Toon posts:

Videokaart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een nieuwe videokaart kopen maar, ik heb een hp pavilion p6620nl (niks aan veranderd) maar nu is het probleem (volgens mij) dat ik geen pci-e 2.1 x16 uitbreidings sleuf heb. maakt dat uit als ik deze video kaart koop, kan mijn voeding deze videokaart wel aan, zal deze videokaart wel in Pc als je kijkt naar het aantal centimeters? passen en als de voeding het niet aan kan welke voeding ik er dan bij moet halen voor hij goed werkt?

PS: ik heb het over videokaart: sapphire amd hd6870 1gb

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 19:54 ]

Verwijderd

dit moet makkelijk gaan als je voor karten van 100 euro of minder kykt anders denk ik dat je problemen krijgt met je voeding voor de rest moet alles passen en werken.
MvG aaron

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
Is nog een redelijk recente computer zie ik. De voeding gaat een probleem zijn, die ga je sowiezo moeten vervangen. PCI 2.0 x16 moet die kaart ook gewoon mee werken, dat heeft die pc wel. (ga ik even uit van de HD6870. Voor een HD5750 of iets dergelijks moet de voeding het wel kunnen trekken

@ hierboven: interpunctie en spelling..oja, en zinsopbouw.

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 26-01-2011 19:29 ]

Verwijderd

nee hoor die voeding trekt het wel maar,, nu komt ut!
de levensduur van de voeding zal wel van gemiddeld 5-10 jaar
naar: 2,5-5 jaar gaan.

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:28:
Is nog een redelijk recente computer zie ik. De voeding gaat een probleem zijn, die ga je sowiezo moeten vervangen. PCI 2.0 x16 moet die kaart ook gewoon mee werken, dat heeft die pc wel. (ga ik even uit van de HD6870. Voor een HD5750 of iets dergelijks moet de voeding het wel kunnen trekken

@ hierboven: interpunctie en spelling..oja, en zinsopbouw.
welke voeding zou jij aan raden om de videokaart goed te laten functioneren?

• FastFred
Voor de huidige hardware incl. de nog te kopen HD6870. Een 450 a 500Watt voeding. Van een beetje een fatsoenlijk merk, Corsair, Coolermaster, beQuiet! en dergelijke

Absoluut never nooit geen X-gear, Sweex of Trust/Konig achtige zut halen, net zo goed meteen je pc in de fik steken
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:31:
nee hoor die voeding trekt het wel maar,, nu komt ut!
de levensduur van de voeding zal wel van gemiddeld 5-10 jaar
naar: 2,5-5 jaar gaan.
Gokje: jij weet niet welke voeding er in die pc zit, hoeveel Ampere die op de 12volt lijn levert en hoeveel Watt hij is. Door welk bedrijf hij geproduceerd wordt.

Dus hoe kun je dan zeggen dat de voeding het trekt?

[ Voor 47% gewijzigd door FastFred op 26-01-2011 19:38 ]

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

http://h20000.www2.hp.com...=4269976&prodTypeId=12454

specs ongewijzigd systeem.

#
Expansion Slots:

*
1 PCI Express x16 slot for graphics card
*
3 PCI Express x1 slots
*
1 PCI Express x1 minicard slot

Er zit dus een PCI-E 2.x slot in.
Maak je gebruik van een aparte videokaart? (de 5450 zoals aangegeven). Dan zal je die moeten verwisselen.

de 6870 zou moeten passen, mits je hem van de nodig prik voorziet. Alleen zit er maar een 300W power supply in, dat kan problemen gaan opleveren.
[...]

Elk A-merk voeding van minimaal 450W zou moeten volstaan. Minder werkt waarschijnlijk ook wel, maar iets marge kan geen kwaad.

Leuk die kant en klare systemen, ze proppen er het minimale in. Wil je wat veranderen kan je de helft van de onderdelen gaan vervangen :').

[ Voor 6% gewijzigd door Tripp op 26-01-2011 19:44 ]

specs

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[...]

Post eerst even de specs van je huidige voeding en kijk even of hij een 6 pins aansluiting voor de voeding van de videokaart heeft.
Ik zie dat jou pc pas een paar maand oud is? Dan zou het best kunnen dat je huidige voeding het wel aankan.

edit @ hierboven;

Ah 300 watt, dat wordt inderdaad krapjes, 450 van een A merk is inderdaad voldoende..
Toch, kijk even hoeveel ampere hij levert op de 12volt rail en welk mark het is.. ;)

@ hierbeneden;

Onzin! Iedere voeding moet theoretisch, mits voldoende prik, op elk standaard moederbord passen en jij hebt een standaard moederbord.. ;) (genoeg hp's van binnen gezien :X )

[ Voor 31% gewijzigd door Humma Kavula op 26-01-2011 19:58 ]

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
ik had ergens gelezen dat als je naar een nieuwe voeding kijkt ook moet kijken of het moederbord dat wel aan kan. is dit waar of dikke onzin?

• FastFred
Meestal is dat allemaal dezelfde aansluiting (daar is een wereldwijde standaard voor). Maar computer fabrikanten als HP en Packard Bell willen nog wel eens hun eigen aansluitingen hebben, die dus niet op alle voedingen passen.

Dat zul je dus ook even moeten checken, just to be sure

Verwijderd

Topicstarter
http://www.informatique.nl/131687/coolermaster-gx-550w.html zal deze voeding goed zijn als je kijkt naar of het goed werkt in combinatie met moederbord ect??

• FastFred
Dat kan ik van hieruit niet ruiken, de voeding zal prima voldoen, het is absoluut geen topmodel, zelfs een van de slechtere voedingen van Coolermaster (ieder merk heeft z'n goede en slechte modellen) schijnt het.

Of hij past in jou computer zul je zelf even moeten uitzoeken

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

---- 8)7

[ Voor 130% gewijzigd door Humma Kavula op 26-01-2011 20:23 ]

Wear Sunscreen!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit topic is ook handig voor info.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

• FastFred
Humma Kavula schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:09:
[...]

Van guru 3d, ik vrees dat die jij noemt niet voldoende is, deze verbruikt nogal wat.. ;)

Ik zou hier eens tussen shoppen..
Het gaat hier om een HD6870, die ongetwijfeld een tikkie zuiniger is als een GTX295 :P

In de war met dat andere topic denk ik?

Guru3D heeft daar ook braaf het advies van Nvidia opgevolgd. Een stevige 550/600Watt voeding moet ook al wel kunnen hoor ;)

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 26-01-2011 20:21 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

FastFred schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:20:
[...]

Het gaat hier om een HD6870, die ongetwijfeld een tikkie zuiniger is als een GTX295 :P

In de war met dat andere topic denk ik?

Guru3D heeft daar ook braaf het advies van Nvidia opgevolgd. Een stevige 550/600Watt voeding moet ook al wel kunnen hoor ;)
Yup! :o 8)7 Iets met man en 2 dingen tegelijk... :+

Wear Sunscreen!

Pagina: 1