[OSX] screenshot gaar

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:42
Sinds een tijdje heb ik een probleem met screenshotten op OSX.

Via de combinatie cmd-shift-4 kan je een gedeelte van het scherm capturen, wat prima werkt, als je daarna op spatie drukt kan je een enkele window capturen, maar dat werkt bij mij niet meer.

Het lijkt alsof hij dan alsnog het hele scherm wil capturen, maar het resultaat is een leeg plaatje op de resolutie van mijn scherm? Zijn er meer mensen met dit probleem?

Een screenshot van het screenshot maken (wanneer ik dus op spatie heb gedrukt, en hij normaal een 'enkele window' een blauwe waas geeft is hier te zien: http://cl.ly/4DTv

Het is net alsof er een transparante window altijd geactiveerd is ofzo, weet iemand raad.

Een schreenshot van een gedeelte (cmd-shift-4 zonder daarna spatie) werkt wel gewoon, alsook een schreenshot van alles (cmd-shift-3)

[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 26-01-2011 22:57 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-12-2025
Misschien Grab als alternatief gebruiken?
Wikipedia: Grab (software)

Zit als het goed is al in het systeem.

Probeer ook eens de Apple key i.p.v. de CMD key.

• ZpAz
De Apple key is de CMD key, enkel heette hij vroeger Apple key ;)

En ik vond het huidige systeem gewoon erg makkelijk, geen extern programma, klikken en hij plaatst een mooi plaatje op het bureablad. :)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Probeer eens wat software uit te schakelen en het dan nog eens te proberen. Er zit vast een of ander tooltje dwars.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Er is ook gewoon een OSX standaard progje dat 'Schermafbeelding' heet. Bij hulpprogramma's geloof ik.
Werkt die wel goed?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 20:09
Ik heb hetzelfde probleem. Heb ook het idee dat het aan een 3rd party appje ligt.
Misschien hebben we iets dat overeenkomt?

Ik merkte het toen ik VMWare draaide met Win7.

PSN: Sluuz

• ZpAz
Ik heb parralels er op staan, maar die staat momenteel uit. Heb VMWare er wel op gehad, maar weer verwijderd.

Pagina: 1