• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:56
Hallo :+

Als volgt mijn problemen.

Stof:
Ik heb ontzettend veel last van terugkerend stof elke paar dagen. Voornamelijk bij me beeldschermen en rondom.
Hoe gaan jullie hiermee om?
http://i52.tinypic.com/169hzrq.jpg

Koeling:
Maakt het veel uit dat dat ding op de grond staat of? Het is namelijk zo normaal stond die altijd op de grond zonder wat eronder, maar ik heb er maar een plank onder gelegd omdat...het kan? |:(
http://i51.tinypic.com/124a4ie.jpg
(Ja die kabels ga ik morgen netjes opruimen)

Ik zit te denken om de boel een beetje te verplaatsen, misschien de pc op de bureau doen? wel minder plek, en meer lawaai(stock am3 koeler -.-) maar dan heb ik iedergeval wel meer been ruimte! O-)

Dus graag tips en vertel hoe jullie het hebben gedaan!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

in mijn kast zitten stoffilters, dus die plukken die daarop komen pluk ik er af en toe vanaf :+
verder trekt mijn beeldscherm ook stof aan, terwijl mijn tv (sony bravia) dit helemaal niet heeft, in het jaar dat ik hem heb heb ik hem nog nooit afgestoft

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1x per jaar met de compressor door de PC heen.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-01 10:24
ik zie daar trouwens volgens mij ook een harde schijf op een subwoofer staan. niet doen! alle subs trillen namelijk heel hard. en dit is zeker niet goed voor je hardeschijf. ze kunnen veel aan, maar dergelijke martelingen vinden ze echt niet leuk. zeker niet als ze aan staan tijdens het kijken van een leuke film.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PilatuS schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:35:
1x per jaar met de compressor door de PC heen.
uit de meeste compressors komt ook een beetje water, en daar komt bij dat de stofzuiger afdoende is voor een pc ;)

• PilatuS
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:39:
[...]

uit de meeste compressors komt ook een beetje water, en daar komt bij dat de stofzuiger afdoende is voor een pc ;)
Stofzuiger zorgt ook voor statische elektriciteit, zeker niet aan de raden dus. Doe al jaren PC's schoonmaken met de compressor en heb nog nooit water gezien. Het water dat er dan misschien uitkomt wat ik niet zie heeft nog nooit schade veroorzaakt.

• s1ck
supersnathan94 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:38:
ik zie daar trouwens volgens mij ook een harde schijf op een subwoofer staan. niet doen! alle subs trillen namelijk heel hard. en dit is zeker niet goed voor je hardeschijf. ze kunnen veel aan, maar dergelijke martelingen vinden ze echt niet leuk. zeker niet als ze aan staan tijdens het kijken van een leuke film.
Haha bedankt voor de tip!
Kom er nu eigenlijk pas echt achter, ding staat er al ruim een jaar. Zal het een leuk plekje geven O-).
Maar jullie adviseren ook niet de pc op het bureau te zetten (ivbm stof toename)?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mijn stofzuiger is nog nooit geladen geweest :P

edit: die woofer gaat echt geen problemen geven, daar is hij veel te klein voor..

[ Voor 47% gewijzigd door Brilsmurfffje op 26-01-2011 21:43 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:45

FeaR

In GoT we trust

PilatuS schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:41:
[...]
Stofzuiger zorgt ook voor statische elektriciteit, zeker niet aan de raden dus. Doe al jaren PC's schoonmaken met de compressor en heb nog nooit water gezien. Het water dat er dan misschien uitkomt wat ik niet zie heeft nog nooit schade veroorzaakt.
Mocht er wat water meekomen uit de compressor kan het toch geen schade aanrichten als alles goed opgedroogd is. Ik werkte vroeger nogal veel met die bussen perslucht, maar daar ben ik mee gestopt: daar komt meer vocht mee uit dan uit een deobus!

Verder lang leve stoffilters inderdaad :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PilatuS
  • Niet online
Mijn PC heeft voor de intake fans ook stoffilters en die maak ik regelmatig schoon. Dan nog mag 1x per jaar de compressor er wel even doorheen. Vooral in de radiatoren gaat altijd behoorlijk wat stof zitten. Als je daar dan de compressor onderzet is het ongelofelijk wat daar na 1 jaar voor een wolken stof uitkomen :P

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-01 16:43
ach niet aanstellen met de stofzuiger.
Als je gewoon niet lomp doet, en rustig aan doet komt het goed... dit geldt eigenlijk voor alles.

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 16:30
Ik heb geen last van stof, maar wel van geluid (want mijn pc staat op mijn bureau ;). Ik gebruik 1 intake en 1 exhaust voor mijn computer dus de airflow zit goed. --> geen last van stof meer door stoffilter. Ik had eens m'n pc op de grond staan en die zat vol met stof...

