• stevenw64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:34
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een laptop voor mijn tante gekocht. Deze is een paar maanden oud. Ik heb nog garantie. Daar zou ik ook graag gebruik van maken, maar ik zit met een dilemma.

De laptop heeft nu in totaal 6x een opstart probleem gehad. De laptop wordt opgestart doormiddel van de startknop, echter blijft het beeld zwart. Er komt geen geen bios informatie of windows logo.. gewoon niets. Het beeldscherm staat wel aan. Het is dus niet zo dat het beeldscherm niet is aangesloten. Hij geeft alleen maar een zwart beeld weer.

Ik zou graag willen weten waar jullie denken dat het vandaan komt en hoe ik dit zou kunnen oplossen. Als ik er niet uit kom, stuur ik de laptop terug. Maar wat kan ik zeggen? "de laptop start soms niet op, maar dit gebeurd 1x in de 2 a 3 weken.." daar kunnen zij ook niet veel mee neem ik aan.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Hij heeft het dus niet altijd als ik het goed begrijp?

Mijn gok is een los contactje bij de backlight van het scherm (of gewoon een brakke inverter voor de backlight).

Hierdoor geeft het scherm wel beeld maar zie je het niet, omdat de lamp achter het scherm niet gaat branden ;)

Niet iets dat je kunt vervangen zonder de garantie te verliezen

Verwijderd

Krijg je wel "opstartgeluiden"? Dwz, opspinnende fan & dv drive, eventueel een beep. Of gaat enkel het scherm niet aan.

Specs? Model laptop? M'n glazen bol is nog steeds met reparatie :(

• stevenw64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:34
Dit is het model: Compaq Presario CQ62-a10SD

Excuus voor de late reactie, ik kreeg geen e-mail van het forum dat er gereageerd was (verkeerd ingesteld).

De fan e.d. draaien wel. Nogal hard moet ik zeggen als het gebeurd. De laptop is dan flink aan het 'blazen'.

Het scherm gaat wel aan.. het blijft alleen zwart.Er valt niets op te zien, geen bios melding / windows, witte tekst of blauw scherm. Gewoon een zwart scherm dat dus wel licht geeft in het donker..