on board geluidskaart werkt niet van Packard Bell

Pagina: 1
Acties:

• henk5
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08-2022
Hallo allen,
Ben nieuw op deze site en weet dus niet of alles volgens de regels gaat.
Maar ik heb het volgende probleem.
PC van Packard Bell met moederbord MS6323 ver2.met pentium 3 processor
de harde schijf is gecrast dus alles weg. Dus ook het backup bestand van de af fabriek installatie.
Nu andere harde schijf er in en windows ME er opgezet (is een computer vooral voor meet doeleinden)
alles aan de praat gekregen behalve het geluid.
volgens de bios is de geluidskaart on board AC'97audio.
Op de cd van windows staat geen driver voor deze audio kaart.
na opstarten foutmelding geluidskaart niet geinstalleerd.
vraag:welke driver heb ik hier voor nodig en waar kan ik die vinden??

Groeten Henk

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk even op de site van PB naar drivers.

• henk5
PilatuS schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:16:
Kijk even op de site van PB naar drivers.
Sorry,Welke site is dit, ik ken geen site van PB

Henk

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of kijk op het moederbord naar de audio codec en zoek daar drivers voor. Zo uit m'n hoofd is dit een MSI OEM bord (inderdaad de MS-6323, door PB de 'Luna' genoemd) met een Via ApolloPro133A chipset en een Realtek of Via AC'97 codec. Kijk dus even welk van de twee het is (klein chipje net onder de audio-uitgangen, achter de eerste PCI slot iirc) en zoek daar de drivers voor op de site van Realtek of van Via.

Of er nog enigszins recente drivers voor WinME zijn is maar de vraag - het wordt niet meer ondersteund en is nooit bepaald de favoriete MS besturingssysteem geweest. Ik zou eerlijk gezegd ernaar neigen om WinXP te installeren als je genoeg (>256MB) geheugen hebt, of om Win98SE te gebruiken als je minder hebt. WinME is vleesch noch visch en staat als instabiel en inefficient te boek.

Oslik blyat! Oslik!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PB -> Packard Bell, misschien?

Maar voor zover ik weet zit er een aangepast MSI moederbord is en de drivers die je nodig gaat hebben, zijn zeeeeer waarschijnlijk de VIA 4-1 AC'97 drivers.

Dank he, dion_b...

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 26-01-2011 22:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
henk5 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:23:
[...]

Sorry,Welke site is dit, ik ken geen site van PB

Henk
PB = packardbell.

http://www.packardbell.nl/

Even opzoeken welk type PC je hebt en daar de drivers voor zoeken op de site.

Edit: Als die er niet meer op staan kan je ook Unknown device identifier installeren en dan kan je zien om welke apparaten het gaat, daar dan vervolgens de drivers voor zoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 26-01-2011 22:29 ]

• henk5
Allen bedankt voor de snelle reactie ga morgen het bestand downloaden en installeren.

heb nu het bestand gedownload en op de pc geinstalleerd maar de geluidskaart werkt niet geeft de volgende fout in apparaat beheer
Realtek AC'97 audio for VIA (R) audiocontroller
Hardware versie 032
Apparaat status:
De NTKERN.VXD
MMDEVLDR.VXD apparaat laadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden [code 2]
Het geluids ic op het moederbord staat op: V/A VT161A en dan nog wat onduidelijke nummers.
Tijdens het installeren in stuurprogramma's bijwerken kon de volgende programma's niet gevonden worden ALCRMV.EXE en ALCXWDM.SYS deze handmatig naar de juiste locatie verwezen en werden dan ook gecopieerd naar windows.
Na opstarten weer de dezelfde fout.
Wie heeft een sugestie wat het probleem is.

Henk

[ Voor 79% gewijzigd door henk5 op 27-01-2011 22:06 ]

• henk5
Heb nu het bestand gedownload en op de pc geinstalleerd maar de geluidskaart werkt niet geeft de volgende fout in apparaat beheer
Realtek AC'97 audio for VIA (R) audiocontroller
Hardware versie 032
Apparaat status:
De NTKERN.VXD
MMDEVLDR.VXD apparaat laadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden [code 2]
Het geluids ic op het moederbord staat op: V/A VT161A en dan nog wat onduidelijke nummers.
Tijdens het installeren in stuurprogramma's bijwerken kon de volgende programma's niet gevonden worden ALCRMV.EXE en ALCXWDM.SYS deze handmatig naar de juiste locatie verwezen en werden dan ook gecopieerd naar windows.
Na opstarten weer de dezelfde fout.
Wie heeft een sugestie wat het probleem is.

Henk
Pagina: 1