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:45

FeaR

In GoT we trust

Computer op de grond is funest inderdaad. Hier een PC die ik op het werk binnen kreeg, ding had jaren op de grond gestaan en nooit naar omgekeken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nIGd75mEFohiukcrDYViHCNF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zb4CrKSjRXREl4JioiBQbyqH/full.jpg

Dan helpt zelfs een busje perslucht niet meer, daar is de compressor overheen gegaan :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zoveel stof is ook nog gevaarlijk, 1 vonkje en je hebt een fijn brandje..

• PilatuS
  • Niet online
Tijdje terug de volgende PC tegen gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1aZENoGOzfMmwPFdi8yzyRA5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/15sLnLJ9VkEi2aHoe7723iIy/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6lULDwGVE1MbuUh9wphnILVu/full.jpg

Altijd leuk om te zien. Wel schoonmaken met de compressor en dan je adem inhouden. Geen zin om 3 jaar vieze zooi in te ademen. Helemaal als je bedenkt hoeveel procent van stof dode huidcellen zijn :P

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dat is echt gewoon ranzig, de keuken van welke frituur tent dan ook ziet er frisser uit

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 23:57
Geweldig topic, ik zou meer foto's heel fijn vinden... :Y

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:52
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad. De eenvoudigste oplossing is om met een stofzuiger al het stof eruit te halen en vervolgens de behuizing minimaal 10cm van de vloer te houden.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en stoffilters, als je ziet wat daar allemaal in blijft hangen, scheelt ook dat de fans dan niet zo stoffig worden en dus beter blijven functioneren

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier staan een berg:
http://www.theregister.co.uk/2010/11/26/ventblockers_2/

Zelf eens van een betonbedrijf een pc schoongemaakt waar letterlijk niks meer van het moederbord te zien was, alles onder een 1cm dikke laag betonstof :P PC uitgeschud en busje perslucht er doorheen.

edit: laatste pagina even overslaan als je een zwakke maag hebt :P

[ Voor 11% gewijzigd door wagenveld op 26-01-2011 23:58 ]

• s1ck
wagenveld schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:54:
Hier staan een berg:

Zelf eens van een betonbedrijf een pc schoongemaakt waar letterlijk niks meer van het moederbord te zien was, alles onder een 1cm dikke laag betonstof :P PC uitgeschud en busje perslucht er doorheen.

edit: laatste pagina even overslaan als je een zwakke maag hebt :P
Gadverdamme die laatste, ik bekijk die pagina's en toen ik terug kwam zag ik je edit pas.
Naja ik ga proberen filters te regelen en ik ga 2 weken pc op bureau doen, kijken of het verschil heeft!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

...
The spider looks well-fed, though.
_/-\o_

Zelf getuig ik over bruin sigarettenstof: m'n kamer rook er een week nadien nog naar :(

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-12-2025

Gilraen

The audacity!

Pretty smart spider, moet je toegeven... ;)

Errug smerig wel btw, al deze foto's. Lekkah! :D haha leuk topic.

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

• Nelfrikandel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-01 11:43
FeaR1986 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:43:
Ik werkte vroeger nogal veel met die bussen perslucht, maar daar ben ik mee gestopt: daar komt meer vocht mee uit dan uit een deobus!
Wat gebruik je nu dan?! >:)

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Deodorant :D

nah, alle gekheid aan de frituurspies, ik denk een compressor.

[ Voor 73% gewijzigd door Niekleair op 27-01-2011 15:39 ]

[img]error.jpg[/img]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:13
Wat sowieso werkt is de PC op een bureau zetten, een overdruk creeeren in je PC. Maar je komt niet onder het uitstoffen uit.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
BlackWhizz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:15:
Wat sowieso werkt is de PC op een bureau zetten, een overdruk creeeren in je PC. Maar je komt niet onder het uitstoffen uit.
Overdruk creeren?? je bedoelt meer intake(bijv 2) als exhaust(bijv1)?
Heb gelezen dat dit slecht is voor de airflow en koeling.
Daarnaast vroeg ik me af waar je uberhaupt stoffilters kan kopen, ik kan ze namelijk nergens vinden. (120mm)

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-01 12:16
Stoffilters maak je van je moeders oude panties (no joke)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Je krijgt ze ook bij nieuwe stofzuigerzakken. Zijn wel dikker dan panties, dus zal de airflow meer doen afnemen. Voordeel is wel goed uitwasbaar voor een paar keer :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:13
laurens.janssen schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:05:
[...]

Overdruk creeren?? je bedoelt meer intake(bijv 2) als exhaust(bijv1)?
Heb gelezen dat dit slecht is voor de airflow en koeling.
Daarnaast vroeg ik me af waar je uberhaupt stoffilters kan kopen, ik kan ze namelijk nergens vinden. (120mm)
Jup. Dat bedoel ik.

En wat is slecht? Silverstone werkt juist met dit principe. Het nadeel is dat je lucht lastiger kan sturen omddat het overal een makkelijke uitweg heeft. Met een onderdruk heb je dat niet. Maar meestal scheelt het maar 1 of 2 graad (HW.info heeft hier een artikel over gehad).
Pagina: 1