USB synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:29
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik de inhoud van mijn usb stick met een lokale map op mijn computer kan synchroniseren. Aangezien ik de laatste tijd redelijk wat belangrijke informatie op mijn usb stick meedraag, wil ik graag een backup bijhouden.

Het doel is dat aanpassingen die aan de bestanden op de usb stick gedaan worden, ook op mijn computer bijgewerkt worden. Dit moet ook omgekeerd werken.

Ik heb het programma synctoy al geprobeerd. Dit werkt goed maar ik moet de synchronisatie handmatig starten. Dit heb ik liever automatisch. EIk kan natuurlijk taakplanner gebruiken en elke keer als mijn usb stick in de computer ingeplugd wordt, moet hij toysync starten en synchroniseren. Dit is al iets lastiger maar het werkt. Om het nou ook nog werkend te krijgen als er iets opgeslagen wordt is helemaal lastig.

Daarom zoek ik een kant en klare oplossing die mijn usb en lokale map continu up-to-date houdt. Het geprul met een normale synchronisatie tool en de taakplanner werkt niet helemaal goed. Hier moet toch wel een goede oplossing voor zijn?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.dirsyncpro.org/ ?

Mis een beetje welke andere tools/opties je al gevonden had? Zoals bijvoorbeeld het zelf schrijven van een batch-bestandje ofzo die elke x minuten iets kopieert/checkt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Autorun.inf op je stick met :
[autorun]
open=c:\program files\synctoy 2.0\synctoycmd -R

Dat werkt afaik gewoon.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.