld...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders kijken of je aan G Data kunt komen,zeer effectief als het om virussen e.d. gaat. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
@ Lenny77, het is altijd handig om opnieuw te installeren. Aangezien ik het meeste van mijn bestanden op een NAS heb staan is dat ook wel mogelijk, maar graag zou ik weten hoe ik dit probleem kan oplossen, zodat ik dit in het vervolg makkelijker kan verhelpen.

Ik heb zojuist in veilige modus gescanned met malwarebytes. Deze heeft peid.exe gevonden en verwijdert. Ik zie hem nu niet meer terug in de map waar hij stond, dus dat is goed nieuws ;) Wat ik wel nog steeds heb is de advertentie die steeds opent in internet explorer. De 17! file missing entry's in Hijackthis kunnen ook niet worden verwijdert... Weet iemand misschien waar ze vandaan komen en of ze schadelijk zijn?

Overigens heb ik vrijwel nooit problemen met deze pc. Heb altijd gedacht dat de bescherming van malwarebytes voldoende was.. Maar ik zie wel in dat het nu handig kan zijn om een virusscanner erbij te nemen :P Ik wil dan wel graag een niet al te dure of gratis versie, en eentje die mijn systeem niet vertraagt. Als G-data daar aan voldoet dan zal ik hem weleens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Niemand een idee over het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gratis virusscanner van Windows zelf. Microsoft security essentials. Ik zou spuwde s&d laten draaien voor je pop up bij internet explorer. En op het einde alles opkuisen met ccleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Spybot s&d heeft het gedaan voor me. Thx voor de tip man ;)

Grtz
Rick
Pagina: 1