Zover ik weet heeft Gigabyte wel degelijk UEFI maar mist alleen de grafische schil nog? Het artikel doet vermoeden dat dit compleet niet het geval is.Het uefi-bios van Biostar wordt gemaakt door AMI, ook wel bekend als American Megatrends Inc. Deze zogeheten Aptio Setup Utility lijkt sterk op een klassiek bios, maar heeft wel de technische mogelijkheden van een uefi. Gigabyte had ten tijde van de review nog een normaal bios, maar werkt voor zijn nieuwste moederborden aan een upgrade naar uefi.
Dit heb ik uit dit topic: naaitsab in "[Discussie] multi-core Intel's: Core 2, ..."
Verder heb ik nog wel kritiek op de inhoud van het artikel; de performance (op default snelheid zeker) is werkelijk absoluut niet interessant omdat die bijzonder marginaal is en gewoonweg niet merkbaar is.
Ik had veel liever gezien dat het artikel dieper inging op het hebben van echte USB3.0 / SATA600 poorten danwel het hebben van een extra controller die dit mogelijk maakt, en het performanceverschil daartussen. Dat is namelijk wat een grote rol speel bij het kiezen van een 1155 moederbord.