Toon posts:

Reinstall Mac Snow Leopard ==> Hulp nodig Savegames iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Evening,

Ik heb een groot probleem waar ik niet de oplossing van kan vinden....

Ik heb een iMac met de laatste verise van Snow Leopard (10.6.6), een iPod nano 6g, een iPhone 3GS met de laatste versie (4.2.1) en een iPhone 4 met 4.2.1

Ik gebruik een externe HD voor Time Machine backups en heb enkele weken geleden het briliante idee gekregen om handmatig via Finder de oude backups van enkele maanden terug te verwijderen omdat ik schijfruimte nodig had. Vorige week wilde ik mijn iphone aan de Mac koppelen en toen was plots mijn gehele iTunes bibliotheek leeg. Alle apps em muziek stonden nog wel op hun plek in Finder, maar iTunes zag niets meer.

Ik heb toen gedacht om snel en makkelijk te doen door de Time Machine backup van de dag ervoor simpelweg terug te zetten, maar doordat ik die oudere backups verwijderd had ging het hier fout (ik had er geen rekening mee gehouden dat de Time Machine backups incrementeel zijn). Na een restore werkte mijn Mac voor geen meter meer, crashte om de minuut en was onwerkbaar. Ik had gelukkig al mijn belangrijke data zowieso al op een externe HD staan dus ik dacht slim te zijn.

Ik heb toen heel OSX opnieuw geinstalleerd vanaf de officiele DVD en ben weer begonnen met het installeren van sw. Ook iTunes heb ik weer geinstalleerd en ik heb de library weer gevuld met alle muziek en apps die ik op de externe HD had staan als backup.

Alles goed en wel, tot ik mijn iPhone wilde synchroniseren. Door de herinstall ziet iTunes het als een nieuwe bibliotheek waardoor hij mijn iPhone eerst wil wissen om vervolgens weer alles erop te gooien. Dit zelfde gedrag zie ik ook met mijn iPod Nano. Nu heb ik dankzij Pod to Mac alle info van de iPod Nano (song ratings en playlists) kunnen overpompen naar iTunes, maar op mijn iPhone(s) heb ik nog iets veel belangrijksers staan.

Ik wil niet al mijn savegames en app settings kwijt raken !!!
Mijn iPhones (3GS is van de vriendin) zijn beiden niet gejailbreaked.

Via de app iPhone Explorer kan ik rondsnuffelen in de iTunes backup van mijn iPhone en daarin kan ik theoretisch alle savegames zien staan en ook aanpassen (denk ik).

Mijn vraag is echter:
Wat kan ik doen om mijn iPhones weer te kunnen synchroniseren met mijn (nieuwe) iTunes bibliotheek ZONDER dat ik de Savegames kwijt raak. Ik ben eventueel ook wel bereid om tot een Jailbreak over te gaan, niet voor de apps want die heb ik echt ZAT, maar alleen om de savegames te kunnen bewaren. Zoals aangegeven zijn de iPhones altijd officieel geweest en ik heb dus nooit iets met Jailbreaken gedaan op beide phones.

Mijn dank is ENORM aan iedereen die de moeite neemt dit te lezen en me probeert te helpen aangezien ik langzaam wanhopig begin te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Is de backup een IPSW-bestand? Dan kan je volgens mij alt- of option-click doen op de restore button en handmatig een bestand selecteren waarmee je de iPhone wilt restoren.

[ Voor 0% gewijzigd door NiteSpeed op 26-01-2011 23:04 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, tenminste ik zie nergens een IPWS bestand staan, alleen onder de map Users\Username\Library\Application Support\MobileSync\Backup zie ik een map staan met allerlei karaters met daarin honderden bestanden met allerlei karakters waar je nergens iets uit kunt halen. Aangezien dat volgens mij de plek is waar iTunes de backups opslaat (en dus iPhone Explorer de backups opent), zal dit het enigste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kopieer de backup eerst even naar een veilige plek. Laat iTunes vervolgens je iPhone syncen, zodat hij leeggemaakt wordt. Download al je apps opnieuw zodat ze in iTunes staan. Kopieer daarna de backup terug naar de oude locatie en kies in iTunes "Restore from backup"' waarbij je de backup selecteert die je hebt gekopieerd. Dan wordt je iPhone weer hersteld naar de situatie van je backup, inclusief je instellingen en savegames. ITunes zal alleen bij het terugzetten van je muziek misschien een probleem melden, omdat volgens mij niet de muziek zich in de backup bevindt, maar de verwijzingen naar je iTunes Library maar muziek kun je zelf weer terugzetten en syncen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt plausibel genoeg om te kunnen werken. Ik ga het vanavond meteen proberen en zal het resultaat hier posten. Many thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Succes! :)
Ik had afgelopen week iets anders, maar wel een beetje vergelijkbaar. Ik had m'n iPhone gejailbreakt (vooraf wel een backup veilig gesteld) en daarna nog gesynct met iTunes, maar de jailbreak viel tegen. Toen heb ik m'n iPhone via iTunes hersteld en daarbij gekozen om hem als compleet nieuwe iPhone in te stellen. Resultaat was een iPhone met alleen de standaard aanwezige apps. Op die lege iPhone heb ik de backup van voor de jailbreak gerestored op de manier die ik hierboven heb beschreven en daarna was m'n iPhone weer precies hetzelfde als voor de jailbreak, terwijl hij dus een half uurtje daarvoor nog helemaal leeg was.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1